Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Specifieke 12V Neon lamp, waar?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou ben ik met mijn project bezig en wil ik een aantal UV lampen in mijn case hangen. CCFL's wil ik het liefst niet meer gebruiken omdat ik de bevestiging gewoon niet kan uitstaan. Dubbelzijdige tape "ligt mij nou niet echt lekker op de maag". En het gene waar ik me ook nog altijd aan erger zijn die inverters. Liever een iets groter lampje dan dat :) . En als laatste nog, ik heb al een aantal ccfl's gehad die spontaan zijn gestopt met branden of gewoon een stuk minder fel branden. Niet echt betrouwbare dingen in mijn opzicht.

In mijn zoektocht naar een vervanger kwam ik een mooi lampje tegen op internet, namelijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/IL001b.jpg

Deze kan ook worden vastgeschroefd, geweldig ;) . Nu weet ik dat je ook van dit soort lampen hebt in deze vorm, maar dat staat me nu ook weer net niet aan.

Ik weet dat die lamp bedoeld is voor auto tuning, maar voor de rest? Heeft iemand enig idee waar dit soort lamp verkrijgbaar is, want ik vind hem erg :9~ .

Ja, ik heb gesearched met google + got search :Y) . En zeg nou niet dat ik wel ccfl's moet nemen om die of die redenen, want ik heb ervaring genoeg met die dingen (gebruikte ze al toen ze nog als losse buisjes te verkrijgen waren met de draadjes aan beide zijden eruit).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 00:42 ]

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

ben je een modder :?

ik heb ook nog ergens een hele TL aan het plafond hangen :X

back to the '80's 8)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 00:35:

In mijn zoektocht naar een vervanger kwam ik een mooi lampje tegen op internet, namelijk:

Weet je toevallig ook de naam van dit lampje? Waar heb je dit plaatje überhaupt gevonden dan?

Verwijderd

wel een gaaf buisje :9~ al is het leuker om van een standaard CCFL een mooiere te maken O-)

ik ben nu aan het brainstormen en sparen en ga dan ook een super casemod maken (althans das de planning :o )

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11 18:44

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

de gemiddelde neon staaf kun je ook gewoon vast schroeven (En als echte tweaker kun je er natuurlijk altijd nog een gaatje in boren (daz lijk mij nie zo moeilijk voor zelfs een NooB modder (kzeg niet dat jij dat bent)))

nou ja k denk dat dat wel moet lukken

kheb zelf ook een blauwe neon en daar zit ook al een gat voor een schroef of Taj rippie aan! gewoon ff kijken wat je tegen komt

en hoe kan het dat je neon dan doorfikt heb ik nooit last van (al 2 jaar o(fzo 8) )
misschien je voltage ff checken)

Bedankt alvast

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 14:39
Zo'n buis kan je natuurlijk ook zelf maken met een plexiglas buis, en van dat blinderings-folie, net zoals op Oeloe's case. Als je dan de CCFL aandoet komt het licht er pas echt uit :P .

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-11 22:10
voor zover ik weet zijn dit soort CCFL's ook gewoon voor in pc's bedoeld hoor.. ;)
heb er zelf nl. ook 2 van zulke ccfl's met zo'n plexi beschermtube eromheen en de mogelijkheid om 't vast te schroeven.

dus gewoon ff langs de lokale pc-boer zou ik zeggen.. :P
maar deze is inderdaad wel heel mooi afgewerkt, dus wellicht dat deze wat moeilijker te vinden is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat meer info gevonden, namelijk hier. Ik heb alleen geen idee wat voor taal dat op die site staat. Ik heb babelfish al gebruikt, maar ook die krijgen geen woord vertaald...

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11 08:43

Exterazzo

Qeasy

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 00:34:
Ik heb nog wat meer info gevonden, namelijk hier. Ik heb alleen geen idee wat voor taal dat op die site staat. Ik heb babelfish al gebruikt, maar ook die krijgen geen woord vertaald...
.hu lijkt me hongaars :)

Audentia

Verwijderd

Je kunt van die auto tuning verlichting lampen ook gewoon bij de halfords halen :)
Een vriend van mij heeft zoiets wel eens gehaald daar :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 00:38 ]

Verwijderd

Dat is inderdaad hongaars.

Wat ik er uit wijs kan worden: Het is een UV lamp op 12V, hij is 2 cm dik, 33 cm lang, je krijgt er een Sigaretteaanstekerstekker bij met convertor.

