Toon posts:

[XP] Blauw scherm bij startup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe computer gekocht. Ik heb de harde schijf van mijn oude computer in deze nieuwe computer gedaan. Ik had verwacht dat ik Windows XP (legaal natuurlijk) opnieuw moest activeren en dat alles dan hetzelfde zou werken. Helaas wil de computer niet opstarten en krijg ik een blauw scherm waarop een herstart volgt. Ik heb de HD in een andere computer gedaan om in ieder geval de bestanden te kopieeren. Het probleem is echter dat ik vanalles op mijn outlook 2003 programma heb staan. Weet iemand of ik dit nog kan redden? Ik heb al vanalles geprobeerd (waaronder diverse opstartmodi) maar ik krijg Windows XP gewoon niet aan de praat, dus ik moet met een of ander backup programma ofzo de outlook bestanden eraf kunnen halen?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want er staan nog belangrijke mailtjes in dit programma. Had ik nu toch maar een backup gemaakt. |:(

O ja, de oude computer is al weg dus ik kan de HD niet terugplaatsen.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31
Je outlook bestanden staan in C:\documents and settings\gebruikersnaam\local settings\application data\microsoft\outlook.

Over dat het niet werkt is wel logisch, Windows heeft opeens heel andere hardware en daar zijn geen drivers voor geïnstalleerd bij setup. Je kunt een repair install over deze heen doen, als het goed is werkt dan alles weer en je programma's ook. Toch is het verstandig eerst outlook.pst te backuppen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
Als je dat blauw scherm wilt oplossen zou je toch op zijn minst even de errorcode erbij moeten zeggen, maar kennelijk heb je al opgegeven om dit werkend te krijgen. Zomaar een schijf met winXP in een andere PC hangen gaat ook bijna nooit goed, zeker niet als je een andere chipset hebt.

Data van Outlook wordt opgeslagen in outlook.pst, meestal te vinden in C:\Documents and Settings\%user%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tsjah, als je hardware erg verschillend is dan kan dat problemen opleveren en dan denk ik in eerste instantie aan de HDD controller die toch echt specifieke bestanden probeert te laden en als die hardware dan niet er in zit gaat XP over zijn nek !

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

hier is een vrij makkelijk antwoord op:

doe dit nooit...maak een ghost van je schijf.

Vrijwel al je outlook bestanden staan in een .PST bestand

Succes!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 12:51 . Reden: tiep0 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 12:07

momania

iPhone 30! Bam!

Je kan niet zomaar een schijf met een windows installatie in een andere machine doen en dan verwachten dat het werkt. Alle drivers die geinstalleerd staan kloppen nml niet meer met de hardware die je hebt.
Je zal dus windows opnieuw moeten installeren.

Welke bestanden je nodig hebt om je mail terug te halen kan je wel via onze search vinden:
[search=outlook,mail,backup]

En welkom op GoT btw ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Achteraf gezien was het inderdaad een zeer noobie actie van mij. Maar goed gebeurd is gebeurd. Ik denk dat ik met de aangeboden oplossingen een heel eind ga komen. Bedankt voor de reactie! :*)
Pagina: 1