Toon posts:

Wanadoo Cable, SMTP geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg eergisteren de volgende mail binnen via Wanadoo mail:

-----------------------------------------------------------------------------
Uitgaande e-mail alleen nog via Wanadoo.nl

Geachte Wanadoo Abonnee,

Wanadoo neemt binnenkort maatregelen om spam en virussen te bestrijden die vanuit haar netwerk verstuurd worden. Hierdoor kan Wanadoo verspreiding van virussen verminderen en spam vanuit haar netwerk blokkeren.

Vanaf 17 mei betekent dit dat alle gebruikers uitgaande e-mail alleen via de Wanadoo-servers kunnen versturen.

Indien u een andere mail server dan die van Wanadoo gebruikt om uw e-mail te versturen of zelf een mailserver draait, dan dient u uw instellingen voor het verzenden van e-mail te wijzigen.

Wijzigen van uw mail instellingen?
Indien u naast uw Wanadoo-account nog een ander e-mailaccount hebt, dan dient u ook voor dit e-mailaccount de Wanadoo SMTP-server te gebruiken voor het versturen van uw e-mail. In uw e-mailsoftware dient u voor deze accounts de uitgaande (SMTP) mailserver van Wanadoo te gebruiken. De Wanadoo SMTP server heet smtp.wanadoo.nl.

Klik hier voor meer informatie over het wijzigen van uw
e-mailinstellingen.
http://www.wanadoo.nl/mij...instellingenemailnws.html

Het wijzigen van deze server heeft geen invloed op het ontvangen van uw e-mail via de POP-server, u kunt gewoon uw e-mail blijven ophalen zoals u gewend bent. U hoeft dus niets te veranderen aan deze instellingen.

Indien u alleen Wanadoo e-mail of een webmail account (zoals bijvoorbeeld Hotmail) gebruikt om uw e-mail te verzenden, zal er voor u niets veranderen. Er verandert ook niets als u via een VPN of een tunnel verbinding maakt met de mailserver op bijvoorbeeld uw werk. U kunt gewoon e-mail blijven versturen en ontvangen zoals u gewend bent. U hoeft geen instellingen te wijzigen.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo Cable
-----------------------------------------------------------------------------

Nou heb ik thuis een mailserver draaien (Kerio Mailserver) die zelf email kan bezorgen. Een snelle look in de logs leert dat het relayen inderdaad niet meer werkt. Dat kan natuurlijk een toevallig tijdelijk probleem zijn, maar het lijkt er op dat de blokkering al werkt. Ik heb hotmail en hetnet geprobeerd.

Vindt ik toch niet zo netjes, om op zo'n korte termijn (twee dagen) "eventjes het een en ander te gaan blokkeren".

Voorlopig maar ff server ingesteld dattie moet relayen via smtp.wanadoo.nl, maar ik vond het juist handig dat ik nu zelf de status van mn uitgaande berichtjes kan zien. Voor sommige (grote) mails gebruik ik dat wel eens.... Straks maar ff een mailtje sturen naar wanadoo dan...

Meer mensen met dit probleem, en / of een oplossing?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je wilt graag zelf de status van al je berichten zien, dus een VPN richting je werk (mocht dat mogelijk zijn) of een andere server (colo-bak bijvoorbeeld) is al geen oplossing.. Ik ben bang dat je pech hebt, aangezien (denk ik) wanadoo alle uitgaand verkeer naar poort 25 geblocked heeft.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:30
Heb ik ze nog laats gevraagd om poort 25 open te zetten :P
Zal wel niet gebeuren :X
Op zich vind ik dit wel een redelijk oplossing tegen die virusjes met een eigen smtp servertje die continu aan het versturen zijn.
Moet uiteraard bij wanadoo wel op virussen en spam worden getest

Verwijderd

En dit geldt btw _alleen_ voor cable klanten. Adsl'rs hebben hier geen last van..

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:36
edit:
lama

[ Voor 95% gewijzigd door Zeus op 20-05-2004 01:36 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "