[WLAN] WRT54G probleem

Pagina: 1
Acties:

• hansvdo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik sluit regelmatig draadloze netwerken aan bij mensen thuis. Ik gebruik alleen maar Linksys (WRT54G). Waar ik iedere keer last van heb is dat de pc's die op de LAN-poorten zitten elkaar zien en bestanden en printers kunnen delen, maar de pc's die op de WLAN zitten kunnen geen gebruik kunnen maken van de PC's op de LAN-poorten. Alle pc's kunnen wel gewoon gebruik maken van internet via de WRT54G.
De pc's draadloos zien elkaar, en de pc's met draad zien elkaar, maar alles bij elkaar niet.. Pingen gaat wel, al komt er af en toe een time-out tussendoor.
Qua instellingen laat ik bijna alles standaard staan, alleen de instellingen voor de internetverbinding stel ik in en de WEP encryptie.
Het ESSID hoeft toch niet hetzelfde te zijn als mijn werkgroepnaam? Of wel?

Vergeet ik een instelling goed te zetten in de router? Zo ja, welke?

B.V.D.

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Zelf heb ik dezelfde router maar ik heb het probleem niet.
Ik heb hier dus een netwerk met 3 vaste pc's en een draadloze laptop, en ik kan vanaf mijn laptop gewoon alle pc's in mijn werkgroep zien en gebruiken.

Je SSID heeft niets te maken met je werkgroepnaam, dus dat kan het probleem niet zijn.

Je zegt dat je tijdens het pingen een time-out krijgt, dit zou erop kunnen duiden dat er iets niet goed is met de verbinding. Als je langs de router gaat zitten bestaat het probleem dan nog steeds?

De enige instelling die ik niet standaard heb is Frame burst (onder advanced wireless) die heb ik enabled.
En ik gebruik de ingebouwde dhcp- en dns-server niet.

• hansvdo
Ik vind het ook een erg vreemd iets wat me eigenlijk iedere keer weer gebeurd.
Ik heb de nieuwste firmware op de router staan. Ik heb 4 pc's en 1 laptop, de laptop komt wel tevoorschijn bij de werkgroep, maar ik kan er niets mee, en de vaste pc's komen niet bij de laptop tevoorschijn.
Als ik idd dichter bij de router ga zitten krijg ik geen time-outs, afstand was net iets te ver :)

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:26

tozzke

aka tozzert

het is niet gewoon zo dat je op de pc's allemaal dezelfde gebruikers hebt en op de laptop niet?

Verwijderd

Ik heb het probleem kunnen oplossen door ZyXEL en telnetmenu 1 bridge ook op YES in te stellen en EAGIS client geinstalleerd en probleem is opgelost.

• hansvdo
Nee, ik maak geen gebruik van gebruikers, dus dat kan het niet zijn.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:26

tozzke

aka tozzert

ehm, je maakt geen gebruik van gebruikers?? afaik gebruikt iedereen in win2k/xp gebruikers ;)

om welke OS-en gaat het?
Pagina: 1