Schoon maken van plexiglas

Pagina: 1
Acties:
  • 515 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99584

Topicstarter
Zoals de topictitel al zegt wie weet een goed middel om plexiglas schoon te maken? want er zitten zeg maar allemaal vetvlekken in :( en glassex werkt niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:19

Just_I

What did you just say?

Volgens mij zijn er hier op de GoT al zat topics over geweest dus ik zou zeggen begin maar met zoeken (had je van te voren eigenlijk al moeten doen :/ )

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
http://gathering.tweakers...37477///schoonmaken,plexi

edit:
Ik heb mijn window al wel schoongemaakt met een stofdoek en een beetje wasbenzine dat werkt goed tegen vieze vingers.

[ Voor 46% gewijzigd door Spiller op 20-05-2004 13:01 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sorry heb inderdaad niet goed gezocht :Z dus er kan een slotje op sorry voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107041

Wij kregen een soort spuitbus met troep erin bij onze zonnebank... werkt supergoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Brillenpoets doekjes werken ook perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Niet met wasbenzine doen!
Heb ik ook gedaan, alleen op mijn plexiglas stond spanning omdat het gebogen is, en dan komen er allemaal barsten in je plexi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Mister I schreef op 20 mei 2004 @ 13:26:
Niet met wasbenzine doen!
Heb ik ook gedaan, alleen op mijn plexiglas stond spanning omdat het gebogen is, en dan komen er allemaal barsten in je plexi :(
AI, das zonde.... tis jammer dat plexi vrij duur is.... anders had ik mn bovenkant ook nog gedaan.... maja.... mn pa neemt soms wel is wat mee van et werk :)

Ik wil ook nog in de voorkant (zo'n CD frontje) plexi zetten, dus niet helemaal van een stuk, en dat dan sandstralen, alleen week nog nie wat ik er in ga zetten, iemand iedeën??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Toch na het lezen van al deze topics is het me nog niet helemaal duidelijk de plexikubus die ik heb gemaakt van uvplaten >:) trekt stof aan blijkbaar omdat ie statisch geladen is hoe los ik dat nou simpel op want onder uv ligt ziet dit er niet uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Een intern/extern stofzuigersysteem die al je stof van je plexi afhaalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101315

Hiervoor heeft "Kontakt Chemie" een spuitbus voor op de markt gebracht

Afbeeldingslocatie: http://ic.dos.nl/catalog/img/cat/24.40.100.200.jpg

Antistatik 100 voorkomt statische oplading van kunststof oppervlakken. Voorkomt het aantrekken van stof veroorzaakt door statische ladingen. Voor gebruik op beeldschermen, kantoorapparatuur, platenspelers. Antistatik 100 is voor lange tijd actief. Verpakt in 200 ml bussen. Ozon-vriendelijke uitvoering.

Te koop bij de electroboer op de hoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:19

Just_I

What did you just say?

Anoniem: 99584 schreef op 20 mei 2004 @ 13:30:
.. trekt stof aan blijkbaar omdat ie statisch geladen is
Als je eraan kan komen ... een ionen gun gebruiken >:) (heppie alleen wel perslucht nodig en dat heeft helaas niet iedereen).

Ik heb overigens nog even wat gezocht ... als je dat plexiglas(=acylaat) wil schoonmaken moet kje even opletten wel chemische stoffen erin zitten . Ik heb nog een product sheetje (in .PDF , 2.5mb)gevonden waarin je kan zien tegen welke chemische stoffen het plexiglas bestand is. (Uiteraard wel kijken bij de acrylaat ;) )

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Schoonmaken en antistatisch behandelen: wasverzachter en water, verhouding 1:20

Plexiglas Statisch
Window dirty en static
window schoonmaken

Google: cleaning plexiglass / Google: plexiglas schoonmaken

Kortom: altijd eerst even een gebruik maken van de naslagwerken (search, Google en je lokale huisvrouw) alvorens een topic te openen. Zie de CME Policy en forumFaq wat wij verwachten van topicstarts.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.