Toon posts:

[XP] Herinstallatie HP Pavilion*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een HP Pavilion met zoals bekend van alles vooraf geinstalleerd en een verborgen partitie met alle Recovery gegevens.

Zelf ben ik hier geen voorstander van en ik wil hier dus vanaf. Ik ben gewoon van plan alles te formatteren en dan XP er opnieuw op, zodat ik niet meer aan deze 'rotzooi' vastzit.

Maar aangezien HP geen XP CD levert wil ik een andere originele XP home CD gebruiken die ik bij een andere pc heb gekocht. Mijn vraag is alleen of ik dan de Xp-Key van de Pavilion kan gebruiken?

Ik weet dat de Drivers installeren een aardig probleem zal worden, maar dat is een zorg voor later. Belangrijker is dat ik weet dat deze key gebruikt kan worden, omdat ik anders niet verder kan.

Verwijderd

meestal is het een normale oem-key en moet het gewoon lukken. maar waarom probeer je het niet gewoon? als het niet wil MS bellen, en je kunt bovendien altijd nog die image terugzetten.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Het zou geen problemen op mogen leveren. Ik heb ook gewoon xp gezet op een Pavilion en heb geen driver problemen ondervonden.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Op de Sticker met de Key staat ook:

Windows XP Home Edition
HP

en dan de key e.d., dus vandaar mijn vermoeden dat het misschien alleen een werkende key is bij Home Editions die HP levert (dus inclusief al die zooi van hun)

Het lijkt me sterk, maar het is maar een vermoeden ;)

Hoe bedoel je trouwens die image terugzetten? als ik alles geformatteerd heb dan ben ik het volgens mij gewoon kwijt, ook al heb ik die recovery zooi gebackupped (wat ik overigens niet van plan ben want dat valt niet mee, is beveiligd)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 14:05:
Op de Sticker met de Key staat ook:

Windows XP Home Edition
HP

en dan de key e.d., dus vandaar mijn vermoeden dat het misschien alleen een werkende key is bij Home Editions die HP levert (dus inclusief al die zooi van hun)

Het lijkt me sterk, maar het is maar een vermoeden ;)
neuh,wil alleen maar zeggen dat HP die sticker verkocht heeft. is handiger met traceren enzo.
Hoe bedoel je trouwens die image terugzetten? als ik alles geformatteerd heb dan ben ik het volgens mij gewoon kwijt, ook al heb ik die recovery zooi gebackupped (wat ik overigens niet van plan ben want dat valt niet mee, is beveiligd)
die recovery zal toch wel op een aparte partitie staan?
laat gewoon alle partities in tact, en gebruik voor je nieuwe windows alleen de systeempartitie. je kan de rest altijd nog weggooien/resizen als het eenmaal werkt

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

je kunt eventueel bij HP een setje (van ik geloof een tiental) cd's aanvragen - gratis, dat dan weer weer) die inhoudelijk hetzelfde is als je "verborgen" revovery partitie.
mss eerst dat even doen voor de zekerheid en dan alsnog met een andere installatie-Cd aan de slag.....

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ik laat die Recovery partitie gewoon intact en ga alleen de systeemdisk formatteren e.d. zodat ik altijd die Recovery zooi nog kan gebruiken. Als het werkt kan het nl. altijd nog verwijderd worden :)

Bedankt voor de snelle reacties, ga er nu gelijk mee aan de slag.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45
Je hebt bij HP's ook de optie om (eenmalig) herstel-cd's (of dvd) aan te maken, hierop komt dan gewoon de inhoud van je backup-partitie te staan. Hiermee kun je dus altijd je originele software terug zetten, ook in het geval van een harddisk crash. Achteraf herstel-cd's aan vragen bij HP is zover ik weet niet gratis, je betaalt minimaal administratie en verzend kosten.

Verder staat op de harde schijf waarschijnlijk wel ergens een map 'I386'. Ofwel in de root van de schijf, of in de Windows map. Als je deze map op cd brand kun je hiermee XP gewoon handmatig installeren. Je kunt 'm zelfs bootable maken, zijn genoeg guides te vinden op internet hierover, kijk vooral naar slipstream guides voor info.

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

HP kan toch ook recovery plegen van een disk welke helemaal geen gegevens heeft?
Op het werk komen die pc's altijd met 2 cd's, 1ste recovery en 2de het HP os..

• Don van Boven
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Nielson schreef op 20 mei 2004 @ 14:44:
Je hebt bij HP's ook de optie om (eenmalig) herstel-cd's (of dvd) aan te maken, hierop komt dan gewoon de inhoud van je backup-partitie te staan. Hiermee kun je dus altijd je originele software terug zetten, ook in het geval van een harddisk crash. Achteraf herstel-cd's aan vragen bij HP is zover ik weet niet gratis, je betaalt minimaal administratie en verzend kosten.

Verder staat op de harde schijf waarschijnlijk wel ergens een map 'I386'. Ofwel in de root van de schijf, of in de Windows map. Als je deze map op cd brand kun je hiermee XP gewoon handmatig installeren. Je kunt 'm zelfs bootable maken, zijn genoeg guides te vinden op internet hierover, kijk vooral naar slipstream guides voor info.
Klopt, laatst moest ik ook een restore cd bestellen bij HP, en dat kost rond de €40. Want als je een her-installatie wil doen, moet je wel een restore cd hebben, want ze hebben geen drivers op de site staan!

I'll make you an offer you can't refuse!

Verwijderd

ik vrees alleen dat jouw key al geactiveerd is bij microsoft, dus moet je ff bellen dat je je pc opnieuw gaat installeren dan maken ze die key weer ff vrij (na opgave van een aantal gegevens die op de sticker staan).

Daarna kun je gewoon je pc opnieuw installeren, alle drivers zijn te vinden op hp.nl.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Die serial kan je 3 keer activeren dus dat is niet zo moeilijk, zolang het maar een goede serial is :) En anders bel je ze als dat niet meer kan, ze bijten niet hoor daar :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Ik heb een HP pavilion 423.nl alleen komen de toetsen van het toetsenbord niet overeen met wat je invoert. Heeft iemand enig idee waar dat aan ligt?

Verwijderd

ehm waarom schop je deze?

maargoed, welk toetsenbord heb je, en welk toetsenbord is er ingesteld?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 14:51:
Ik heb een HP pavilion 423.nl alleen komen de toetsen van het toetsenbord niet overeen met wat je invoert. Heeft iemand enig idee waar dat aan ligt?
start>configuratiescherm>toetsenbord>hardware>eigenschappen, dan juiste toetsenbord.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:12
Waarschijnlijk heb je een NL toetsenbord dus die moet je dan ff instellen, anders vaak Verenigde staten 101.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 14:54:
[...]

start>configuratiescherm>toetsenbord>hardware>eigenschappen, dan juiste toetsenbord.
Dit is dus niet zo onder XP.
Onder XP is het als volgt: configuratiescherm, landinstellingen, talen, details

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

FlipFluitketel schreef op 30 juni 2004 @ 15:43:
[...]

Dit is dus niet zo onder XP.
Onder XP is het als volgt: configuratiescherm, landinstellingen, talen, details
Thanks dat was m
Pagina: 1