Toon posts:

[XP] Ongeveer 1 minuut pauze tijdens bootproces *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Besten,

Mijn PC met winXP stopt tijdens het opstarten voor ongeveer een minuut. Dan doet ie helemaal niets en dan na een ongeveer een minuut gaat ie weer verder. Het is vlak voor dat de muis in beeld komt zeg maar. En daarna komt het bureaublad van windows.

Als ik met F8 (save mode) opstart is er niets aan de hand en start ie gewoon op.

Bootvis heeft geen zin en de machine is virusvrij.

Let wel. Tijdens die pauze van een minuut is de Hdd gewoon helemaal stil. Het lampje is uit. geen activiteiten op dat vlak. Tot ie opeens wakker wordt en denkt van "O'ja ik was aan het opstarten, daar ga ik even mee verder"

wie kan mij helpen.

thnx
kompas

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

loze netwerkverbindingen rondslingeren mss?

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:42
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 21:55:
Als ik met F8 (save mode) opstart is er niets aan de hand en start ie gewoon op.

Let wel. Tijdens die pauze van een minuut is de Hdd gewoon helemaal stil. Het lampje is uit. geen activiteiten op dat vlak. Tot ie opeens wakker wordt en denkt van "O'ja ik was aan het opstarten, daar ga ik even mee verder"
Het heet SAFE mode ... Makkelijk om hiermee even te zoeken.

Het zou kunnen dat je pc probeert om een IP adres te verkrijgen. Maar doe eens een search.

-

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Machine dhcp client of vast ip adres? meer info graag over configuratie(edit je post ff)

Verwijderd

CaPtAiNCaRnAgE schreef op 19 mei 2004 @ 21:58:
loze netwerkverbindingen rondslingeren mss?
Dat was dacht ik altijd Windows 98 die wacht op een Ip adres. Dat doet XP zover ik weet niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Juicy het is inderdaad safe.... sorry en bedankt voor het opletten...

Thanx allemaal voor de tips.

Morgen, (zoniet overmorgen zal ik wat meer details proberen te posten). Het blijft een raar probleem en ik denk ook steeds meer dat het iets te maken heeft met mijn ethernet modem of iets dat daar mee van doen heeft.

kompas

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Controleer wat er gestart wordt na het booten (via msconfig), in Veilige Modus slaat Windows deze namelijk over.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat precies....?

ik zal het zeker doen.., wellicht dat er dingen tussen zitten die helemaal niet hoeven of niet goed werken ofzo.

Verwijderd

Hij loopt te zoeken naar een DHCP server die er niet is.

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 18:44
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 01:37:
Hoe doe ik dat precies....?

ik zal het zeker doen.., wellicht dat er dingen tussen zitten die helemaal niet hoeven of niet goed werken ofzo.
start -> run -> msconfig
daar de tab startup daar staat alles :)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

pauze tijdens bootproces > [XP] Ongeveer 1 minuut pauze tijdens bootproces *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Er staat bij boot.ini een timeout van 30 sec. Als ik dat verander in 3 (laagste). Springt het vinkje bij tabblad algemeen op selectief opstarten.

Wat zijn ongeveer de standaardwaarden en hoe moet ik MSCONFIG inregelen

Verwijderd

Topicstarter
Besten,

Is er misschien iemand die weet wat er met mijn machine aan de hand is?
Ik zou erg blij zijn als ik van het probleem af ben.

thnx
Kompas

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij msconfig kan je alles uitzetten om te testen. Je kan het immers ook gewoon weer aanzetten. Als je PC direct aan het net hangt zonder router zou ik even de netwerkkabel eruit halen als je dit doet, omdat dan natuurlijk ook geen virusscanner/firewall meer start (er van uitgaande dat je die geinstalleerd hebt).

Mocht alles uitzetten bij msconfig nou helpen, zet het dan stuk voor stuk weer aan tot je erachter bent wat de boosdoener is :)
Pagina: 1