Oi,
Nouja, de titel zegt het al, ik kom sommige sites niet op, onder andere:
www.bol.com
www.nl.bol.com
www.whiskas.nl
Nu gaan jullie uiteraard allemaal op die links klikken, om er zo achter te komen dat die sites echt niet down zijn
Hoe is het probleem ontstaan?
Believe it or not, ik heb alleen Windows XP Pro opnieuw geinstalleerd op mijn laptop, alle netwerkinstellingen als normaal ingesteld, en het werkt dus niet.
Wat heb ik geprobeerd?
-Andere DNS
-Cache leeggehaald
-Ontelbaar aantal reboots
-Via een andere pc in mijn netwerk gekeken of die sites niet echt down zijn
-Op virussen gechecked met zowel panda online virusscan, als trendmicro's housecall
-Ad/Spyware verwijderd (alleen cookies)
-In mijn C:\windows\system32\drivers\etc\hosts file gekeken of er niks vreemds in stond (alleen 127.0.0.1 Localhost dus..)
-In IExplorer gekeken of die sites niet tot de geblokkeerde sites behoren (lijstje was leeg..)
-Traceroute uitgevoerd vanaf mijn laptop en vanaf andere computer.
-Hosts gepinged, geen antwoord op laptop, wel op andere pc.
Laptop:
Server:
Traceroute werkt op m'n server ook niet, kan aan hun firewall liggen (ik kan er iig heen surfen).
Ik heb op deze laptop geen firewall geinstalleerd / enabled whatsoever.
De firewall op mijn server staat zo ingesteld dat van binnenaf iedereen naar buiten kan (heb nog andere workstations in mijn netwerk, en die doen het wel allemaal, bovendien heeft m'n laptop het voor de reinstall perfect gedaan).
Ik heb nog geen andere browser geprobeerd, daar ik van mening ben dat het met IExplorer net zo goed moet werken.
Als er nog iemand een idee heeft, graag, ik heb geen clue meer..
Nouja, de titel zegt het al, ik kom sommige sites niet op, onder andere:
www.bol.com
www.nl.bol.com
www.whiskas.nl
Nu gaan jullie uiteraard allemaal op die links klikken, om er zo achter te komen dat die sites echt niet down zijn
Hoe is het probleem ontstaan?
Believe it or not, ik heb alleen Windows XP Pro opnieuw geinstalleerd op mijn laptop, alle netwerkinstellingen als normaal ingesteld, en het werkt dus niet.
Wat heb ik geprobeerd?
-Andere DNS
-Cache leeggehaald
-Ontelbaar aantal reboots
-Via een andere pc in mijn netwerk gekeken of die sites niet echt down zijn
-Op virussen gechecked met zowel panda online virusscan, als trendmicro's housecall
-Ad/Spyware verwijderd (alleen cookies)
-In mijn C:\windows\system32\drivers\etc\hosts file gekeken of er niks vreemds in stond (alleen 127.0.0.1 Localhost dus..)
-In IExplorer gekeken of die sites niet tot de geblokkeerde sites behoren (lijstje was leeg..)
-Traceroute uitgevoerd vanaf mijn laptop en vanaf andere computer.
-Hosts gepinged, geen antwoord op laptop, wel op andere pc.
Laptop:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| C:\Documents and Settings\Scorpie>tracert www.nl.bol.com
Bezig met het traceren van de route naar nl.bol.com [62.55.224.160]
via maximaal 30 hops:
1 * * * Time-out bij opdracht.
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 * * * Time-out bij opdracht.
7 * * * Time-out bij opdracht.
8 * * * Time-out bij opdracht.
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 * * ^C
C:\Documents and Settings\Scorpie>ping www.nl.bol.com
Pingen naar nl.bol.com [62.55.224.160] met 32 byte gegevens:
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Ping-statistieken voor 62.55.224.160:
Pakketten: verzonden = 2, ontvangen = 0, verloren = 2
(100% verlies).Control-C
^C
C:\Documents and Settings\Scorpie> |
Server:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| sandworm scorp $ ping www.nl.bol.com PING nl.bol.com (62.55.224.160): 56 data bytes 64 bytes from 62.55.224.160: icmp_seq=0 ttl=244 time=25.200 ms 64 bytes from 62.55.224.160: icmp_seq=1 ttl=244 time=25.215 ms --- nl.bol.com ping statistics --- 2 packets transmitted, 2 packets received, 0.0% packet loss round-trip min/avg/max/std-dev = 25.200/25.207/25.215/0.158 ms |
Traceroute werkt op m'n server ook niet, kan aan hun firewall liggen (ik kan er iig heen surfen).
Ik heb op deze laptop geen firewall geinstalleerd / enabled whatsoever.
De firewall op mijn server staat zo ingesteld dat van binnenaf iedereen naar buiten kan (heb nog andere workstations in mijn netwerk, en die doen het wel allemaal, bovendien heeft m'n laptop het voor de reinstall perfect gedaan).
Ik heb nog geen andere browser geprobeerd, daar ik van mening ben dat het met IExplorer net zo goed moet werken.
Als er nog iemand een idee heeft, graag, ik heb geen clue meer..
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470