[Maxtor] 8196H8 met kuren herstellen?

Pagina: 1
Acties:

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Ik heb in een van mijn bakken een maxtor van bovengenoemd type zitten... Nu heeft deze al een tijd lang kuren (zeer trage schijf, SMART errors). Ik heb hem nu vervangen, maar omdat hij toch nog werkt (zij het traag) is het een mooi schijfje om een voorraadje MP3's oid op op te slaan. Maar eerst wil ik een poging wagen om de schijf te repareren. Ik hoorde dat een lowlvl format soms uitkomst bied, echter ik vind nergens tools om dat op mijn schijf uit te voeren.

Ik ben meer thuis in software dan hardware... Heeft iemand tips voor me?

Forget your fears...
...and want to know more...

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-03 07:34

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Je kunt scandisken of een maxtor diskette proberen.

Als je harde schijf al fouten geeft zal hij waarschijnlijk niet lang meer mee gaan.
Heb ik toen ook gehad toen ik 'm boot schijf maakte van m'n win2000 as bakje.
Deze crashte na 2 maanden geloof ik.

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Mja, hij geeft al meer dan een jaar SMART fouten... geen bad sectors maar de schijf "tikt" soms als het warm is, en hij is traag. Geen reden om hem nu op te geven denk ik... :) ik kan er onbelangrijke data op zetten.

Forget your fears...

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
geen garantie meer? anders linea recta rma naar maxtor toch?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Aetje schreef op 20 mei 2004 @ 19:15:
Mja, hij geeft al meer dan een jaar SMART fouten...
Dat kan natuurlijk liggen aan slechte interpretatie van de SMART registers door de software...kan echter ook duiden op een serieus probleem!
geen bad sectors maar de schijf "tikt" soms als het warm is, en hij is traag. Geen reden om hem nu op te geven denk ik... :)
Daar ben ik het dan niet met je eens. Ik zou zeggen dat die disk niet betrouwbaar meer is. Garantie? -> RMA. Geen garantie? -> Openmaken en aan de muur hangen :P

• Aetje

Aetje

Topicstarter
koraks schreef op 21 mei 2004 @ 14:58:
Dat kan natuurlijk liggen aan slechte interpretatie van de SMART registers door de software...kan echter ook duiden op een serieus probleem!
Als de BIOS van m'n A7V aangeeft dattie liever niet boot omdat een schijf SMART errors heeft neem ik aan dat die error echt is...
Daar ben ik het dan niet met je eens. Ik zou zeggen dat die disk niet betrouwbaar meer is. Garantie? -> RMA. Geen garantie? -> Openmaken en aan de muur hangen :P
Te oud voor garantie. En omdattie (met matige prestaties) toch werkt is openmaken zonde van de 80 GB. Ik heb 'm nu in een removable bracket gezet, er staat pak m beet 50GB aan MP3 op ;) zo heeft ie toch nog z'n nut.

Forget your fears...

Pagina: 1