Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X
The devil is in the details.
Neem aan dat je ooit wel is een ander systeem koopt, dan kan ie wel op 8x draaien
Maar ben blij om te horen dat het dus geen overkill zal zijn en idd met een upgrade in de toekomst benut ik hem misschien nog beter
Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X
Ik heb nu een AMD XP 2100+ processor met 512 DDR RAM erin. Als ik die Radeon 9800 Pro wil, raden jullie mij dan aan om te upgraden of is dat nog best te doen? Gebruik ik dan niet alle mogelijkheden of ontlast die videokaart juist mijn CPU?
in het laatste geval zou je kunnen proberen te overklokken...
fsb op 166 bv (wel naartoe werken met kleinere stapjes hè?
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Ik zou gewoon die kaart halen, je gaat er enorm op vooruit.
Maar als je nog even kan wachten kan je ook voor de next gen
kaarten gaan, maar als je nu lekker wil gamen moet je het gewoon kopen
kan je lekker weer alles op high spelen
Ik heb btw een 1700+oced naar 1630/147 en merkte een fixe performanceboost toen ik upgrade van ti4400 naar 9800se, ik speel dan ook op high detail.
AGP 4x = ~1GB/s
AGP 8x = ~2GB/s
Zal alleen merkbaar verschil geven bij X800 kaarten.
Alleen de 16 pixel pipes kaarten zullen echt behoefte hebben aan een snelle bus, en dan nog alleen tijdens de peaks, het is niet alsof je minimum framerate door agp 4x zal aangetast worden, dus who cares.
het ene spel heeft meer een bottleneck bij de GFX-kaart andere hangen meer op de cpu
ook hogere reso en eye-candy maken het zwaarder voor de GFX-kaart.
check dit maar eens
http://www.tomshardware.com/cpu/20030217/index.html
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Verwijderd
Plank ging dood en heb nu dus eentje die wel 8x ondersteund, mun pc samenstelling is voor de rest nog geheel hetzelfde en ik merk kwa prestaties tussen 8x en 4x zo goed als geen verschil
Dus gewoon kopen dat ding!
Verwijderd
Vriend van me heeft het zelfde moederbord. Zoek GoT er maar op na, maar deze kaart werkt NIET normaal met jou moederbord.
Die vriend van me heeft nu een 5900XT, een iets minder kaartje, maar werkt ook wel prima
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 08:59 ]
Wat een bullshit zeg!Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 08:57:
Niet doen, dat ding werkt alleen als je je pc aan zet en de molex erin stopt als die de erom vraagt.... Dat wil je niet iedere keer als je je pc aanzet....
Vriend van me heeft het zelfde moederbord. Zoek GoT er maar op na, maar deze kaart werkt NIET normaal met jou moederbord.
Die vriend van me heeft nu een 5900XT, een iets minder kaartje, maar werkt ook wel prima
Alsof elke Radeon9800 Pro met een Abit KX7-333 die problemen heeft. Ik heb 1 jaar met die combo gedraait op AGP4x en dat ging altijd goed.
Dat bij die maat van jou die kaart brak is wil niet zeggen dat niemand een 9800Pro moet nemen als die een KX7-333 heeft.
Wel is het zo dat VIA chipset moederborden vaak problemen geven met AGP8x en Ati kaarten. Maar van het verschil tussen AGP4x / 8x merk je niets.
Persoonlijk zou ik ZEKER niet voor nVidia gaan, dat zijn in mijn optiek momenteel mindere kaarten.
[ Voor 13% gewijzigd door Demon_Eyez op 25-05-2004 09:35 ]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Verwijderd
Met de 9800se iig wel, en zoveel verschilt die kaart hardwarematig toch ook niet van een pro?
Ik heb daar 2 verschillende kaarten geprobeerd, beide deden het niet in zijn pc (wel in menig ander pc).
Misschien ligt het aan zijn moederbord, andere revisie misschien?
ik ben zelf overgestapt van een ti4200 naar een 9800pro, en het verschil is grootpaazei schreef op 25 mei 2004 @ 01:01:
Ik heb zelf ook een 9800 pro, je zult er geen miskoop aan begaan. Ik zou iig niet wachten tot die x800 kaarten goedkoper worden, want dat duurt nog wel paar weken/maanden, en een 9800 pro met 128 mb kost je ongeveer 200 euri, een x800 pro al iets van 400. Je kan niet verkeerd gaan met een 9800
owjahm ik heb het gedraait (die agp 8/4x) op een abit nf7-s
[ Voor 4% gewijzigd door Dr Pro op 25-05-2004 10:43 ]
ik ben ook overgestapt van een ti4200 naar een 9800 pro. Van Sapphire, maar wat heb ik een spijt. Het kan natuurlijk ook aan mijn drivers liggen (ik heb al van alles geprobeerd, DNA/Omega/Catalyst/NGO), maar ik haal of hetzelfde aantal fps of minder met mijn radeon. Ik speel games als UT2k4, Counter-Strike, Far Cry, Battlefield.Dr Pro schreef op 25 mei 2004 @ 10:42:
ik ben zelf overgestapt van een ti4200 naar een 9800pro, en het verschil is groot, ik zou hem (als je het geld hebt, neem aan van wel anders start je dit topicje niet
) nemen. het is iig GEEN miskoop:)
owjahm ik heb het gedraait (die agp 8/4x) op een abit nf7-s
Systeem:
MSI 875P Neo-LSR
Intel P4 2.8 800FSB
2x TwinMos 256 MB
Sapphire ATI Radeon 9800 Pro 128 MB
meet je dit ook met exact dezelfde settings?henwy schreef op 25 mei 2004 @ 12:01:
maar ik haal of hetzelfde aantal fps of minder met mijn radeon. Ik speel games als UT2k4, Counter-Strike, Far Cry, Battlefield.
of zet je het nu op hogere reso, details op max, AF/AA, mipmap/texture detail high quality?
de 9800pro zou iig bij exact dezelfde settings (en op een redelijke reso zodat de cpu niet de bottleneck is) zeker meer FPS moeten geven.
kijk alleen al maar naar reviews...
heb jij je chipsetdrivers wel geinstalleerd? vsync nog aan?
