Van 3D naar 2D in games.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is of het mogelijk is om bepaalde drivers in bv directx om te zetten om dingen die normaal in 3D zijn om te zetten in 2D. Of zijn daar programma's voor. zoiets als een texture hack, maar dan door drivers. Zoals ze vroeger hadden bij quake2 ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:48
Ik denk niet dat er standaard in elk spel ingebouwd is dat je het spel ook in 2D kan spelen, want je begrijpt natuurlijk zelf ook wel dat 2D voor een hele andere gameplay zorgt dan 3D. Wat wil je hiermee trouwens gaan doen als het uberhaupt zou kunnen? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Waarom zou je dat willen dan? Hogere performance met platte plaatjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:19

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik denk dat de TS software rendering bedoelt. Dus 2D-hardware gebruiken om 3D te renderen. :)
Sommige spellen hebben dat nog steeds, zoals UT 2004. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:06

lordsnow

I know nothing

Mischien is het handig als de TS eens aangeeft wat hij bedoelt. Een voorbeeldje zou makkelijk wezen.

That said.. ik denk dat 't antwoord "nee" blijft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik denk dat hij eerder zoiets als een tekenfilm plugin voor 3ds max bedoelt, maar dan in de drivers, omdat hij ook reeds texture hacks noemt. Topicstarter moet even laten weten wat hij precies bedoelt :P
That said.. ik denk dat 't antwoord "nee" blijft :P
* sdomburg eens is
Om te illustreren wat ik bedoel: http://media.pluginz.com:8008/?g=1439

Dit is dus een 3d render van een model, dat later weer gerenderd is met een speciaal cartoon renderer, die er weer ene soort 2d effect aangeeft.

[ Voor 48% gewijzigd door sdomburg op 20-05-2004 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

In sommige games kun je aangeven welke renderdevice wil gebruiken. Dan kun je vaak ook kiezen voor Direct 3D software emulatie of OpenGL software emulatie. Dit is echter onspeelbaar traag.

Beter is om te kijken of het spel ook software rendering ondersteunt. Dit is behoorlijk snel, maar met mindere beeldkwaliteit. Spellen waarvan ik weet dat ze software rendering ondersteunen zijn: De Unreal engine spellen, De Quake 1 en Quake 2 engine spellen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 18:00
--MeAngry-- schreef op 20 mei 2004 @ 00:52:
Ik denk dat de TS software rendering bedoelt. Dus 2D-hardware gebruiken om 3D te renderen. :)
Sommige spellen hebben dat nog steeds, zoals UT 2004. :P
ook hl2 en kotor gebruiken het

[ Voor 3% gewijzigd door oeLangOetan op 20-05-2004 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:34

DinX

Motormuis

Ik gok dat hij net hetzelfde wil in elk spel zoals in XIII :?

Zijn naar mijn weten geen drivers voor.

[ Voor 27% gewijzigd door DinX op 20-05-2004 16:15 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 18:00
DinX schreef op 20 mei 2004 @ 16:14:
Ik gok dat hij net hetzelfde wil in elk spel zoals in XIII :?

Zijn naar mijn weten geen drivers voor.
men heeft het geprobeert met de smartshaders van ATi maar zonder z-values geeft het niet het gewenste effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-07 08:37
Sommige spelle bieden verschillende render stylen. Of althans FarCry heeft dat. Verder zit het er bijna in volgens mij geen een spel in omdat niemand het wil.

Verder heeft een texture hack niets te maken met het omzetten van 3d zaken naar 2d. Je kunt nu eenmaal niet alle 3dobjecten omzetten naar sprites. Bedenkt eens wat bijvoorbeeld je muur dan doet, lijkt me niet zo'n goed idee.

In de hoop dat de topicstarter software-rendering bedoelt kunnen we beter even wachten met specualeren wat hij/zij bedoelt.
Pagina: 1