[XP] Hoe specifiek een netwerkconnectie kiezen voor ftp?

Pagina: 1
Acties:

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:20
Gegroet allemaal :)

ik heb een probleem: Ik heb 2 netwerkkaarten (onboard op mijn asus A7N8X-E Deluxe), namelijk een Marvell 10/100/1000mbit en een nforce mcp 10/100mbit

nou zit ons thuisnetwerk op de marvell aangesloten en de xbox op de nforce connectie

Ik dacht, ik zal even wat muziek op mijn box pleuren, maar dan vind hij opeens mijn xbox niet meer. Alles klopt kwa IP's en gateways. Als ik de netwerkkaarten verwissel, dan werkt het wel, maar zit er heel veel drops in mijn netwerkverbinding.

Ik heb al geprobeerd om via Internet Explorer, LeechFTP en FlashFXP een connectie te krijgen, maar hij vind niks onder mijn xbox ip.

Hoe kan ik dit werkend krijgen? bvd. _/-\o_

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Beerkeeper
schop*

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Best knap dat jij onbaord netwerkkaarten kan verwisselen.
Dat jij zegt dat je IP's en Gateways goed staat, is een leuke opmerking. Maar post die handel eens even.

Als jij je netwerk goed ingesteld heb staan, maakt het geen fluit uit of je je netwerkkaarten verwisseld.

Vertel eens wat meer over hoe je het heb aangesloten.

Als je namelijk in dezelfde range een 2de netwerkkaart inzet, kan het zijn dat de pc, vanwege je routing het eerst beschikbare NIC uitkiest, omdat de IP-range daar opzit.

Het ligt dus wel aan je netwerk-instellingen en je gateway, je routing klopt niet in dit verhaal.

Ey!! Macarena \o/

• Beerkeeper
RaZ schreef op 21 mei 2004 @ 08:56:
Best knap dat jij onboard netwerkkaarten kan verwisselen. Je weet wat ik bedoel :P
Dat jij zegt dat je IP's en Gateways goed staat, is een leuke opmerking. Maar post die handel eens even.

Als jij je netwerk goed ingesteld heb staan, maakt het geen fluit uit of je je netwerkkaarten verwisseld.

Vertel eens wat meer over hoe je het heb aangesloten.

Als je namelijk in dezelfde range een 2de netwerkkaart inzet, kan het zijn dat de pc, vanwege je routing het eerst beschikbare NIC uitkiest, omdat de IP-range daar opzit.

Het ligt dus wel aan je netwerk-instellingen en je gateway, je routing klopt niet in dit verhaal.
Ja, je hebt gelijk, nu ik 2 verschillende ranges heb gebruikt, werkt het als een tierelier :D
Een goede leer voor de volgende keer, thx :)