Fotocompressie in Outlook Express 6 onder XP (NL)

Pagina: 1
Acties:

• quattro-fan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 09:31
Dit is een vraag van mijn zwager waar ik het antwoord niet op weet omdat ik nog niet met OE-6 en/of XP werk. In de FAQ, en ook overigens op GoT kon ik hier ook niks over vinden.
Hij verstuurde regelmatig foto's en naar zijn zeggen bevat XP/OE6 een functie waarmee hij een foto niet alleen rechtstreeks als attachment aan een mail kon hangen, maar daarbij ook nog eens kon opgeven dat deze automatisch tot een bepaalde bestandsgrootte gecomprimeerd moet worden.
Nadat hij "wat bestanden weggegooid had" werkte deze compressiefunctie niet meer. Als hij het toch probeert, 'verdwijnt' het attachment gewoon. De ongecomprimeerde foto aan een e-mail hangen lukt trouwens nog wel.
Hij heeft vervolgens XP opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem is gebleven.
Ik ga er zondag langs, en hij heeft gevraagd of ik er even naar wil kijken.,
Ik hoop dat ik hier misschien wat tips kan opdoen over waar ik naar moet zoeken, want als gezegd werk ik nog niet met XP/OE6 (en ik hoop dat nog lang zo te houden) en ik weet op dit moment dus niet precies waar hij het over heeft. Hij kan het op zijn beurt ook niet goed uitleggen, omdat zijn computerkennis beperkt is om het diplomatiek uit te drukken. Mijn vragen zijn:
1. welke functie in OE6 bedoelt hij eigenlijk?
2. of is het misschien helemaal niet OE6 maar heeft hij het misschien over een functie in zijn fotobrowser waarmee hij rechtstreeks foto's aan een e-mail kan plakken?
3. en weet iemand misschien welke fotobrowser dat dan is en wat er aan de hand kan zijn daarmee?

Alvast bedankt voor het meedenken!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat gaat automatisch als je met rechts op een foto klikt in je explorer en er voor kiest hem per e-mail te verzenden. Je krijgt dan de vraag of je de foto wilt verkleinen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij bestaat er helemaal geen fotocompressie functie in OE6.

• quattro-fan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 09:31
Bedankt Marzman, dat wist ik dus niet. Het is dus blijkbaar een XP-functie. Dat brengt mij op het vermoeden dat mijn zwager XP verminkt heeft, en dat zijn herinstallatie misschien niet volledig genoeg is. Dus vermoedelijke enige oplossing: schone herinstallatie van XP. Is dat een goede diagnose?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien werkt het nog wel gewoon bij hem, maar kan hij de functie niet meer vinden (in Outlook Express kun je lang zoeken ;))

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.