Essent speciale internettechniek?

Pagina: 1
Acties:

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07-2024
Gisteren kreeg ik een merkwaardige brief van Essent in de brievenbus.

Jaren geleden, voordat ADSL beschikbaar werd in mijn dorp (Boxmeer) heb ik ooit aangegeven op www.home.nl dat ik interesse had in kabelinternet als dat beschikbaar kwam. ADSL kwam eerder dus heb ik nu naar volle tevredenheid ADSL Basic. Nu wordt heel Boxmeer al een tijdje gespammed door Essent dat kabelinternet nu toch echt binnenkort beschikbaar gaat komen.

Wat schetst mijn verbazing, in de brief van Essent lees ik het volgende:
Ik ben geselecteerd door Essent voor aanleg van een nieuwe speciale internettechniek. Wat dat verder inhoudt staat niet in de brief (die in lekentaal is geschreven) en ook niet op hun website. Feit is dat ze binnenkort een afspraak komen maken om de "wandcontactdoos" bij ons in huis te komen vervangen door een nieuw contact dat "gebruik kan maken van deze "allernieuwste kabelinternettechniek"

Ten eerste ik wil helemaal geen kabelinternet want ik ben 100% tevreden over ADSL. Ten tweede als ze dat hoofdcontact komen vervangen moet ik dat Nieuwe Speciale Internet dan ook af gaan nemen (ik dacht dat als je aangeeft interesse te hebben dat dat dan vrijblijvend is) en ten derde wat is die Nieuwe Speciale Internettechniek in hemelsnaam? Glasvezel ofzo?? Niemand in mijn vrienden- en kennissenkring heeft verder zo'n brief gehad.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Is het niet de meest logische stap om met deze vragen eens naar Essent te bellen? Dat jij een n00bbrief ontvangt is begrijpelijk, het meerendeel van de klanten moet het kunnen begrijpen ;)

Verwijderd

en je bent uitgekozen op iets te testen, dus waarschijnlijk is het nog gratis ook.
zou gewoon ff bellen of afwachten

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Er staat in die brief dat als je meewerkt met die nieuwe aansluiting, dat je er echt voor moet gaan betalen ? Of bedoelde je dat als een vraag ?

Als het gratis is zou ik het gewoon doen ;). En anders toch even vragen hoe het zit met die techniek, snelheid, etc :)

[ Voor 24% gewijzigd door Tutti-frutti op 20-05-2004 14:05 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 22:04

Floor-is

5.2

Eurodocsis?

Bericht hierboven

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Zijn waarschijnlijk mensen die dan bij je binnenkomen verkleed as essent mensen en al je geld meetjatten =P

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is dat misschien die proef die ze zouden gaan houden met 10 mbit/sec (en later 100 mbit/sec) internet over de kabel?

edit, deze proef dus: nieuws: Essent start onderzoek 'Ethernet via de kabel'

[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 20-05-2004 14:55 ]

Virussen? Scan ze hier!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:15
Mja, het "nieuwe speciale supersnelle" internet hebben wij hier ook... via de splitter die chello hier destijds heeft geplaatst :+

Wat ze bedoelen is dat ze met @home breedband een snelle verbinding afleveren voor een redelijke prijs. Het kabelnet in je woonplaats moet geschikt gemaakt worden, en je huis is er een onderdeel van: in de kabelkast in de straat wordt het retoursignaal opengezet en jij krijgt een nieuw AOP: dit is gewoon een doos met 1 aansluiting, die in principe niet nodig is. Vanuit dit AOP gaat er een kabel naar een splitter, waarop modem, TV en radio kunnen (of ipv de radio/TV splitter, je oude AOP).

Ik vraag me alleen af bij deze actie: is dat nou zo speciaal? ze komen gewoon je @home aansluiting aansluiten, wat normaal andere mensen zelf moeten doen. Waarschijnlijk willen ze in jouw geval kijken of het ook daadwerkelijk gaat werken in het nieuwe gebied en mag jij ze feedback geven.

Aangezien je al ADSL hebt, en @home breedband net zo duur is als een HCCNet ADSL Basis account, en ook vergelijkbare snelheden levert, zou ik er niet aan meewerken: je hebt er nix aan, en in de toekomst ook nix.

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07-2024
Er staat verder niet de vraag of ik wel of niet wil meehelpen, er staat letterlijk "Er wordt een afspraak gemaakt om bij u de wandcontactdoos te plaatsen". Ik moet dus verplicht meewerken blijkbaar :? Verder geen uitleg over abonnementsvormen, snelheden, prijzen, etc, etc. Als de prijzen hetzelfde zijn als wat op de @home pagina staat blijf ik lekker ADSL'en.

Verwijderd

_JGC_ schreef op 20 mei 2004 @ 14:58:
is dat nou zo speciaal?
zo'n nieuwe aop is niet speciaal... echter kleeft er wel een klein nadeel aan.. het filter in die nieuwe aop heeft 3db meer demping dan de gewone versie...
wat kan vertalen in slechter tv / radio signaal...

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:30

Robtimus

me Robtimus no like you

je hebt nergens voor getekend, dus ze kunnen je nergens toe dwingen, al zeker niet betaald. Als het een gratis test is, leuk, heb je een dubbele verbinding. Is het niet gratis, dan mooi beleefd afwijzen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:15
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 19:37:
[...]

zo'n nieuwe aop is niet speciaal... echter kleeft er wel een klein nadeel aan.. het filter in die nieuwe aop heeft 3db meer demping dan de gewone versie...
wat kan vertalen in slechter tv / radio signaal...
Mja, ik laat dat ding er nog wel es tussenuit en schroef de CAI meteen in de splitter, net zoals die meterkastsplitter die ik destijds van chello gekregen heb :P
Pagina: 1