XP SP2 en Daemon Tools

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Het is bekend dat je Daemon Tools moet de-installeren om XP SP2 te kunnen installeren, omdat je anders een melding krijgt dat Atapi.sys in gebruik is.

Ik heb SP2 er nu op staan, maar ik krijg Daemon Tools niet geinstalleerd!

Ik krijg de melding:

The Windows Installer service could not be accessed. This can occur if you are running Windows in safe mode, or if the Windows Installer is nog correctly installed. Contact your support personnel for assistance.

Die service zal dus wel niet draaien. Ik neem aan dat dit bij meerdere programma's problemen gaat geven in de toekomst. Weet iemand een oplossing?

-edit: Ik heb zojuist de Windows Installer service geherstart maar dit heeft geen effect. Hij draait dus wel! -

[ Voor 9% gewijzigd door FaceDown op 20-05-2004 13:21 ]

Groetjes, FaceDown.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 19:59
Je kunt proberen om SP2 opnieuw te installeren. Bij SP2 zit Windows Installer 3.0. Deze is nog niet los verkrijgbaar, dus op die manier is er iig niets aan te doen. Je kunt toch eens kijken of je andere applicaties (als .msi) kunt installeren om het zeker te weten.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-08 21:53

The_Scarabial

MTB for life!

SP2 niet erop zetten, maar gewoon de losse beveiligingsupdates installeren :?

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
ddc schreef op 20 mei 2004 @ 13:21:
Je kunt proberen om SP2 opnieuw te installeren. [..]
Ga ik nu proberen!

Groetjes, FaceDown.

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-08 16:22
Inderdaad ik zou gewoon wachten tot SP2 officieel uit is dan zal deamon tools wel met een andere installatie komen :)

Verwijderd

Draait de service wel? En wat voor melding krijg je als je de service handmatig start (eventlog!).
Installeer anders eens WINDOWS INSTALLER CLEAN UP UTILITY. Misschien is er bepaalde installer informatie voor Deamon Tools achter gebleven die een correcte werking verhinderd.

• PTR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PTR

Heb ik ook last van gehad met installer 3.0. Heb ik toen opgelost door msi.dll & msiexec.exe te de-registreren & de originele installer files van de xp cd terug te kopieeren & die te registreren. Werkte daarna weer prima. Ik hoop dat ms dit probleem, wat al sinds installer v1 voorkomt, toch eindelijk eens een keer oplost...

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-08 21:59
Mijn notebook draait ook SP2 en Daemon Tools hebi k ook geinstalleerd staan, totaal geen problemen mee gehad of iets dergelijks. Daemon Tools v3.46 nu. Het is mogelijk dat het er nog op stond maar ik geloof dat ik het ook later een keer heb geinstalleerd.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Volgens mij crashte de Installer service vlak na het opstarten. Opnieuw herstarten ervan had echter geen zin.

Ik heb nu SP2 verwijderd en Daemon Tools installeert weer gewoon. Ook mijn andere probleem (links naar IE die niet werken) is opgelost.

Ik wacht dus wel op de officiele SP2. Zal vast beter werken. Bedankt in ieder geval.

Groetjes, FaceDown.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:05

mutsje

Certified Prutser

SP2 is nog steeds een Release Candidate. Dus de prolbemen die je op je hals haalt kun je het beste met de reporting tool naar MS sturen zodat zij het kunnen onderzoeken.
Pagina: 1