Allo allo.. ik kom ook even de Linux n00b uithangen 
In mijn lieve server bak zitten 2 NIC's:
• 3Com 3c905 de ons aller bekende
• 3Com 3c2000 (gigabit kaartje)
Hiervan wilde ik dat het Gigabit kaartje het van de 10/100 ging overnemen. Dat was -na een hoop klooien- geen probleem. Dit was onder de standaard Redhat 9 kernel.
Maar, gezien er 2 CPU's op het moederbord zitten en ik die wel allebei wilde benutten moest er een SMP kernel komen. Zo gezegd, zo gediggiedaan. Maar helaas wat blijkt, de 3c2000 wil niet meer werken omdat 'ie in de vorige kernel ingebakken zat. Dus ik de hele procedure van installeren herhalen, maar helaas.
Vanaf dat moment krijg ik bij installatie (make clean, make install en uiteindelijk insmod 3c2000.o) de melding "device not found". Dit terwijl ik in /var/boot.log dit tegenkom:
(eth0 is de 3c905)
HunterPro (
) is ook al bezig geweest met nieuwe kernel installeren (2.4.26 #1 SMP) maar helaas heeft dit geen resultaat gehad, en device wil nog steeds niet gevonden worden.
Met lspci krijg ik 'em ook niet te zien.
Wat ik verder heb geprobeerd
• Kaartje en Videokaart omgewisseld (PCI risercard)
• BIOS op meest mogelijke ongein gechecked (niets gevonden)
• Gegoogeled, weinig nuttigs gevonden
• Op GoT gezocht, alles geprobeerd maar niets hielp
D'r zijn een aantal mensen met dit probleem maar dan met een onboard kaartje. Oplossingen die genoemd worden helpen simpelweg niet.
Iemand een idee wat overige opties zijn om het kaartje werkend te krijgen?
In mijn lieve server bak zitten 2 NIC's:
• 3Com 3c905 de ons aller bekende
• 3Com 3c2000 (gigabit kaartje)
Hiervan wilde ik dat het Gigabit kaartje het van de 10/100 ging overnemen. Dat was -na een hoop klooien- geen probleem. Dit was onder de standaard Redhat 9 kernel.
Maar, gezien er 2 CPU's op het moederbord zitten en ik die wel allebei wilde benutten moest er een SMP kernel komen. Zo gezegd, zo gediggiedaan. Maar helaas wat blijkt, de 3c2000 wil niet meer werken omdat 'ie in de vorige kernel ingebakken zat. Dus ik de hele procedure van installeren herhalen, maar helaas.
Vanaf dat moment krijg ik bij installatie (make clean, make install en uiteindelijk insmod 3c2000.o) de melding "device not found". Dit terwijl ik in /var/boot.log dit tegenkom:
code:
1
2
| May 20 11:28:49 sjaak network: Bringing up interface eth0: succeeded May 20 11:28:49 sjaak network: Bringing up interface eth1: succeeded |
(eth0 is de 3c905)
HunterPro (
Met lspci krijg ik 'em ook niet te zien.
Wat ik verder heb geprobeerd
• Kaartje en Videokaart omgewisseld (PCI risercard)
• BIOS op meest mogelijke ongein gechecked (niets gevonden)
• Gegoogeled, weinig nuttigs gevonden
• Op GoT gezocht, alles geprobeerd maar niets hielp
D'r zijn een aantal mensen met dit probleem maar dan met een onboard kaartje. Oplossingen die genoemd worden helpen simpelweg niet.
Iemand een idee wat overige opties zijn om het kaartje werkend te krijgen?