Toon posts:

topsnelheid cpu afhankelijk van mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
klein (dom) vraagje,

ik wou een snellere cpu gaan kopen omdat ik nu nog met een 2.0ghz p4 zit. als ik een 3.2 koop en 30% overdraai, gaat dit dan wel met mijn p4C 800 - E deluxe (asus)? of zegt het mobo dan dat ie het niet aankan? en zo ja, zijn er andere mobo's die andere waarden hebben? prijs in cpu is nogal verschillend, daarvan...

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 00:32:
klein (dom) vraagje,

ik wou een snellere cpu gaan kopen omdat ik nu nog met een 2.0ghz p4 zit. als ik een 3.2 koop en 30% overdraai, gaat dit dan wel met mijn p4C 800 - E deluxe (asus)? of zegt het mobo dan dat ie het niet aankan? en zo ja, zijn er andere mobo's die andere waarden hebben? prijs in cpu is nogal verschillend, daarvan...
Je kunt meestal de specificaties van je moederbord wel op inet vinden of in je manual. www.asus.com in jou geval. Van dit moederbord weet ik dat hij die nieuwste modellen aankan , dus dat is geen probleem :)

Raku

Verwijderd

http://www.asus.com/produ...8/p4c800-e_d/overview.htm

hij kan de 3.2 aan. Het 30 procent overclocken is nog maar de vraag
of het allemaal wel stabiel draait.

ligt ook aan de rest van je setup en koeling maar daar moet
je dus mee gaan experimenteren.

had je dit niet zelf ook kunnen opzoeken??

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Valt van tevoren niet te zeggen of die specifieke proc die 30% aankan. Heeft in feite niets te maken met het mobo, die ondersteunt die proc gewoon, meer met je koeling.

/spuit 11 :P

[ Voor 5% gewijzigd door Roamor op 20-05-2004 00:36 . Reden: l ]

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat hij het aankan, maar ik vroeg me af of ik hem kon overclocken en zo ja tot hoever? de doos zegt dat hij tot 3.6ghz kan, maar is dat de aangeraden snelheid of kan ik em nog hoger duwen? :?

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 00:36:
ik weet dat hij het aankan, maar ik vroeg me af of ik hem kon overclocken en zo ja tot hoever? de doos zegt dat hij tot 3.6ghz kan, maar is dat de aangeraden snelheid of kan ik em nog hoger duwen? :?
die 3,6 is de snelheid die hij aankan als je hem niet overklokt. Dus een 3,6 Ghz standaard model. Hoeveel je kunt halen met overklokken is nog maar de vraag...

*zoekt FAQ DOC op*

http://gathering.tweakers...t_message/17829096#hoever

en

Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Daar staat alles in wat je moet weten. Lees het even rustig door onder het genot van een bakje koffie. Als je dan nog vragen hebt staat het vast in de search. Als je dan nog vragen hebt kun je hier een topic openen en staan wij weer voor je klaar :>

[ Voor 30% gewijzigd door Raku op 20-05-2004 00:39 ]

Raku

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 00:36:
Dat slaat op de capaciteiten van de koeler, niet de proc

Verwijderd

Topicstarter
tanx alot was niet 100% zeker _/-\o_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling door voor de overclocking basics. En neem natuurlijk ook het subforum door voor OC-ervaringen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.