Toon posts:

HSR in nieuwe detonators??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las laatst een berichtje hier op tweakers dat er misschien in de nieuwe detonator drivers van nvidia HSR zou zitten. Kan iemand ff vertellen wat hiervan te verwachten valt op bestaande kaarten (Gf2MX bijvoorbeeld) en of het ook je fps verbeterd bij bestaande spellen??

ik heb het artikeltje wel gelezen maar het is me nog niet echt duidelijk...

alvast bedankt.

Verwijderd

Ik moet je helaas teleurstellen:
Er komt geen HSR support voor de huidige nVidia kaarten...

"Hidden Surface Removal - z occlusion/z culling is not a feature which will ever be enabled for any of our current product line. As for NV20, we do not talk about any products before they are announced :) "
Aldus Diane Vanesse (nVidia PR).
Bron: www.reactorcritical.com

Verwijderd

das wel zwaar ballen!!!! :(
ze zeiden dat ze een paar honderd mensen aan het werk haddden gezet, omdat dan te ontwikkelen. het nukt ze zeker niet >:)

Verwijderd

Dat van dat "Geen HSR" is oud nieuws.
Laatst was er een nieuwer bericht op NVitalia ofzo.
ALS (als het toch waar is) komt over 9 dagen ofzo versie 7.27 van de detonator drivers en dan zit er HSR in :P

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
wat is HSR?

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Hidden Surface Removal..

In normale termen betekend het het volgende:

3d scenes worden intern berekend, daarna worden de textures e.d. door de 3d kaart er overheen geplakt. normaal betekend dat dat elk object textures e.d. bevat...

Door HSR toe te passen zullen overlappende textures niet worden gerenderd (althans de achterste)

Dus als je een huis neemt met daarachter een muur, die je aan weerskanten van het huis ziet, dan wordt de hele muur gerendered.. inclusief het stuk dat achter het huis valt! Door HSR toe te passen zal het gedeelte wat ACHTER het huis valt niet gerendered worden.. dit schijnt aanzienlijk veel te schelen in het aantal FPS dat je krijgt.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel fps zal dit ongeveer gaan schelen in bijvoorbeeld Q3A of UT??

• Mister_X
oww die techniek, ja dat ken ik wel, wist allen niet dat HSR de naam er voor was!

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Op donderdag 21 december 2000 16:55 schreef Flapper het volgende:
Hoeveel fps zal dit ongeveer gaan schelen in bijvoorbeeld Q3A of UT??
Behoorlijk veel, bij de Voodoo 5 schijnt het op te lopen tot een procentje of 40......

sigloos

• Mister_X
ik las een maand of wat geleden over regedit instellingen hoe je het aan kon krijgen , stond op reactorcritical, maar het is van de aardbodem verdwenen :( iemand gezien?

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Er gaan geruchten dat het ook met de GF2 kan, idd te activeren in het register van de (gelekte) drivers.

Voor lopig heb ik nog nergens gelezen dat het iemand gelukt is, of dat het uberhaupt waar is...

Niet op voorraad.

Pagina: 1