Toon posts:

[XP] windows verhuist zichzelf naar een andere schijf ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
allereerst...got-search, kb of google hadden geen oplossing voor mijn probleem...

Ik had een verse installatie geïnstalleerd op de c-partitie (50gb) en tweede partitie (70gb) voor media. De installatie was geen probleem, daarna nog even SP1 eroverheen knallen... en rebooten...

.....kan ie het register niet geopend krijgen...pfff...nou via recoveryconsole een ander register teruggezet aan de hand van KB307545 van de Microsoft site.

Alleen in de recovery console werd windows niet gevonden op C:, maar op D:...

Na de registry recovery terug in windows bleek dat Windows en toebehoren zich genesteld had op mn 70gb D-partitie...!!

hoe krijg ik dit in hemelsnaam weer teruggezet?

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Je kan de drive letters met behulp van Partition Magic wel omwisselen, en dan ff wat resizen. Andere oplossing zou ik niet weten

Verwijderd

Topicstarter
jah dat ligt voor de hand, maar alle registervermeldingen zijn naar D:\...bla.bla... verwezen dus dat heeft geen zin...

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 12:50:
jah dat ligt voor de hand, maar alle registervermeldingen zijn naar D:\...bla.bla... verwezen dus dat heeft geen zin...
Er zit bij P.M ook een programma die alle registervermeldingen omzet

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06-2025
als de installatie toch nog vers is, en je alles foutloos wilt, zou ik het er gewoon weer opnieuw opknallen

Verwijderd

Je hebt een fout gemaakt bij het installeren van windows, die is blijkbaar op de verkeerde schijf gekomen, want windows "verplaatst" zich niet zomaar.

Gewoon beide schijven compleet wissen met GDISK bijvoorbeeld en dan gewoon windows opnieuw installeren (sinds je alleen nog maar de SP erop hebt gegooid).

Verwijderd

Topicstarter
ik snap ook wel dat opnieuw installeren beter is...maar dat is niet mijn stijl, ik wil een probleem oplossen.

en nee, ik heb geen fout gemaakt tijdens het installeren, na de eerste reboot van xp stond alles netjes op de 50gb C-partitie, of je het nu wil geloven of niet!

Netjes drivers van alle apparaten geïnstalleerd, daarna SP1 en toen ging het verkeerd...

btw. Afterdawn: het is één fysieke schijf

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 13:00 ]

Verwijderd

Wat voor drivers? Misschien een idee om bij de volgende herinstallatie per driver / update te rebooten en kijken of het nog klopt.

Verwijderd

Topicstarter
catalyst, audio, usb, modem, enz..
Pagina: 1