ipcop boot verrot

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• NoNoAD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01 22:15
Ik krijg op een oud bakkie met 166mhz en 2,5Ghd met ipcop er op het volgende fout melding tijdens het bootten:

insmod: insmod: insmod: net-pf-1 failed
insmod: insmod: /lib/modules/2.4.24/kernel

dit blijft eindeloos door gaan.
Ik heb al eens eerder een bad block/sector gehad en heb het kunnen repareren waardoor het weer normaal werkt, maar ik weet niet meer hoe wat waar ik het gevonden of gelaten heb/had. :?

Ik wil dus graag weten hoe ik de boot enof bad sectors kan repareren in ipcop.
Het googlen leverde niks op helaas.

Meer info nodig? dan hoor ik het wel
gr, DiscoveryW3

skullcrusher

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 13:59
fsck laten draain op de defbetreffende partitie?

voor meer info: man fsck :P

Compromises are for the weak

• NoNoAD
Nu heb ik dit geprobeerd:
boot: man fsck :P
boot: fsck
boot: xfsck
boot:xfs_repair

Bij allemaal krijg ik het volgende:
Boot: man fsck
No such Image. [TAB] shows a list.

Als ik tab dan in druk dan krijg alleen dit:
IpCOP IPCOP.old
8)7
Oke wat nu? Nieuwe install maar omdat de hd al zo brak is is dat dan wel handig?
Of een nieuwe hd er in doen met nieuwe install?

gr, D

skullcrusher

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:40
Misschien helpt het als je het systeem wel eerst opstart, op de boot prompt kun je geen man-pages opstarten nee..

Een paar modules die niet geladen zijn zullen vast niet verhinderen dat je gewoon kunt inloggen om te kijken hoe je het systeem kunt fixen.

En of het handig is om een systeem met een brakke HD verder te blijven gebruiken, tja dat kun je zelf ook wel bedenken lijkt me.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:31

MBV

Ik zou zelf zeggen: zet er een iets minder oude harde schijf in, installeer IPCop opnieuw en je bent klaar. IPCop laat zich heel makkelijk configureren, dus daar moet je binnen 1 uur mee klaar kunnen zijn. Minder tijd dan het kost om het te repareren lijkt me :)
Je zou kunnen proberen te booten van ipcop.old als die andere niet meer boot. Maar dat gaat allemaal veel tijd kosten...

• NoNoAD
[quote]Misschien helpt het als je het systeem wel eerst opstart, op de boot prompt kun je geen man-pages opstarten nee..[quote]
ja uu maar ik kom niet verder dan de boot want dan loopt ie vast? :?

Ik neem nu maar aan dat de 2,5 g naar de 7de hemel is en ik er maar een ander in moet doen, gelukkig heb ik nog wel een 8 g liggen maar of die oude mobo het wel kan hebben heb ook weer mijn twijfels over.

In iedergeval bedankt
gr, D

skullcrusher

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:40
Mja, ik ga dit topic nu toch dicht doen, want dit is nogal vragen naar de bekende weg.

Als een harddisk stuk is, moet je hem vervangen. Lijkt me, uhhh, logisch? 8)7

Als hij niet stuk is maar er alleen fouten op het filesystem zitten, booten met een CD of rescue disk, en e2fsck draaien (als je er op een andere manier niet meer in komt).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.