Toon posts:

80 meter overbruggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hier is mijn vraag, sinds ik compleet helemaal niks weet over wireless

ik wil 2 pc's aan elkaar koppelen via een wireless network (kabels zijn niet mogelijk)

probleem 1: de pc's staan zo'n 80 meter hemelsbreed uit elkaar
probleem 2: er zijn een aantal "obstakels"

kan iemand mij zeggen, OF dit mogelijk is, HOE dit mogelijk is en Hoe duur dit geintje gaat worden (zo goedkoop mogelijk natuurlijk)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/maartenvanfaassen/wlan.JPG

de beide pc's staan dus aan beide uiteinden van de rode pijl, de zwarte blokken zijn huizenblokken

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
http://gathering.tweakers...rums%5D%5B%5D=19#hitstart

Richtantennes is dus het woord dat je nodig hebt om genoeg informatie over dit onderwerp te vinden.

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:40
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 00:40:
hier is mijn vraag, sinds ik compleet helemaal niks weet over wireless

ik wil 2 pc's aan elkaar koppelen via een wireless network (kabels zijn niet mogelijk)

probleem 1: de pc's staan zo'n 80 meter hemelsbreed uit elkaar
probleem 2: er zijn een aantal "obstakels"

kan iemand mij zeggen, OF dit mogelijk is, HOE dit mogelijk is en Hoe duur dit geintje gaat worden (zo goedkoop mogelijk natuurlijk)

[afbeelding]

de beide pc's staan dus aan beide uiteinden van de rode pijl, de zwarte blokken zijn huizenblokken
om het goedkoop te doen zou je waar jou pijl door het midden gaat een soort bridge moeten zetten van syslink zodat het signaal versterkt word dan moet hij de 80 m wel halen (als het 40 m is van beide kanten) verder kan je nog antenne's aansluiten complete schotels (overbodig) maar het is wel te doen maar je zit dus cker aan 2 of zelfs 3 zend modules.. (linksys heeft een leuke site waar alles opstaat en de bridges te zien zijn ook hebben ze boost modules die je kan kopen zodat je eigenlijk maar 2 zenders nodig hebt (dus niet in het midden iets plaatsen .) maar dat gaat je dus wel 2 x zend/ontvang station en 2 x booster kosten..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus echt geen kaas gegeten van draadloos, kan niemand mij uitleggen wat ik precies nodig heb?

op die site van linksys staan zoveel soorten, kzie de bomen door het bos niet meer

Wireless B, Wireless A, dual band Wireless, wireless G

ik snap er allemaal niks van, wat ben ik nodig?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 01:10 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Allebei een internet aansluiting nemen, vpn opzetten en dan heb je ook verbindig.

Als ik jou was, zou ik naar een winkel gaan of het laten aanleggen.
Je neemt vrijwel geen moeite om zelf iets uit te zoeken.

Brand dan je vingers er maar niet aan, en besteed het uit aan iemand die er wel verstand van heeft.

Abort, Retry, Quake ???

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Probeer sowieso over de huizen heen te zenden, er doorheen ga je niet halen. Dus dat wordt een antenne mastje op je dak.

Als je echt maar 2 pc's wilt verbinden, en verder niks kun je in elk van de pc's een wireless pci kaartje (54Mbit, a € 59) doen, en 2 Bi-quad antennes (kosten: tijd & wat materiaal ;) ) op de daken zetten, dan zou je het wel moeten halen. :)

Mocht je afstand tussen pc en dak te groot worden, dan kan je ook gaan voor een acces point (22Mbit, a €89) vlak onder je dak (met bi-quad uiteraard), die je met utp kabel op je pc aansluit, of een server bak op zolder met pci kaart. De antenne kabel moet namelijk zo kort mogelijk blijven. ;)

Qua standaarden:
802.11A = Amerikaanse standaard, hier vrijwel niet gebruikt
802.11B = In Europa veel gebruikt. Max snelheid is 11 Mbit (soms 22), maar is goedkoper dan G
802.11G = Opvolger van 802.11B, kan 54 Mbit (soms 108), en schijnt groter bereik te hebben. :*)

Verders, misschien is het voor jou het beste om maar eens flink wat sites door te spitten, en dan niet sites van fabrikanten, die vertellen alleen maar hoe goed hun spullen wel niet zijn. Kijk gewoon eens op wat fora rond, lees wat artikelen door, en je bent al een heel eind. Misschien is www.wirelessnederland.nl iets voor je?

offtopic:
Nu staat er wel bereik :P

[ Voor 5% gewijzigd door Grimli op 20-05-2004 18:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 01:06:
ik heb dus echt geen kaas gegeten van draadloos, kan niemand mij uitleggen wat ik precies nodig heb?

op die site van linksys staan zoveel soorten, kzie de bomen door het bos niet meer

Wireless B, Wireless A, dual band Wireless, wireless G

ik snap er allemaal niks van, wat ben ik nodig?
http://www.zyxel.nl/support/z116.html

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 11:59 ]

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Grimli schreef op 20 mei 2004 @ 01:29:

802.11G = Opvolger van 802.11B, kan 54 Mbit (soms 108), en schijnt groter berijk te hebben. :*)
Ja dit heb ik vaker gehoord, en heb het dus getest, maar helaas is dit niet waar.

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MiMiC schreef op 20 mei 2004 @ 02:39:
[...]

Ja dit heb ik vaker gehoord, en heb het dus getest, maar helaas is dit niet waar.
:p ik neem aan dat het een wetenschappelijk goed onderbouwde test is...?
hoe heb je het getest? met één sweex wireless setje van de macro midden in amsterdam?

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Als je echt maar 2 pc's wilt verbinden, en verder niks kun je in elk van de pc's een wireless pci kaartje (54Mbit, a € 59) doen, en 2 Bi-quad antennes (kosten: tijd & wat materiaal ;) ) op de daken zetten, dan zou je het wel moeten halen. :)Verders, misschien is het voor jou het beste om maar eens flink wat sites door te spitten, en dan niet sites van fabrikanten, die vertellen alleen maar hoe goed hun spullen wel niet zijn. Kijk gewoon eens op wat fora rond, lees wat artikelen door, en je bent al een heel eind. Misschien is www.wirelessnederland.nl iets voor je?
In Leiden zit een goeie winkel voor zulke spullen (bouwpakketje voor bi-quad antennes. :) Ik heb zelf een wireless verbinding die zo'n 30~35 m overbrugt stabiel gemaakt door op de ontvanger (PCI-kaartje) een bi-quad te zetten. Als ik de bi-quad aan de wireless accespoint hing, lukte het niet om een signaal te krijgen...

URL van die winkel ben ik even kwijt maar hier zijn ook geschikte spullen te vinden: http://www.zx-yagi.nl/ .

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Draadloos Building-to-building bundle

Voor: 399,00 euro !!!! (excl.)

- Verbind uw netwerken draadloos!
- Tot 2 KM overbruggen.

Ikzelf heb 2linksys WAP11 V2.2 AP`s over een afstand van 30 meter van indoor naar indoor met de standaard antennes, ik denk dat jij 2 richtantennes nodig zal hebben en dat je de hoogte in moet wil je over dat huizenblok heen komen. je kan ook 2 omni`s nemen en dan 1 AP in ap modus en de ander AP als client, kan de rest van de buurt ook mee doen.

Maar ga eens kijken op wirelessnederland.nl die kunnen je vast wel helpen en op routershop.nl daar komen mijn ap`s ook vandaan.

• rsmits
  • Laatst online: 14-05 06:55
Als je het goedkoop wilt houden, neem je 2 access points in bridging mode en vervang je de antennes door zelfbouw antennes, gemaakt van pringelsbussen :P
Linkje: http://www.ehek.nl/node.php?id=196

Plaats de pringlesbussen dan bijvoorbeeld op zolder bij het raam, zodat je zo hoog mogelijk zit en zo min mogelijk last hebt van de huizen er tussen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:48
Qua standaarden:
802.11A = Amerikaanse standaard, hier vrijwel niet gebruikt
802.11B = In Europa veel gebruikt. Max snelheid is 11 Mbit (soms 22), maar is goedkoper dan G
802.11G = Opvolger van 802.11B, kan 54 Mbit (soms 108), en schijnt groter berijk te hebben. :*)
802.11G gebruikt dezelfde frequentie als 802.11B, dus heeft die iig hetzelfde bereik.

Verwijderd

grmpfffft.... man... wij zijn geen helpdesk. "ik zie door de bomen het bos niet meer" nee, ik eerst ook niet, gelukkig zit je online, daar kan je alles vinden. maargoed...

bouw zelf idd 2 bi-quadjes http://www.dartsplayer.com/wi-fi/bi-quad_dishfeed.html

en koop 2 Access points.. http://linksys.com/produc...?grid=33&scid=35&prid=608 laat die brigden en klaar.

en inderdaad, je wilt OVER de huizen heen. 80 meter is niets. /me haalt dat zelfs _door_ de huizen... maar hangt van soort bouw af natuurlijk. snelheden zouden wel ok moeten zijn ^_^ success!

voortaan zoek je, anders ga ik mn 250 mw biquad op je hoofd zetten....

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 12:51 ]

• ajhvdb
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-11-2025
off-topic: Sorry hoor, je zal het best goed bedoelen maar wat is er nou fout aan deze topic. Hij zal vast al gezocht hebben maar door het "bos de bomen niet meer zien", dus vraagt die het aan anderen met ervaring voor enkele hints.

On-topic: Nou was ik bij toeval op zoek naar gelijkwaardige info dus hierbij bedankt.

Een vraag op het forum - is vragen aan mensen die al gezocht hebben - dus sneller en beter dan google

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
De vraag is eigenlijk waarom je perse wireless wilt hebben. Om een vriendje in de flat verderop van gratis internet te voorzien? Kom an, Chello is met €10/maand aan het adverteren.

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 17:17
Ik zou je vraag op http://forum.wirelessnederland.nl stellen, je krijgt daar betere en zinnigere antwoorden dan hier.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik snap niet waarom je voor deze oplossing wireless wilt :?

