Toon posts:

leesbevestiging vraagje!

Pagina: 1
Acties:
  • 601 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een vraagje over leesbevestiging. Volgens een paar mensen die ik sprak is het mogelijk dat je als verzender die om leesbevestiging heeft gevraagd kunt zien of iemand een mail ongelezen heeft weggegooid. Volgens mij is dat onzin? Als ontvanger zeg je of JA, ik stuur een bevestiging, en dan ziet de verzender niet meer dan een mailtje waarin staat dat de mail ontvangen is. Of de ontvanger klikt NEE, ik stuur geen bevestiging en dan ziet de verzender simpelweg niets. Dan krijgt hij GEEN mail en weet dus helemaal niet of de mail wel of niet gelezen is. Toch? Of is er toch een programma of manier waarin inderdaad de volgende situatie mogelijk is: dat de verzender van de mail kan zien dat een mail (attachment bijv) *ongelezen* is weggegooid?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:37
Kan inderdaad volgens mij niet. :)
Als je hem weggooit zonder te lezen, en je wilt geen lees bevestiging sturen doet hij dat ook niet.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij kun je het inderdaad nooit zeker weten nee. Ik zou iig niet willen dat mijn mailprogramma automagisch meuk gaat versturen.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je kunt in de mail een plaatje stoppen wat staat op webruimte waarvan jij de logfiles kunt bekijken. Dan weet je in ieder geval of hij geopend is of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is nog een leuke extra vraag: zou het uberhaupt wel MOGEN? Of gaat de privacy-wetgeving dan klagen? :)

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:37
GlowMouse schreef op 19 mei 2004 @ 22:25:
Je kunt in de mail een plaatje stoppen wat staat op webruimte waarvan jij de logfiles kunt bekijken. Dan weet je in ieder geval of hij geopend is of niet.
Lekker omslachtig.. :Y)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Omgekeerd in een bedrijfs-installatie met outlook ( / lotus notes weet ik niet zeker maar ga er wel vanuit ) kan er gewoon een policy zijn dat er standaard als er een bericht gelezen wordt en om een leesbevestiging gevraagd wordt deze ook verstuurd wordt.

Is in outlook ook wel in de opties in te stellen, iets van altijd leesbevestigingen sturen.

* Gomez12 heeft leesbevestigingen ALTIJD uitstaan. Levert zo af en toe nog wel eens humor op met nieuwe medewerkers die zeggen dat ik hun mail nog niet gelezen heb :)

• Vurabes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-12 11:55

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

Ik heb wel eens zo'n bericht gekregen van iemand. Dat zag er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.humblet.nl/static/unread.jpg

Ik had om een leesbevestiging gevraagd. Geen idee welke e-mailclient deze persoon gebruikt heeft (dat staat niet in de headers). Ik was ook verbaasd dat ik dit bericht kreeg.

[ Voor 44% gewijzigd door Vurabes op 19-05-2004 22:36 ]

On a clear day you can C#

Verwijderd

Ik heb zo'n melding inderdaad wel eens gezien. Dat is wel enkele jaren / versies geleden. Ik zou zeggen speel er eens mee, dan weet je het vlug genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Check http://support.microsoft.com/?kbid=275894
Zo te zien is die melding dat het bericht ongelezen gedelete was niet kloppend ivm bug...?

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Volgens mij kan het alleen in een Exchange omgeving. Iig niet over het internet.

• Manis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2023

Manis

a4

In principe komt dit alleen voor in een exchange organization (bedrjif met 1 of meerdere exchange servers over 1 of meerdere locaties/landen. Er kan inderdaad gekozen worden om leesbevestigingen niet te verzenden, tenzij vanuit een policy is geregeld dat deze lees en/of ontvangst bevestigingen altijd verzonden worden. In dit geval komt er altijd een bericht bij de ontvanger aan met de vermelding of het bericht gelezen is of verwijderd is zonder gelezen te zijn . . .

Als je een bericht stuurt aan iemand die gebruikt maakt van Lotus Notus of Groupwise werkt het ook niet . . .

Ook zoiets in Outlook is Message Recall, dit heeft bij mij nog nooit gewerkt over het internet, wel via een exchange organization . . .
Pagina: 1