There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
Toch las ik ook *ergens* dat een lage refreshrate geen blijvende oogbeschadigingen op kan laten lopen.
Toch zal ik het risico niet nemen. Persoonlijk krijg ik zere ogen als ik al maar even naar 60Hz kijk. Over het algemeen is pijn een signaal van je lichaam dat iets niet goed is. Ga dus alsjebliefst sparen voor een betere monitor wat minstens op 85Hz draait.
🌞🍃
Het is zeker niet bevoorderlijk en ik krijg binnen 5 minuten hoofdpijn met zo'n scherm.DataBeest schreef op 20 mei 2004 @ 12:39:
In de Arbowet staat, meen ik, dat een beeldscherm minstens op 72Hz lopen moet. Dit lijkt mij niet voor de grap
Toch las ik ook *ergens* dat een lage refreshrate geen blijvende oogbeschadigingen op kan laten lopen.
TS, om welke beeldkanon gaat het eigenlijk?
Of een TFT natuurlijk.Hann1BaL schreef op 20 mei 2004 @ 12:41:
Koop een scherm met hogere refreshrates, minimaal 85 Hz
[ Voor 18% gewijzigd door Voutloos op 20-05-2004 12:43 ]
{signature}
Maar het kijkt onrustiger, waardoor je sneller vermoeide ogen krijgt en ook hoofdpijn. Dus als je de hele tijd achter de pc zitten is het niet bevordelijk.
Koop een scherm met hogere refreshrates, minimaal 85 Hz
Verwijderd
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
het gaat hier om een oudere dell monitorVoutloos schreef op 20 mei 2004 @ 12:41:
[...]
Het is zeker niet bevoorderlijk en ik krijg binnen 5 minuten hoofdpijn met zo'n scherm.
TS, om welke beeldkanon gaat het eigenlijk?
[...]
Of een TFT natuurlijk.
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
Dell levert altijd een aparte manual voor de monitor met daarin ook duidelijk de maximale verticale Hz. Verder is het logisch dat het max. aantal Hz afneemt als de resolutie hoger staat, aangezien de monitor dan vaker van links naar rechts een lijn moet tekenen per beeldje.
Zonder type een opmerking, waarmee ik niet wil generaliseren: ik heb zelf een 7 oude Dell monitor bij grof vuil gezet en dat was het beste wat ik ooit gedaan heb qua ergonomie. (dat scherm, kon 800*600*70 of 1024*768*60, beide met een verschrikkelijke piep, het scherm D1028LR, moest eigenlijk 1024 met 85Hz doen,maar dat wou na 3 jaar niet meer)
[ Voor 11% gewijzigd door Voutloos op 20-05-2004 13:09 ]
{signature}
ik denk dat ik echt voor een nieuwe monitor ga sparen, ik heb er al een paar op het oogVoutloos schreef op 20 mei 2004 @ 13:05:
[...]
Dell levert altijd een aparte manual voor de monitor met daarin ook duidelijk de maximale verticale Hz. Verder is het logisch dat het max. aantal Hz afneemt als de resolutie hoger staat, aangezien de monitor dan vaker van links naar rechts een lijn moet tekenen per beeldje.
Zonder type een opmerking, waarmee ik niet wil generaliseren: ik heb zelf een 7 oude Dell monitor bij grof vuil gezet en dat was het beste wat ik ooit gedaan heb qua ergonomie. (dat scherm, kon 800*600*70 of 1024*768*60, beide met een verschrikkelijke piep, het scherm D1028LR, moest eigenlijk 1024 met 85Hz doen,maar dat wou na 3 jaar niet meer)
Deze piept hier ook, zal vast wel een ouderdoms kwaaltje zijn