Nee, ik spreek geen hongaars, dus neem het maar met een korrel zout :+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 00:57 ]

Verwijderd

Hoi.
Ik heb ook toen ik een beetje krap bij kas zat een auto neon staaf gekocht.
Nu zat daar ook een sigareten aansteek ding bij.
Deze heb ik er gewoon afgeknipt.
En een gewone molex steker aan gesoldeerd.
Deze werkt nu nog steeds perfect.
Alleen het lcht wat eruit komt is vele male minder als bij en echte ccfl die wat duurder zijn.
En het was donker blauw bedoeld maar was heel licht blauw.
Je moet dan wel even opletten met wat je koopt.
Deze was bij de auto zaak 8 euro en is 2cm breed en 31cm lang.

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:45
Volgens mij heb ik deze wel eens zien hangen bij een Duits benzinestation. Deze dingen mogen voor auto's in Nederland toch ook niet meer gebruikt worden? Weet dus ook niet of ze in NL nog wel verkocht worden...

Dat dan weer wel......

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 13:52
ze mogen in nederland niet gebruikt worden icm rijdende auto's, dus niet als de auto zich op de openbare weg bevindt.

zodra je auto op je oprit staat dan mag de hele kermis aan.
ze zijn nog wel gewoon in nederland te koop.

• ThaDheiz NL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-11 22:58
hilbren schreef op 21 mei 2004 @ 10:14:
ze mogen in nederland niet gebruikt worden icm rijdende auto's, dus niet als de auto zich op de openbare weg bevindt.

zodra je auto op je oprit staat dan mag de hele kermis aan.
ze zijn nog wel gewoon in nederland te koop.
Je mag de weg niet overbodig verlichten. :+ Niet met auto's, scooters of dergelijks. Op oprit mag dit wel, aangezien het eigen terrein is ;)

[ Voor 20% gewijzigd door ThaDheiz NL op 21-05-2004 10:25 ]

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-10 15:25

casemodder

--->

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 00:35:
Nou ben ik met mijn project bezig en wil ik een aantal UV lampen in mijn case hangen. CCFL's wil ik het liefst niet meer gebruiken omdat ik de bevestiging gewoon niet kan uitstaan. Dubbelzijdige tape "ligt mij nou niet echt lekker op de maag". En het gene waar ik me ook nog altijd aan erger zijn die inverters. Liever een iets groter lampje dan dat :) . En als laatste nog, ik heb al een aantal ccfl's gehad die spontaan zijn gestopt met branden of gewoon een stuk minder fel branden. Niet echt betrouwbare dingen in mijn opzicht.

Deze kan ook worden vastgeschroefd, geweldig ;) . Nu weet ik dat je ook van dit soort lampen hebt in deze vorm, maar dat staat me nu ook weer net niet aan.

Ik weet dat die lamp bedoeld is voor auto tuning, maar voor de rest? Heeft iemand enig idee waar dit soort lamp verkrijgbaar is, want ik vind hem erg :9~ .

Ja, ik heb gesearched met google + got search :Y) . En zeg nou niet dat ik wel ccfl's moet nemen om die of die redenen, want ik heb ervaring genoeg met die dingen (gebruikte ze al toen ze nog als losse buisjes te verkrijgen waren met de draadjes aan beide zijden eruit).
Bij boris elektronics in waalwijk heb ik m zien hangen

--> De site

Ik weet niet zeker of ie op de site staat,

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
staat er zeker op:
http://www.boris.nl/nl/dept_54.html
TL-blacklight armatuur in zwart metalen uitvoering met aan-/uitschakelaar. Spanning : 220V/AC (15W, 20W,) Geleverd met bevestigingsmateriaal. Lengte: 42 cm of 60 cm

je zal dus een apart stekkertje moeten inbouwen, waar 220 op staat, als je deze dinge wilt gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Twabi2 schreef op 21 mei 2004 @ 13:44:
staat er zeker op:
TL-blacklight armatuur in zwart metalen uitvoering met aan-/uitschakelaar. Spanning : 220V/AC (15W, 20W,) Geleverd met bevestigingsmateriaal. Lengte: 42 cm of 60 cm

je zal dus een apart stekkertje moeten inbouwen, waar 220 op staat, als je deze dinge wilt gebruiken
Lol, dat is hem overduidelijk niet :P . Dat is een TL armatuur, en geen neon staaf die op 12V werkt ;) .