[ Voor 11% gewijzigd door Puppetmaster op 25-05-2004 14:11 ]
Systeemspecs:
GA-8STXCFS (ook AGP 4x)
P4 2.4 Ghz
512 MB RAM PC2700
Club3D Radeon 9600Pro
Dus.. is het zinvol [voornamelijk voor HL2 en 1024x768!] om up te graden naar die 9800Pro voor dat geld
vergeleken met een vrien die 8X agp draait met een 9600Pro is het verschil minimum. het scheel hooguit een paar tientalle punten in 3Dmark03.
In games is het verschil hooguit een paar FPS.
Gewoon doen, scheelt een hoop met je oudere kaart. en AGP4x maakt niet veel uit
@Jelleeeee:
Ik zou het persoonlijk niet doen. HL2 moet je kunnen draaien al is het zonder AA en AF, en misschien op wat lagere kwaliteit.
Vooral voor dat geld zou ik het niet doen.
Je kan altijd je VGA-kaartje gaan clocken.
En Farcry moet eingelijk gewoon draaien. Bij mij draait Farcry goed, maar wel zonder AA en AF.
Maar dit ligt aan Farcry want dit is zn zwaar spel.
[ Voor 52% gewijzigd door Griffin op 25-05-2004 15:01 ]
Verwijderd
Dit probleem had ik ook met zelfde moederbord / laatste bios/ drivers etc en Enermax 400 watt voeding. Kaart is nu terug bij de leverancer omdat hij kapot is gegaan na 2 maanden (weet niet of dat daaraan lag, dat ik hem steeds apart moest opstarten hoor).
Ik was eigenlijk van plan om later dit jaar te upgraden, maar heb nu maar nieuw systeem gekocht Pentium4 3Ghz / Asus P4C800-E Deluxe moederbord...die start wel normaal op (kreeg trouwens ook "Delay Write Failure" met oude moederbord met mijn 200 gig Maxtor).
Ik had het wel beetje gehad met dat moederbord...
Verwijderd
Ik dacht toen ik mijn kaart al weer lang geleden kocht, nu kan ik er gewoon erg lekker mee gamen en als ik later een ander bord en cpu koop loopt hij nog beter
Ik zou zo ie zo voor die 200 euro lekker die kaart halen.
Tip: Let wel op dat je een goede voeding hebt, deze kaarten lusten nogal wat stroom.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 17:11 ]
ik hou van lekkere soepele gameplay, dus zet altijd eerst alles gemiddeld, is dit niet ok dan alles met de minste details. Bijna altijd 800x600@85Hz of heel soms 1024x768@85Hz. Vsync uit, chipset drivers installed, settings op high performance en performace ook geprobeerd, AF/AA uit, alles laag...Puppetmaster schreef op 25 mei 2004 @ 13:35:
[...]
meet je dit ook met exact dezelfde settings?
of zet je het nu op hogere reso, details op max, AF/AA, mipmap/texture detail high quality?
de 9800pro zou iig bij exact dezelfde settings (en op een redelijke reso zodat de cpu niet de bottleneck is) zeker meer FPS moeten geven.
kijk alleen al maar naar reviews...
heb jij je chipsetdrivers wel geinstalleerd? vsync nog aan?
sja, en als je dan ook nog niet al te zware games speelt is alles ook met een ti4200 cpu-bound...henwy schreef op 25 mei 2004 @ 17:46:
[...]
ik hou van lekkere soepele gameplay, dus zet altijd eerst alles gemiddeld, is dit niet ok dan alles met de minste details. Bijna altijd 800x600@85Hz of heel soms 1024x768@85Hz. Vsync uit, chipset drivers installed, settings op high performance en performace ook geprobeerd, AF/AA uit, alles laag...
probeer eens wat meer eye-candy in te schakelen. misschien krijg je die nu wel "gratis" omdat je nog niet aan de grenzen van je 9800 zit?
oww
met aquamark is het verschil tussen m'n 4200 en 9800 zo'n 12000 punten. wel veel. en met UT, UT2k3 en UT2k4, zijn m'n fps'sen omhoog geschoten, ik weet dat je cpu geen bottleneck kan zijn voor je gpu, maar misschien moet je die toch maar een keer proberen te clocken, wieweet helpt dat. owjah, check even of je geheugen wel dual channel staat, dat scheelt veel, komt doordat je dan dubbele bandwide hebt, dit merk je niet echt met je 4200 maar met je 9800 zeker wel.
mijn specs
Abit NF7-S
2x256 Corsair Value
1700+ @ 2.2 GHz
Club 3D 9800 Pro 128 MB