Lage refreshrate

Pagina: 1
Acties:

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
Mijn monitor draait op een refreshrate 56hz,
ik vind het beeld heel erg trillen en ik heb ook vaak last van mijn ogen.
nu is mijn vraag: kan zo een lage refreshrate nou ook slecht voor je ogen zijn?
aangezien mijn ogen de laatste tijd erg achteruit zijn gegaan, ik ben naar de opticien toegeweest maar die kon hier geen uitsluitsel over geven,
is het verstandig om een een betere monitor te kopen?

ook heb ik het gevoel naarmate ik de resolutie omhoogzet dat het beeld nog erger gaat trillen, 60 hz is het maximum.

alvast bedankt voor jullie reacties :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:50
HEt is niet er bevorderlijk zou ik zo denken, maar het geeft in ieder geval een zeer onrustig beeld waardoor je sneller hoofdpijn ontwikkelt, je wordt er sneller moe van, en als je erdoor met je ogen loopt te knijpen kan het idd ook je ogen aantasten.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In de Arbowet staat, meen ik, dat een beeldscherm minstens op 72Hz lopen moet. Dit lijkt mij niet voor de grap :o
Toch las ik ook *ergens* dat een lage refreshrate geen blijvende oogbeschadigingen op kan laten lopen.

Toch zal ik het risico niet nemen. Persoonlijk krijg ik zere ogen als ik al maar even naar 60Hz kijk. Over het algemeen is pijn een signaal van je lichaam dat iets niet goed is. Ga dus alsjebliefst sparen voor een betere monitor wat minstens op 85Hz draait.

🌞🍃

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
DataBeest schreef op 20 mei 2004 @ 12:39:
In de Arbowet staat, meen ik, dat een beeldscherm minstens op 72Hz lopen moet. Dit lijkt mij niet voor de grap :o
Toch las ik ook *ergens* dat een lage refreshrate geen blijvende oogbeschadigingen op kan laten lopen.
Het is zeker niet bevoorderlijk en ik krijg binnen 5 minuten hoofdpijn met zo'n scherm.

TS, om welke beeldkanon gaat het eigenlijk?
Hann1BaL schreef op 20 mei 2004 @ 12:41:
Koop een scherm met hogere refreshrates, minimaal 85 Hz
Of een TFT natuurlijk. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Voutloos op 20-05-2004 12:43 ]

{signature}

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

dat van de arbowet klopt. Je houdt er geen blijvende schade aan over aan je ogen!

Maar het kijkt onrustiger, waardoor je sneller vermoeide ogen krijgt en ook hoofdpijn. Dus als je de hele tijd achter de pc zitten is het niet bevordelijk.
Koop een scherm met hogere refreshrates, minimaal 85 Hz

Verwijderd

Wat voor een oude monitor heb je dan? Ik zou gewoon een nieuw goedkoop beeldscherm kopen als ik jou was dat gewoon 85Hz bij een normale resolutie (1024x786) ondersteunt.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08 14:10

_Ernst_

Mark It Zero!

Wat voor monitor heb je nou en op welke resolutie draaid die dan? Ik zou zeker voor een nieuwe monitor gaan kijken want dit werkt echt niet prettig. Ik krijg al last als ik naar 70 hz kijk, laat staan 56 :)

Last.fm

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:29

Just_I

What did you just say?

Ook niet onbelangrijk om te weten wat je vid kaart aan kan.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
Voutloos schreef op 20 mei 2004 @ 12:41:
[...]

Het is zeker niet bevoorderlijk en ik krijg binnen 5 minuten hoofdpijn met zo'n scherm.

TS, om welke beeldkanon gaat het eigenlijk?

[...]

Of een TFT natuurlijk. ;)
het gaat hier om een oudere dell monitor

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
bonzaibuddy schreef op 20 mei 2004 @ 12:57:
[...]

het gaat hier om een oudere dell monitor
Dell levert altijd een aparte manual voor de monitor met daarin ook duidelijk de maximale verticale Hz. Verder is het logisch dat het max. aantal Hz afneemt als de resolutie hoger staat, aangezien de monitor dan vaker van links naar rechts een lijn moet tekenen per beeldje.

Zonder type een opmerking, waarmee ik niet wil generaliseren: ik heb zelf een 7 oude Dell monitor bij grof vuil gezet en dat was het beste wat ik ooit gedaan heb qua ergonomie. (dat scherm, kon 800*600*70 of 1024*768*60, beide met een verschrikkelijke piep, het scherm D1028LR, moest eigenlijk 1024 met 85Hz doen,maar dat wou na 3 jaar niet meer)

[ Voor 11% gewijzigd door Voutloos op 20-05-2004 13:09 ]

{signature}

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
Voutloos schreef op 20 mei 2004 @ 13:05:
[...]

Dell levert altijd een aparte manual voor de monitor met daarin ook duidelijk de maximale verticale Hz. Verder is het logisch dat het max. aantal Hz afneemt als de resolutie hoger staat, aangezien de monitor dan vaker van links naar rechts een lijn moet tekenen per beeldje.

Zonder type een opmerking, waarmee ik niet wil generaliseren: ik heb zelf een 7 oude Dell monitor bij grof vuil gezet en dat was het beste wat ik ooit gedaan heb qua ergonomie. (dat scherm, kon 800*600*70 of 1024*768*60, beide met een verschrikkelijke piep, het scherm D1028LR, moest eigenlijk 1024 met 85Hz doen,maar dat wou na 3 jaar niet meer)
ik denk dat ik echt voor een nieuwe monitor ga sparen, ik heb er al een paar op het oog :P ben van plan dit dell scherm bij het grof vuil zetten, ik wens niemand zo'n verschrikkelijke monitor toe toe!
offtopic:
Deze piept hier ook, zal vast wel een ouderdoms kwaaltje zijn

Pagina: 1