Toon posts:

[Wanadoo easy]ik moet om de 24 uur de modem resetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus internet via Wanadoo Cable en heb het Easy pakket. Werkt prima maar ik moet om de 24 uur mijn modem resetten.

Ik heb een server(win2kpro) die oa. internet deelt voor mijn 'desktops, deze server staat 24/7 verbonden met internet. Alleen moet ik elke dag om 18:35 mijn modem resetten(stekker eruit, stekker erin) omdat hij dan geen teken van leven meer geeft.

Iemand idee waardoor dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:53

sjaak

un giorno credi

Maak je nog verbinding met l2tp? Of sta je al op dhcp?
Vreemd probleem, te meer omdat het op hetzelfde tijdstip plaatsvind. De lease die je krijgt is een week geldig dus daar lijkt het me niet aan liggen, rare services draaien die de dhcp client kunnen beinvloeden?

Verwijderd

Topicstarter
micha schreef op 20 mei 2004 @ 14:47:
Maak je nog verbinding met l2tp? Of sta je al op dhcp?
Vreemd probleem, te meer omdat het op hetzelfde tijdstip plaatsvind. De lease die je krijgt is een week geldig dus daar lijkt het me niet aan liggen, rare services draaien die de dhcp client kunnen beinvloeden?
Nee niks bijzonders draaien(webserver, ftp) sinds kort over op dhcp,

ipconfig /renew werkt ook niet op dat moment, moet echt het kabeltje eruit trekken en weer erin doen. Dan gaat de modem zich weer aanmelden en werkt alles weer prima voor de komende 24 uur.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Klinkt bekend, je probleem, ben al n tijd aan t zoeken geweest, router ertussen, direct op pc, andere pc.. nixs hielp. ligt duidelijk aan de kant van de provider, een oplossing is er zo 1 2 3 niet, wanadoo/casema dus ook niet :-(. uiteindelijk maar ADSL aangeschaft ;-))

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:53

sjaak

un giorno credi

Zal ff naar je signaal kijken, mail ff je postcode + huisnr. naar casemahelpdesk (at) casema.nl dan kijk ik ff of alles okay staat.

(en nee, dit is geen algemeen helpdeskmailadres. :P)

[ Voor 18% gewijzigd door sjaak op 20-05-2004 14:59 ]

Verwijderd

Voorzichtig he Mich, voordat je mailbox weer volgespamd wordt :P Daarom post ik me werkmail ook maar niet :)

Lijkt me overigens niet zijn signaal als het echt specifiek op die tijden is (never hurts to check tho)...

Standaard testje is natuurlijk even een pc rechtstreeks op modem en dagje laten draaien kijken of dan nog steeds om de zoveel tijd verbinding verbroken wordt.

Staat er niet bijvoorbeeld de powersettings van die server (geeeen id of het van toepassing is op win2k3 server overigens) op de NIC dat ie hem uitschakelt na zoveel tijd inactiviteit oid? Ik heb het bij sommige desktops nog wel es gehad namelijk.

Oh, en zie je iets veranderen op de lampjes op het modem als ie uitvalt/uitgevallen is?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
en vandaag om precies dezelfde tijd viel de verbinding weer weg, althans ik kan de modem gewoon niet meer bereiken.

ipconfig /renew geeft een time-out, vandaag mijn pc een reboot gegeven ipv de modem te resetten(stekker in/uit) en dat geeft hetzelfde resultaat(weer verbinding).

Niks bijzonders te zien aan de modemlampjes, kan ook niks bijzonders vinden aan instellingen op de server. Mcafee virusscanner en firewall.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 18:53:
en vandaag om precies dezelfde tijd viel de verbinding weer weg, althans ik kan de modem gewoon niet meer bereiken.

ipconfig /renew geeft een time-out, vandaag mijn pc een reboot gegeven ipv de modem te resetten(stekker in/uit) en dat geeft hetzelfde resultaat(weer verbinding).

Niks bijzonders te zien aan de modemlampjes, kan ook niks bijzonders vinden aan instellingen op de server. Mcafee virusscanner en firewall.
Die laatste twee zijn doorgaans rooie vlaggetjes aan de telefoon bij mij... Alhoewel ik me kan voorstellen dat je er niet in gelooft, probeer het eens zoals ik t zeg...testje... stand-alone pc rechtstreeks op modem, mcafee en fw eraf en kijken wat er dan gebeurt. Met zo'n specifieke tijd dat t gebeurt, plus dat een reboot het oplost het klinkt gewoon erg softwarematig voor mij.
Pagina: 1