"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
usb kaartlezertje kopen bij de aldi en daarmee mp3's op je kaart zetten.flexje schreef op 20 mei 2004 @ 12:51:
Hey hey,
Ik heb sinds een paar weken een HP 2210 PDA'tje met daarin een 512 MB CompactFlash kaart van Sandisk + een 128 MB SD-kaart.
Als ik vanaf mijn pc een bestand, bijvoorbeeld een mp3 probeer te kopieren naar mijn 512 MB kaart, duurt dat een eeuwigheid. Hij kopieert em dan met de Copy & Covert "tool" van ActiveSync ofzo.
Is er geen manier om dit sneller te laten verlopen? Bij een bestand van 150 MB kan ik wel 20 minuten ofzo wachten.
(naar de SD-kaart idem)
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
Heb ook geen USB 2.0 kaart in mn pcAppie_Pils schreef op 20 mei 2004 @ 13:01:
uhm usb 1.1 is max 150kb/s. Waarschijnlijk heb je dus je pda met een usb1.1 kabel aangesloten. Gert22 bedoelt koopt een usb2.0 cardreadertje (zoals bij de aldi laatst in de aanbieding was) en gooi daaarmee je data over. Dus op usb 2.0.
dat maakt niet zo heel veel uit. Maar omdat een losse cardreader de bestanden niet converteerd (wat voor mp3's niet nodig is) gaat het een stuk(je) sneller
Dan blijf je gelimiteerd tot usb 1.1 dus ~150kb/s. Een los pci usb2.0 kaartje kost iets van 15 euro dus daar brand je je handen ook niet aan.
Hij blijft gelimiteerd door usb1.1 sneller dan 150kb/s (ongeveer) gaat het niet.Gert22 schreef op 20 mei 2004 @ 13:05:
[...]
dat maakt niet zo heel veel uit. Maar omdat een losse cardreader de bestanden niet converteerd (wat voor mp3's niet nodig is) gaat het een stuk(je) sneller
[ Voor 38% gewijzigd door Appie op 20-05-2004 13:08 ]
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
True, maar als ik me niet vergis vertraagd dat converteren door active sync ook een beetje. Dus zal het zelfs zonder USB2 wat sneller gaan dan via de sync-kabelAppie_Pils schreef op 20 mei 2004 @ 13:07:
[...]
Hij blijft gelimiteerd door usb1.1 sneller dan 150kb/s (ongeveer) gaat het niet.
Neemt niet weg dat het aanschaffen van een USB2-kaartje geen overbodige luxe is.
[ Voor 4% gewijzigd door Gert22 op 20-05-2004 13:20 . Reden: Typo weggehaald ]
Active sync-tools--options-rules-file conversion.
En anders blijft er niets anders over dan een usb 2.0 kaartje + 2.0 cardreader te kopen.
Dat converten had ik al uitgezet, het kopieren blijft langzaam gaan.Flex schreef op 20 mei 2004 @ 13:19:
Het converteren kan je ook uitzetten in de options van Active sync:
Active sync-tools--options-rules-file conversion.
En anders blijft er niets anders over dan een usb 2.0 kaartje + 2.0 cardreader te kopen.
Klopt dat dat gewoon traag is, waarom weet ik niet. Met een losse reader/writer gaat het wel snel. Die dingen kosten geen ruk, dus ik zou het je sterk aan willen raden.
[ Voor 66% gewijzigd door tweakerbee op 20-05-2004 13:41 ]
You can't have everything. Where would you put it?