[edit]

Ik heb het Boris Electronics B.V. even een mailtje gestuurd :) . Es kijken wat we als antwoord krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 17:53 ]

Verwijderd

als je ff zou kijken onder auto accesoires bij neonverlichting dan zie je ze staan succes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 19:56:
als je ff zou kijken onder auto accesoires bij neonverlichting dan zie je ze staan succes
Daar had ik al gekeken, maar dat staat die lamp wat ik bedoel toch echt niet tussen of ik heb wat aan mijn ogen ;) .

Verwijderd

Ben van Dijk Oss
walstraat 29
zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.
Die hebben um hangen, naast de pioneer radio die ik gekocht heb!!!
exact dezelfde!
merk was geloof ik velleman.
hebben een site www.benvandijk.nl maar staat geen bal op, maar trust me!

ben van dijk oss
walstraat 29
0412634139

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 13:34

ExploWare

BoingBoing

Als het merk Velleman is moet je eens op http://www.Velleman.be kijken
Die hebben een enorm scala aan electronica kits en pre-assembled spul

. . . . . Youp.net . . . . .

Verwijderd

Topicstarter
ExploWare schreef op 21 mei 2004 @ 20:43:
Als het merk Velleman is moet je eens op http://www.Velleman.be kijken
Die hebben een enorm scala aan electronica kits en pre-assembled spul
Yup, had ik al gekeken...Jammer genoeg niet gevonden :'( . Ik neem ook wel eens contact op met dat bedrijf hierboven vermeldt :) .

Verwijderd

Op party stuff.be vind je die lampen ook werken op 12 V aansluiting of op 8 batterijen van 1.5V

Linkie: hier

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:52
ThaDheiz NL schreef op 21 mei 2004 @ 10:24:
[...]

Je mag de weg niet overbodig verlichten. :+ Niet met auto's, scooters of dergelijks. Op oprit mag dit wel, aangezien het eigen terrein is ;)
Helaas, deze vlieger gaat niet op.

Ik ben het onlangs tegengekomen met een auto die niet APK gekeurd was. Deze mag zich dan niet op de openbare weg bevinden en ook NIET op de oprit, dus datzelfde geld voor neon.

Neon is wel stoer en mooi, maar als de woute je pakken ben je het haasje

• LyP0
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

deze neon lamp die je wilt hebbe is te koop bij bora-computer in aken ,düren,bonn en munchen gladbach , de prijs is geloof ik 17 euro , en is aan te sluiten op een gewone molex en er zit geen inverter bij want deze is niet nodig

adress van de winkel is http://www.bora-computer.de

ik geloof niet dat ie er bij staat op de pagina maar in de winkel hangt ie bij de gekleurde fans , kabels en normale ccfl's

[ Voor 19% gewijzigd door LyP0 op 22-05-2004 20:19 ]

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

418O2 schreef op 22 mei 2004 @ 13:52:
[...]

Helaas, deze vlieger gaat niet op.

Ik ben het onlangs tegengekomen met een auto die niet APK gekeurd was. Deze mag zich dan niet op de openbare weg bevinden en ook NIET op de oprit, dus datzelfde geld voor neon.

Neon is wel stoer en mooi, maar als de woute je pakken ben je het haasje
Ik dacht dat het er om ging of het eigen terrein is of niet. Wij hebben ook zo'n niet APK gekeurde camper gehad. Die stond op de parkeerplaats en dat was openbare weg. Als je eigen oprit, geen openbare weg is, mag het gewoon.

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-10 15:25

casemodder

--->

Twabi2 schreef op 21 mei 2004 @ 13:44:
staat er zeker op:

Dat is hem ook niet ik heb hem in de winkel zien hangen en ik zei al ik weet niet zeker of hij op de site staat --> niet dus
Maar in de winkel hangt de neonlamp zoals in de starterspost DUS 12 volt

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gewoon te koop bij de betere auto-onderdelenzaak.
Heb zoiets vandaag nog gezien.

• LyP0
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

ff een vraagje over ccfl's . wat is nu het verschil tusse :

30 CM CCFL Sharkoon Only Tube UV
Tube diameter 3.0mm Input voltage of inverter 12v
Current draw 5.0mA Brightness 28,000~30,000 cd/m²
Lifetime 30,000 hours

en

30 CM CCFL Sharkoon Tube Purple + Inverter
Tube diameter 3.0mm Input voltage of inverter 12v
Current draw 5.0mA Brightness 28,000~30,000 cd/m²
Lifetime 30,000 hours

???

ik voel me lekkaah !!!

• linde002
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2021
Purple
dus paars in plaats van uv
+ Inverter
dus met inverter ipv alleen de buis (only tube)
Pagina: 1