[PHP] encryptie dmv private en public key

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Ik ben op zoek naar een (bestaande) encryptie methode om met behulp van een private en public key te coderen.

Met de public key kan iedereen dus een bericht encoden, en dat bericht zou dan alleen diegene met de private key kunnen decoden.

Nu wilde ik deze encryptie in PHP, Delphi en JAVA gaan toepassen. Deze talen moeten er dus allemaal mee overweg kunnen.

Welke encryptie is hiervoor een goede keus, of weet iemand waar ik een vergelijking kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Googlen?
Ik heb hier een Tutorial gevonden voor PHP:
[url=]http://hotwired.lycos.com/webmonkey/00/20/index3a.html?tw=programming[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het algoritme van Rivest, Shamir en Adleman, beter bekend als RSA, is het allerbekendste algoritme voor public-keyencryptie.
Daar moet vast wel iets over te vinden zijn... Google eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
Ik weet nu dat SSL en PGP 'n public/private-key encryptie gebruiken. Als ik het goed heb gebruikt SSL ook RSA. Ik kon helaas bijzonder weinig vinden over het toepassen van RSA in PHP.

Zitten er public/private-key encryptie algoritmes in MCrypt verwerkt? Zoja, welke zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat je hier iets aan hebt:

http://makcoder.sourcefor...omak/index.php?view=index

ik gebruik zelf de Xoft Encoding methode dit is helaas niet met public / private key. Je kunt maar 1 sleutel opgeven nl.

edit: gewoon ff de xoft classe uit de code rippen :) . Ik dacht dat er ook een classe met de Vigenere Encryption methode tussen zit das wel een a-Symmetrische methode (public/private) dacht ik.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:43
Op RSA algoritme rust een octrooi, dus je bent enigzins beperkt in wat je er mee mag doen (al denk ik niet dat het octrooi in Nederland geldt). Gelukkig bestaat er ook PGP en de vrije variant GnuPG. Daar bestaat geen PHP module voor, voor zover ik weet, maar als je de command line tools geïnstalleerd hebt kun je die natuurlijk wel aanroepen vanuit PHP.

De makers van PHP hebben er zelf een artikel over geschreven:
Encryption and Decryption using PHP and GnuPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
Hmm, ik vind het alleen jammer dat ik externe executables moet gebruiken. Ik wil het liever via een API doen...
Ik zal me eens wat meer verdiepen in PGP... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:43
Dat is inderdaad jammer, maar zoals ook op die pagina van Zend staat:
You are encouraged to explore the power of bringing PHP and GnuPG together and, if you have the coding mojo, contribute to the PHP project by building a GnuPG module with GPGME!
Pagina: 1