Toon posts:

[2003] Windows Media Services overzicht*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met de Windows Media Services. Nu wil ik graag voor een publishing point een overzichts pagina maken. Net zoiets als de monitor pagina als je Windows Media Services via het web benaderd. Echter zonder dat je Windows Media Services Administrator for web hebt geïnstalleerd. Ik heb echter geen idee hoe je dat doet.

Nu is mijn vraag heeft iemand hier ook een voorbeeldje van.

Groetjes Greta.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 18:50 ]

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Kan het wel ?, de monitor pagina is een MMC, zit je via het netwerk te werken kun je gewoon je eigen MMC gebruiken en connecten naar de server.
Anders zal het echt via IIS moeten of remote desktop.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het is mogelijk. Je kunt namelijk ook Windows Media Services Administrator for web installeren en dan kun je wat je via mmc kunt ook via het web doen. Echter ik wil dit alles niet installeren. Ik wil alleen maar een paar dingen oa. het huidige aantal connecties opvragen. Om dit in mijn eigen webpagina te tonen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Greta -

Welkom op GoT :)
We hebben op GoT een aantal richtlijnen ogpesteld waar een topic aan moet voldoen - zo heb je deze kunnen lezen toen je je registreerde en je akkoord ging met de Registratievoorwaarden en faq :)

Samengevat zijn dit de drie belangrijkste punten waar een topic aan moet voldoen:
  • Toon zelf initiatief - geef bijvoorbeeld even aan wat je zelf al gedaan hebt om dit op te lossen
  • Kies een topic titel die je probleem kort en bondig omschrijft. Vertel bovendien even welk os je gebruikt (en zet dit in vierkante haakjes in je topic titel).
  • Vertel kort en bondig wat je precies wil doen
Verder - ik gok dat Windows Media Services een WMI interface heeft die je kan proberen aan te spreken - je zou eens kunnen kijken naar Scriptomatic van Microsoft om te zien ofdat er een WMI interface voor Windows Media Services gepubliceerd is :)

Verwijderd

Topicstarter
Vertel bovendien even welk os je gebruikt (en zet dit in vierkante haakjes in je topic titel).
Ja, sorry ik had al op verstuur bericht geklikt toen ik dit nog zag. En ik kan hier het onderwerk niet wijzigen. Maar het gaat dus om [2003] :)
Vertel kort en bondig wat je precies wil doen
Nog korter dan: Ik wil de media server gegevens opvragen in een .asp pagina.
Ik heb iets van WMS_PRESENT_BROADCAST in de SDK gevonden maar heb nog geen idee hoe ik die moet opvragen in .asp
Verder - ik gok dat Windows Media Services een WMI interface heeft die je kan proberen aan te spreken - je zou eens kunnen kijken naar Scriptomatic van Microsoft om te zien ofdat er een WMI interface voor Windows Media Services gepubliceerd is :)
Dit zegt mij helemaal niets. Heb al even gegoogled maar begrijp het nog niet kun je hier misschien iets meer over uitleggen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het is maar een gok - maar met Scriptomatic (http://www.microsoft.com/...enter/tools/wmimatic.mspx) kan je veelal alle WMI variabelen opvragen - vermoedelijk ga je daar ook Windows Media Services variabelen in terugvinden :)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
hmm.. misschien hier nog een hint..
http://groups.google.com/...TNGP10.phx.gbl%26rnum%3D3

maarruh, met andere woorden, bereid je maar voor op langdurig en moeizaam researchen en scripten.. maarja, dat kan ook leuk zijn :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens. Zal mij hier eens in verdiepen. En ja dit wordt waarschijnlijk langdurig en moeizaam researchen en scripten.

Groetjes Greta.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-03 13:09

BJD

Greta: Als je nou is die scripts even WEL instaleert en dan kijkt in IIS waar de scripts precies op je PC staan. Als je dat gedaan heb kan je die scriptjes overhoop halen (ik neem aan dat je goed ASP kan) en daaruit de gegevens vissen. Als miscrosoft het met een ASP``tje kan, kan jij het ook ;)

Verwijderd

Topicstarter
Slim :).
Dat heb ik dus al geprobeerd. Vandaar ook dat plaatje in mijn eerste post. Maar daar is echt geen touw aan pas te knopen. Zijn doen natuurlijk ook veel meer dan alleen een "simpele" waarde tonen.
Maar ik heb eventueel de source nog wel, dus als jij er veel verstand van hebt en mij kunt helpen dan zeg je het maar dan mail ik ze even ;)

Groetjes Greta.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 07:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben met Scriptomatic aan de gang geweest en hierin zaten 4 scripts waar ik wat mee zou kunnen. Echter met deze voorbeeld scripts krijg ik geen output wanneer ik ze met cscript run.

Wie weet wat ik fout doe of wat ik over het hoofd zie.

Ik heb de volgende scripts:
Win32_PerfRawData_WMServer_WindowsMediaServices.vbs
Win32_PerfRawData_WMServer_WindowsMediaPublishingPoints.vbs
Win32_PerfFormattedData_WMServer_WindowsMediaServices.vbs
Win32_PerfFormattedData_WMServer_WindowsMediaPublishingPoints.vbs

Groetjes Greta.

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp er helemaal niets meer van. Op mijn test server kan ik gegevens van de media server uitlezen met bovenstaande scripts. Maar op de productie server krijg ik helemaal niets. :'(.

Ben al met wbemtest aan het testen geweest maar ook daar mee niets zucht.........

Ik hoop dat iemand van jullie nog een idee heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben weer een stapje verder.

Ik ben er achter dat wanneer je Media Server een keer gedeïnstalleerd hebt en vervolgens weer installeert de WMI classes het niet meer doen. Nu kan ik deze verwijderen maar de vraag is hoe krijg ik ze er opnieuw in, en dan werkend natuurlijk. Weer deïnstalleren en installeren is geen optie wat dat werkt niet.

Mocht iemand ideeën of suggesties hebben dan hoor ik het graag.
Pagina: 1