Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-11 18:01
Het is algemeen bekend dat de radiogolven die de GSM uitzend niet erg gezond is voor de mens en dat de toestellen die uitkomen daarom op de straling gecheckt wordt.

Gebruiken de bluetooth apparaten dezelfde soort golven om onderling te communiceren?

Stel dat ik een GSM toestel met een BT headset gebruik. Staat deze dan in constante verbinding (en dus voortdurend zenden/ontvangen) met de GSM of komt de connectie enkel tot stand wanneer een inkomend gesprek is? Zodat het geen effect heeft als je de headset voortdurend draagt wanneer niet getelefoneert wordt.

To be, or not to be...

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 20:37

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

bluetooth is geloof ik, net als wifi 2,5 Ghz. Net als de Magnetron trouwens.

lees voor de gein het volgende PDFje eens door. Hierinstaat beschreven hoe er van Frequency hopping gebruik gemaakt wordt om storing russen beide standaarden in te dammen.

http://www.ericsson.com/b...itepaper_on_afh_final.pdf

[ Voor 62% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 20-05-2004 16:05 ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 01:59

NBK

Weercam-Avatar

Ten eerste wordt het vermogen van je headset met een factor 50 overstemt door dat van je mobieltje.
En je headset zend veel signalen uit om zicht te identificeren bij andere apparatuur. En dat doet je mobieltje ook weer zodra je bleutooth aanzet. Maar pas op het moment dat je echt gaat bellen wordt er echt veel verstuurt.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 10:50

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Net als bij GSM wordt er bij bluetooth periodiek 'gepolsd', maar wordt er een *heel* stuk minder gezonden dan wanneer er getelefoneerd wordt.

Behalve dat het nogsteeds niet duidelijk is wat voor effect radiogolven hebben op mensen, zend bluetooth met een stuk minder vermogen dan de gsm naar de mast zend. Het enige negatieve effect op je gezondheid dat ik kan bedenken is stress omdat je gsm batterwij weer eens snel leeg is. B)

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 08:41

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

NBK schreef op 20 mei 2004 @ 16:00:
Ten eerste wordt het vermogen van je headset met een factor 50 overstemt door dat van je mobieltje.
En je headset zend veel signalen uit om zicht te identificeren bij andere apparatuur. En dat doet je mobieltje ook weer zodra je bleutooth aanzet. Maar pas op het moment dat je echt gaat bellen wordt er echt veel verstuurt.
dat lijkt me vrij sterk als je het hebt over de sterkte van de straling van je mobiele telefoon ter hoogte van je hoofd. De sterkte neemt namelijk ^1/3 af met de afstand en zal vermoed ik ter hoogte van je hoofd wel ongeveer gelijk zijn aan de straling van je bluetooth device.

[ Voor 9% gewijzigd door Master_Egg op 20-05-2004 16:11 ]

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-11 18:01
dat lijkt me vrij sterk als je het hebt over de sterkte van de straling van je mobiele telefoon ter hoogte van je hoofd. De sterkte neemt namelijk ^1/3 af met de afstand en zal vermoed ik ter hoogte van je hoofd wel ongeveer gelijk zijn aan de straling van je bluetooth device.
Maar deze straling zal dus alleen zo zijn als je daadwerkelijk aan het telefoneren bent met de bluetooth headset en niet wanneer je de headset draagt zonder telefoneren? Als je aan het rijden ben bijvoorbeeld en je het zekere voor het onzekere wil nemen voor het geval je gebeld wordt.

To be, or not to be...

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 08:41

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Ansenyi schreef op 27 mei 2004 @ 16:00:
[...]

Maar deze straling zal dus alleen zo zijn als je daadwerkelijk aan het telefoneren bent met de bluetooth headset en niet wanneer je de headset draagt zonder telefoneren? Als je aan het rijden ben bijvoorbeeld en je het zekere voor het onzekere wil nemen voor het geval je gebeld wordt.
klopt alleen als je daadwerkelijk belt.. als ie standby staat pulst ie alleen eens in de zoveel tijd.
Pagina: 1