Als 1van jullie nou een VPN server runt en die andere connect dan gewoon met een VPN verbinding naar die ander, zit je ook op elkaars netwerk. Ok nadeel is dat de bandbreedte afhankelijk is van je aansluiting bij je ISP

• rsmits
n00bs schreef op 20 mei 2004 @ 13:48:
Ik snap niet waarom je voor deze oplossing wireless wilt :?

Als 1van jullie nou een VPN server runt en die andere connect dan gewoon met een VPN verbinding naar die ander, zit je ook op elkaars netwerk. Ok nadeel is dat de bandbreedte afhankelijk is van je aansluiting bij je ISP
Waarschijnlijk is die bandbreedte het groote punt ;) of je nu bij iemand met 384 kbit/s of met 54 mbit/s (niet overhead gecorrigeerd) over zijn schijf bladerd, dat lijkt me een groot verschil.

Maar met twee AP's kan je dus beide thuisnetwerken verenigen. Kost je ongeveer 150 eurootjes (linksys 54 mbit)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-05 15:30
Beiden een Senao 54 mbit kaart kopen en deze op 200 Mw laten draaien; indien dat niet werkt een biquad erop zetten. Ik denk dat je dit zelf wel uit had kunnen zoeken; hoeveel topics zijn er wel niet over het berijk van wlan?

• rsmits
GH45T schreef op 20 mei 2004 @ 17:47:
Beiden een Senao 54 mbit kaart kopen en deze op 200 Mw laten draaien; indien dat niet werkt een biquad erop zetten. Ik denk dat je dit zelf wel uit had kunnen zoeken; hoeveel topics zijn er wel niet over het berijk van wlan?
TS had het idd zelf uit kunnen zoeken, oplossing is zeer eenvoudig, maar die van jou is niet geheel legaal; hier in NL mag je maar maximaal 100 mw verzenden

edit:
na al die opmerkingen over Mw = mega en mw = milli heb k et maar even veranderd... en dat moet dalijk havo examen natuurkunde doen 8)7 |:(

[ Voor 16% gewijzigd door rsmits op 20-05-2004 19:05 . Reden: typo ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
offtopic:
Sorry ik moet het even kwijt... het is "bereik", niet "berijk" :)

• GH45T
Incubus666 schreef op 20 mei 2004 @ 17:51:
[...]

TS had het idd zelf uit kunnen zoeken, oplossing is zeer eenvoudig, maar die van jou is niet geheel legaal; hier in NL mag je maar maximaal 100 Mw verzenden
Dat klopt inderdaad maar anders gaat het nauwelijks lukken en zolang er geen zendamateur bij de TS in de buurt woont zal hij er nooit problemen mee krijgen :)

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07-2025
Met 100 MEGA Watt ga je echt wel problemen krijgen :P (kleine/grote lettertjes zijn best belangrijk in de natuurkunde..)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:01

The Third Man

The Third Jellyfish

Beetje een kortzichtige TS, door de bomen het bos niet meer zien is geen excuus om dan maar anderen jouw werk laten doen. Als je er nog niks vanaf weet schiet je er niks mee op om anderen het voor jou te doen, want daar leer je weinig tot niks van. Zoek het zelf uit te zoeken door simpele uitlegjes over draadloze netwerken te lezen (Linksys website, Wikipedia enzovoort, ook Google natuurlijk), dan begrijp je tenminste wat dingen als 802.11b en -g zijn.

Maar goed, mijn advies: koop 2 Linksys WAP54G (zo'n 100 eurs per stuk), gooi er een gehackte firmware overheen (MustDie bijvoorbeeld) en zet het vermogen op 84 mW (en niet Mw zoals Incubus666 aanraadt ;) ). Daarmee haal je het, zeker als je nog zo'n zelfbouwantenne erop schroeft, maar ik durf te wedden dat je het hiermee ook al haalt.

Verwijderd

E-tech heeft richtantennes voor 250 euro per stuk, maar dan wel met 5 kilometer breik en gegarandeerd 2 kilometer.
check ook www.e-tech-shop.nl

Een kennis woont in het buitengebied en die shared een @home verbinding met zijn buurman 4 kilometer verderop!!! (zij hebben geen kabelaansluiting)

Misschien een tip!

• Movinghead
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

Als het goed moet is het misschien verstandig eens te kijken naar de naar Cisco Aironet systemen deze bieden een goede secure bridge functie, en er zijn goede Aerials (Richt antennes )voor te krijgen.

• GH45T
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 18:39:
E-tech heeft richtantennes voor 250 euro per stuk, maar dan wel met 5 kilometer breik en gegarandeerd 2 kilometer.
check ook www.e-tech-shop.nl

Een kennis woont in het buitengebied en die shared een @home verbinding met zijn buurman 4 kilometer verderop!!! (zij hebben geen kabelaansluiting)

Misschien een tip!
Een buurman 4 kilometer verderop :/ maar wel 1337 dan! moet ik ook eens voorstellen aan mijn vrienden >:)

Verwijderd

@ gh4ST
Hoezo 1337 ???

• rsmits
Volges mij zijn et geen euro's.. is veel goedkoper

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:03
1337 = l33t... :X

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13