Toon posts:

wanneer een geschikte tft voor games

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wanneer komt er een geschikte tft voor games, waarbij de refresh rate het zelfde is als bij een Crt monitor? Als deze er ooit al zal komen

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
je moet kijken naar de reactietijd van de tft niet naar de refreshrate.

12ms is gamen goed op te doen :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

nieuws: BenQ introduceert 17"-TFT-scherm met 12ms responsetijd

[ Voor 21% gewijzigd door RaZ op 20-05-2004 11:38 ]

Ey!! Macarena \o/

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 11:34:
wanneer komt er een geschikte tft voor games, waarbij de refresh rate het zelfde is als bij een Crt monitor? Als deze er ooit al zal komen
Wanneer heb je voor het laatst een review van een TFT gelezen? Zie bv Raz. Met de huidige TFT's kun je prima gamen. Ikzelf heb een IIyama e431s, gamed prima.

Verwijderd

RoamoR schreef op 20 mei 2004 @ 14:11:
[...]

Wanneer heb je voor het laatst een review van een TFT gelezen? Zie bv Raz. Met de huidige TFT's kun je prima gamen. Ikzelf heb een IIyama e431s, gamed prima.
offtopic: Weet jij hoe je met de e431s de brightness kan instellen? Ik wilde er een kopen,
maar de e431s was niet echt helder, en kon nergens worden ingesteld. Ernaast stond de e430 en deze was veel helderder en leek beter, terwijl het toch dezelfde schermen zijn alleen de e431 is iets luxer met speakers.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:46

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 11:34:
Kun je zo uitrekenen: 1000:Responstijd=Frame rate

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

AMD Mafkees schreef op 20 mei 2004 @ 14:14:
[...]

Kun je zo uitrekenen: 1000:Responstijd=Frame rate
Maar dat is niet hetzelfde als de refreshrate.

Maar goed, heb hier een TFT scherm staan van ruim 2 jaar oud inmiddels en daar is ook prima op te gamen. Als je maar niet het allergoedkoopste spul koopt is er weinig aan de hand :)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 14:13:
[...]

offtopic: Weet jij hoe je met de e431s de brightness kan instellen? Ik wilde er een kopen,
maar de e431s was niet echt helder, en kon nergens worden ingesteld. Ernaast stond de e430 en deze was veel helderder en leek beter, terwijl het toch dezelfde schermen zijn alleen de e431 is iets luxer met speakers.
offtopic: Ja dat menu heeft enige gewenning nodig.

Brightness doe je zo: druk op menu (3 keer) dan zie een balkje brightness, en dan met de plus en de min (zitten naast menu toets). Voila

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
Benq fpf767-12ms

heb hem zelf ook :D

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-03 20:31
2 weken geleden Acer AL1714 gekocht. Heerlijk scherm, gamen gaat netzogoed als op crt. 16ms is het geloof ik

Ioniq 5 P45

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Ro schreef op 20 mei 2004 @ 11:36:
je moet kijken naar de reactietijd van de tft niet naar de refreshrate.

12ms is gamen goed op te doen :)
reken maar uit. 12 ms is 1000/12 is 83 hertz. zelfde dus als een 83 hertz crt monitor

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

taz3d_nl schreef op 20 mei 2004 @ 14:46:
Benq fpf767-12ms

heb hem zelf ook :D
heb hem ook, hij is zeker aan te raden ik merk helemaal geen verschil met een normale crt monitor:)

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 19:32
Maar op TFT heb je toch altijd dat de kleuren er anders uitzien? Ikzelf vind de kleuren van een CRT iig veel mooier, natuurlijker.
Ik heb een TFT uit 2001 waar ik een tijd lang prima op heb gegamed, maar ik ben later toch overgestapt naar een CRT vanwege de kleuren. (Wel eerst flink wat ruimte moeten creeeren op mijn bureau maar goed 8)7 )

Verwijderd

Heb je een goede tft dan zijn de kleuren zelfs mooier dan een crt. Die 12ms tft van benq is trouwens alleen op een zwart/wit cyclus, dus is geen volwaardig 12ms scherm, ondanks dit zeg ik niet dat het geen goed scherm is, als je zegt dat het gamebaar is (zoals veel schermen tegenwoordig) dan wil ik je best geloven.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44
Dit soort topicstarts zijn way te summier. De ik-heb-zelf-niks-gezocht-factor is zo te hoog. Lees eens de FAQ en policy door over hoe een topic te beginnen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.