Toon posts:

[W2K] Bij unknown extensie -> standaard openen met..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn windows 2000 computer heb ik via registerwijzigingen gezorgd dat ik met rechtermuisknop op elk bestand "openen met hexedit" kan doen. Om precies te zijn heb ik de volgende sleutels aangemaakt:

HKEY_CLASSES_ROOT \ * \ SHELL \ OPENEN MET HEXEDIT \ COMMAND
en daarin de default string verandert in FRHED.EXE (mijn hexeditor).

Dit werkt perfect.

Probleem is echter, wanneer ik nu een bestand van onbekend type open (dus met een onbekende extensie) dan krijg ik die OOK direct in mijn hexeditor, terwijl ik gewoon het "Openen met.." venster wil.

En ik wil het liever niet oplossen door FRHEX.EXE te kopiëren naar de "send to"-map, zodat je op elk bestand "kopiëren naar" -> "hexedit" kunt doen.

offtopic:
Oja sorry Drugar voor mijn felle reacties in het vorige topic.

Verwijderd

Topicstarter
kickje

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik heb na jouw verhaal hetzelfde geprobeerd te bereiken (vond het wel een handig idee). alleen ik heb XP en geen 2K.. en blijkbaar is dat nogal anders.
Ik heb bijv. helemaal geen HKCR\*\shell\
Als ik nu op een bestand klik met de rmb dan kan ik iets met mijn hex editor openen. als ik dubbel klik op een onbekende extentie dan krijg ik dus zo'n 'openen met' windowtje zoals het hoort.. ook kan ik met de rmb nog gewoon het bestand met de hex editor openen.

Bij mij werkt het dus perfect maar dan onder xp..
hier toch ff een export van de key die ik heb aangemaakt. Misschien heb je er iets aan..kan je er een idee uit halen ofzo.. zo niet dan is het altijd handig voor de search..
code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shellex\ContextMenuHandlers\HexEdit]
@="\"C:\\Program Files\\Hex Workshop 4.2\\hworks32.exe\" \"%1\""

[ Voor 4% gewijzigd door xzenor op 21-05-2004 02:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even tussendoor de SHELL sleutel heb ik ook zelf aangemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Oké heb het getest maar het werkt niet.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

ik zie het...
een ander programma doet het ook niet bij mij.
blijkbaar heeft die hex editor van mij iets speciaals in zijn exe zitten dat ie zo'n menu wel weergeeft...

ik zal nog 's verder zoeken.. het moet toch mogelijk zijn...

Edit: Ik heb het op jouw manier geprobeerd en dat werkt hier eigelijk ook gewoon prima :?

misschien helpt het als je HKCR/Unknown aan past.
die key wordt gebruikt voor de unknown filetypes..
misschien heb je daar wat aan.

[ Voor 36% gewijzigd door xzenor op 21-05-2004 03:35 ]

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Voor het maken van een dergelijk menu, moet je onder hkey_classes_root zijn. |:( lezen.
Grafisch kan dit ook onder 'tools' > 'folder options' > 'file types'. Het instellen van een default handler is mij hierin echter niet bekend.

[ Voor 15% gewijzigd door SilentStorm op 21-05-2004 05:13 ]

Localhost is where the heart is

Pagina: 1