Dell modulare DVD-ROM kapot??

Pagina: 1
Acties:

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik heb sinds augustus 2002 een Dell Inspiron 4150 (=laptop) met hierin een modulare DVD-ROM die je dan kunt verwisselen met bijvoorbeeld een diskette-station.

Als ik deze drive in mijn laptop heb zitten en er een CD of DVD in doe dan ziet hij gewoon de CD/DVD niet. De drive probeert zeg maar een track te zoeken, je ziet het lampje een paar keer knipperen, en stopt er vervolgens mee. Vervolgens die ik de drive open en dicht in de hoop dat dit beter gaat maar er gebeurt weer hetzelfde.

Ik kan dit wel een uur lang herhalen en heel soms pakt hij dan wel een keer de CD maar dat is volgens mij meer toeval. Het maakt niet uit of ik orginele of gekopieerde media gebruik, in beide gevallen doet hij het niet. Behoorlijk lastig als je alleen maar een bootable CD hebt van software.

Heeft iemand dezelfde ervaringen gehad? Ik ben namelijk bang dat ik dan een nieuwe drive moet kopen bij Dell maar op de site kan ik nergens het type vinden. Ik kan helemaal geen modulare drives vinden. Weet iemand waar deze staan?

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het zou goed kunnen dat die niet los op de site staan, misschien kun je ze beter even bellen. Nu baal je zeker wel dat je de garantie teruggeschroefd hebt van 3 naar 1 jaar of niet? :) (sorry, niet grappig)

• Bartje21
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01 21:04
Ik heb identiek dezelfde probleem gehad met dezelfde laptop, ook met de DVD-ROM. Bij mij heeft het een tijdje geholpen om de CD er in te stoppen en dan te duwen op de linker beneden kant van het laadje. Op den duur werkte ook dit niet meer. Ik heb toen een paar mails gestuurd naar Dell, zonder antwoord. Heb toen maar gebeld en hun conclusie was dat de drive kapot was, wat ik dus ook al doorhad ;)
De volgende dag stond er iemand aan m'n deur met een nieuwe DVD-speler. Ik m'n oude meegegeven en direct de nieuwe gekregen.
De laptop was nog wel garantie van mij.