Toon posts:

ISAserver array problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb last van het volgende probleem : ik heb bij ons in de organisatie diverse isaservers op de verschillende locaties staan, welke allemaal 'alleen' in een array staan. (Dus per locatie een array met maar 1 isaserver erin.) (voordeel hiervan in gecentraliseerd beheer).

Nou is een van die systemen gecrashed, en deze heb ik dus opnieuw geinstalleerd. Ik wil deze dezelfde naam geven als voor de crash, maar dan geeft ie aan dat ik een nieuwe array-naam op moet geven, omdat de arraynaam al bestaat.

De nieuwe server aan de bestaande array toevoegen werkt niet, en de oude array weggooien ook niet, omdat ie denkt dat er nog een server in zit ..

Hoe krijg ik die oude server uit die array, zodat ik de array weg kan gooien en opnieuw aan kan maken ?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:25

Arno

PF5A

Even los van je probleem, had je niet beter je ISA kunnen restoren ?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
klopt. alleen een isa is in 10 min geinstalleerd, en de policies neemt ie over uit ad, dus laat die dingen niet buppen .. :(

Verwijderd

Welke foutmelding krijg je bij het toevoegen van de nieuwe server aan het oude array?

Ik heb mijn ISA Server boek er even op nageslagen, maar dit wordt er niet in behandeld. Ik denk dat je op de een of andere manier je array moet kunnen managen zodat je de oude server kunt verwijderen. Dan kun je of het array verwijderen en opnieuw beginnen of de nieuwe er gewoon in laten zitten.

Je gebruikt wel een nieuwe naam voor die nieuwe server he?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 17:42 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 17:41:
Welke foutmelding krijg je bij het toevoegen van de nieuwe server aan het oude array?

Ik heb mijn ISA Server boek er even op nageslagen, maar dit wordt er niet in behandeld. Ik denk dat je op de een of andere manier je array moet kunnen managen zodat je de oude server kunt verwijderen. Dan kun je of het array verwijderen en opnieuw beginnen of de nieuwe er gewoon in laten zitten.
Ik denk dat als je hem verwijdert dat hij dan juist een foutmelding geeft dat hij hem niet kan verwijderen omdat hij er niet is.
Je gebruikt wel een nieuwe naam voor die nieuwe server he?
Voor zover ik begrijp wil topicstarter weer dezelfde naam, anders hoeft hij deze hele procedure niet te volgen.

Verwijderd

Dennis schreef op 20 mei 2004 @ 17:48:
[...]

Ik denk dat als je hem verwijdert dat hij dan juist een foutmelding geeft dat hij hem niet kan verwijderen omdat hij er niet is.
Dat zou heel goed kunnen, maar het lijkt me het meest voor de hand liggendst om te proberen ;)
Voor zover ik begrijp wil topicstarter weer dezelfde naam, anders hoeft hij deze hele procedure niet te volgen.
Dezelfde array-naam ja, maar ik zie nergens staan dat hij dezelfde servernaam wil.

Kijk, omdat er maar één server in dat array hangt kun je, zonder nog een server toe te voegen, niet vanuit ISA Server zelf aan array-memberships zitten voor zover ik weet. Je moet dus óf zorgen dat je in dat array komt te hangen óf zorgen dat je met een externe tool het hele array kan verwijderen.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:48

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Hoe staat die ISA gepublished?
Staat ie via DNS gepublished,en in je hostfiles??
gewoon eruit "slopen".
Ergens moet er bekend zijn waar ie de arraynaam vandaan haalt.... ;)

Verwijderd

Kabouterplop01 schreef op 20 mei 2004 @ 19:10:
Ergens moet er bekend zijn waar ie de arraynaam vandaan haalt.... ;)
Die staat in Active Directory, welke centraal is.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:48

Kabouterplop01

chown -R me base:all

lol
dat snap ik, maar weet de topicstarter dat ook?
Ik bedoel hij kan namelijk ook gepublished worden via een bepaalde poort, in DNS met een CNAME. (AD is veel % afhankelijk van DNS)
Dan moet ie daar toch (ook) uit....

Verwijderd

Kijk eens in AD Users and Computers, met onder 'view' Advanced Features' aangevinkt. Als je het daar niet meteen vindt, kan je ook eens met ADSI Edit (bij de Resource Kit) in je AD gaan kijken en de referenties weghalen.
Pagina: 1