Hete ThunderBird

Pagina: 1
Acties:

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:51
Ik heb een ThunderBird 900 Mhz op een Asus A7V (nog niet overgeclocked). De temp is ongeveer 52 graden (als de koe draait). Ik gebruik al koelpasta en 2 casefans. Ook loopt mijn computer vaak vast :(.
Kan dit komen door een te warme processor?
En wat kan ik er nog meer aan doen?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
met een normale koeler is 52 graden stressed helemaal niet zo heel erg veel. hij mag 90 worden officieel en bij amd vinden ze het heel normaal dat ie op 65 c draait ofzo.

het crashen zou ik eerder wijden aan andere dingen zoals: agp rate, geheugen snelheid, eventueel voltage.

mijn werkgever heeft een abit kt7 raid en zijn tb 900 draait stressed 65c . en crasht nooit. het mag een beetje hoog zijn maar hij werkt dus ach. hij gebruikt een standaard coolermaster coolertje.

• Marcj
Ik heb de bios weer op default gezet en de system-performance op standard (of zoiets). Hij is me nu al een tijdje niet meer vastgelopen, maar nu loop mijn GeForce II pro niet meer op AGP4x.;(

• smvs
  • Niet online
agp 4x op een via kt133 systeem is een algemeen probleem, maar het is maar wat je probleem noemt. je performance winst is er namelijk maar zeer minimaal van. het is naar mijn idee vooral een marketing truukje (hoog getal, wow, staat geil) .
net als met udma 100 waar je hoogstens winst van hebt als je raid gaat draaien op 1 kabel.

• Marcj
Euhh, mijn 3DMark-score gaat van 7200 naar 6100 :(. Het maakt dus echt wel uit!

Verwijderd

Steek nu is effe die 3D-Makak waar ik het peins . Van de moment da uw framerates in games me 20 of 30 fps dalen , dan hedde reden tot zagen , maar hou over 3D-Mark toch uw bakkes , da laat in feite niks zien . Ik haal daarmee 1650 en mijne pc kan alles tegoei draaien (K7-550 , TNT2-Ultra , 256Mb PC-133 RAM , enz) dus I don't give a fuck about 3D-Mark !

• smvs
  • Niet online
inderdaad, 3dmark is een synthetische benchmark die voornamelijk de theoretische performance meet.
Pagina: 1