MB + proc. vast uit na 15 sec.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD 1200 Mhz processor met MSI moederbord, 512 Mb geheugen, dvd-speler, cd-brander, standaard videokaart.

Het systeem heeft altijd perfect en uren achter elkaar gewerkt, maar laatst na ongeveer vier uur viel het systeem weg. De computer stond nog aan, maar er was geen beeld meer, de caps-lock toets op mijn toetsenbord werkt niet meer en de cd laatjes kunnen niet meer open. Totaal vast dus.

Nu heb ik het systeem langzaam afgebouwt en inmiddels heb ik alleen een moderbord, processor, koeler en voeding. Nog steeds heb ik het probleem. De computer doet het niet langer dan 15 sec, daarna zit hij weer vast (koeler draait gewoon).

Vervolgens heb ik de bios gereset (jumpertje op het moederbord) ook geen resultaat.

Als laatste heb ik de koelpasta op de processor vervangen, nog geen resultaat.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen, of is dit moederbord spontaan 'overleden'?

reacties hieronder of op *knip*, mailadres weg .. Ten eerste is het hier een discussieforum en geen contactadvertentieforum. Ten tweede haal je op deze manier alleen maar meer spam op je hoofd, ik denk niet dat je dat wilt .., bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 20-05-2004 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Laat me raden een MSI k7t :P
Sjek de elco's op het moederbord es :)

edit:
@ hieronder:
Mijn golflengte: jij oprotten :P :+

[ Voor 37% gewijzigd door Atlas op 19-05-2004 22:08 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 20:37

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

niet spontaan denk ik maaruh.........

gokje: MS K7T Turbo?

ofwel.......check je condensatoren eens

edit:

Pffffffffff hee ATlas rot eens van mijn golflengte ;)

[ Voor 26% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 19-05-2004 22:07 ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hoor je de hdd spinnen..
Geeft het moederbord piepen..
Waar lopt tie vast in windows of met opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad zo'n MSI bord, is dat een terugkerend probleem, of zou het verholpen zijn als ik de condensatoren schoonmaak?

De Hdd doet niets, omdat hij niet meer aangesloten is. Systeem loopt al vast voor ik goed en wel in de bios ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPtAiNCaRnAgE

CaPtAiNCaRnAgE

Als je condensatoren bol staan. je vindt met google vast wel plaatjes, dan is deze vervangen de enige optie.
Heb laatst op ECS bordje 11 elcos vervangen...........rotklus

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze bedoelen dat je moet kijken of de elco's op het mobo niet bol staan aan de bovenkant. Dan zijn ze verrot en moeten ze worden vervangen. Of je moet een ander mobo halen... Of misschien kun je garantie claimen... :)

Edit: CaptainCarnage was me voor... :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

condensators schoonmaken heeft niet zoveel zin, je moet ze vervangen. Of (zoals ik net heb gedaan) het hele bord vervangen. Helaas heeft MSI nog al eens last van lekkende condensatoren, als die dingen lek zijn houdt het spel er gewoon (op den duur) mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 22:09:
Inderdaad zo'n MSI bord, is dat een terugkerend probleem, of zou het verholpen zijn als ik de condensatoren schoonmaak?

De Hdd doet niets, omdat hij niet meer aangesloten is. Systeem loopt al vast voor ik goed en wel in de bios ben.
Condensatoren kun je niet schoonmaken die moet ej vervangen :)
Zie oa deze link: Project Florida - A motherboard is reborn

@ Hierboven: vertel mij wat. Ik heb er 115 vervangen 8)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/772761/

Is er trouwens iemand die makkelijk aan die ELCO's kan geraken ?

Ik zoek me in Belgie al 4 maanden suf achter die dingen, en geen enkel email adres van MSI Nederland lijkt nog te werken. Alles bounced terug met unknow user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 22:13:
condensators schoonmaken heeft niet zoveel zin, je moet ze vervangen. Of (zoals ik net heb gedaan) het hele bord vervangen. Helaas heeft MSI nog al eens last van lekkende condensatoren, als die dingen lek zijn houdt het spel er gewoon (op den duur) mee op.
Kijk anders eens bij project Florida hier op Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 22:13:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/772761/

Is er trouwens iemand die makkelijk aan die ELCO's kan geraken ?

Ik zoek me in Belgie al 4 maanden suf achter die dingen, en geen enkel email adres van MSI Nederland lijkt nog te werken. Alles bounced terug met unknow user.
Ff bellen :)
Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPtAiNCaRnAgE

CaPtAiNCaRnAgE

offtopic:

@ Atlas:
damn je hebt ook al iets meer posts dan mij zag ik, dan zou je zeggen dat ik meer vrij tijd zou moeten hebben maaruh............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Staan die condensatoren duidelijk bol, moet ik dat kunnen zien? Want ik zie er niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 22:18:
Staan die condensatoren duidelijk bol, moet ik dat kunnen zien? Want ik zie er niks aan.
Als je hier MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics* kijkt zie je wat er voor verschillende bollingen er zijn. Van boven en van beneden. Als je dat ziet si het dus mis met de elco's en moeten ze vervangen worden. Maar nu je zegt dat je er niets aan ziet denk ik dat ze het nog gewoon doen want het is redelijk duidelijk zichtbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPtAiNCaRnAgE

CaPtAiNCaRnAgE

post eens een foto als je kan en zoek er anders zelluf ff naar een. Er zijn foto's genoeg te vinden van zulke gevallen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het bekijken van die link van Atlas zie ik er nog niets aan, behalve een kleine inkeping rondom aan de onderkant, maar dat is volgens mij standaard. Ik ga wel op zoek naar een nieuw moederbord.

Allemaal bedankt voor de vele en snelle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

hjk, dude, ik wil je bij deze vriendelijk doch dringend vragen om voortaan vooronderzoek te plegen eer je een topic opent. Dat wordt hier op GoT echt wel van je verwacht. Als je gewoon netjes de "Let op" tekst bovenaan in New Topic had doorgenomen, dan had je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gevonden. Daarin staat ook het e.e.a. over de MSI K7T :)

Verder had je de volledige specificaties moeten opgeven. Dat is voor ons alleen maar duidelijker. Zie ook het PMG Beleid.
Pagina: 1