Toon posts:

[javascript] Menu hoe te browsen in frame

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met mijn eerste site en ik ben op zoek naar hoe ik binnen mijn frontpage kan browsen in het hoofdframe. Ik heb zitten zoeken naar een goed voorbeeld maar ik kan er helaas niet zo een, twee, drie, eentje vinden.

Onderstaand script zorgt er voor dat er een nieuw window word geopend of dat er word genavigeerd binnen het "nav." frame. Ik zit een beetje vast, moet ik het nu over een hele andere boeg gooien of ben ik op de goede weg

linkje

[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 21:34 ]

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10-2025
Het idee van dit forum is niet dat je een berg code neergooit en een vraag stelt in de trend van "wat gaat er fout?" of "hoe kan dit beter". Natuurlijk mag je wel posten als je een probleem hebt, maar probeer dit dan duidelijk te formuleren met alleen de nodige code.

Pas verder op dat je de layout van het forum niet verpest, dat is erg vervelend en je bent je sluittag voor je code vergeten.

edit:
De laatste regel is na je edit niet meer van toepassing, de eerste nog wel denk ik

[ Voor 14% gewijzigd door Amras op 19-05-2004 21:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Amras schreef op 19 mei 2004 @ 21:35:
Het idee van dit forum is niet dat je een berg code neergooit en een vraag stelt in de trend van "wat gaat er fout?" of "hoe kan dit beter". Natuurlijk mag je wel posten als je een probleem hebt, maar probeer dit dan duidelijk te formuleren met alleen de nodige code.

Pas verder op dat je de layout van het forum niet verpest, dat is erg vervelend en je bent je sluittag voor je code vergeten.
Had ik al gezien, ik heb maar een linkje geplaatst.

Maare ik vraag niet "wat gaat hier fout" ik wil alleen ff weten of ik op de goede weg ben en verder moet prutsen. Of dat ik het helemaal anders moet aanpakken.

Verwijderd

Ik heb even in de broncode gekeken en nu programmeer ik af en toe wel eens ranzig, maar dit slaat echt alles.

code:
1
2
var D6=window,Y7=document;function B8(){this.ve
...

Heb sterkt het idee dat je een obfuscater er op los hebt gelaten

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 21:40:
Ik heb even in de broncode gekeken en nu programmeer ik af en toe wel eens ranzig, maar dit slaat echt alles.

code:
1
2
var D6=window,Y7=document;function B8(){this.ve
...

Heb sterkt het idee dat je een obfuscater er op los hebt gelaten
Hallo hallo, :) ik ben nog maar een drie weekjes bezig uberhoubt met scripting.
Ik zit nu nog in mijn knip en plakfase en begin langzaam te snappen wat ik nu aan het doen ben.

Maar kan je iets meer in lekentaal praten?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 21:45 ]

Verwijderd

Waarom niet noem je het window object in vredes naam D6 :?

Obfuscater is een programma die broncode onbegrijpelijk maakt...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 22:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 21:44:
Waarom niet je het window object in vredes naam D6 :?
;( Ik snap je opmerking niet, zou het kunnen dat er een paar woorden weggevallen zijn?

• Amras
Het idee is dat je een logische naam bedenkt voor die variabele, een naam waaraan je kan zien wat hij voorstelt. Dit maakt je code een stuk leesbaarder. Verder is het ook aan te raden ieder statement op een nieuwe regel te beginnen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Amras schreef op 19 mei 2004 @ 22:07:
Het idee is dat je een logische naam bedenkt voor die variabele, een naam waaraan je kan zien wat hij voorstelt. Dit maakt je code een stuk leesbaarder. Verder is het ook aan te raden ieder statement op een nieuwe regel te beginnen. ;)
komt omdat ik nog niet echt doorheb waar ik aan een nieuwe regel kan beginnen, maar ik ben niet bang dat dat niet gaat komen.

Is het beter zo?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 22:24 . Reden: update ]

Verwijderd

Weet je wat ik denk? Dat jij heel creatief kan surfen en knippen en plakken...

Zeker niet weten dat een statement eindigt met een puntkomma en wel zo'n hele lap code kunnen tikken? :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 22:25:
Weet je wat ik denk? Dat jij heel creatief kan surfen en knippen en plakken...

Zeker niet weten dat een statement eindigt met een puntkomma en wel zo'n hele lap code kunnen tikken? :?
Zoals ik al eerder opmerkte, zit ik ook idd in mijn knip en plakfase. Maar dat van die puntkomma's was ik al door Amras op het spoor gezet.

• Amras
Ik raad je toch aan om een tutorial JavaScript te volgen (bijv deze op w3schools). Hierdoor leer je veel sneller een taal kennen dan door (vaak slechte) code te copy pasten en aan te passen.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

En zelfs zonder javascript zou je dit soort dingen kunnen leren aangezien 99% in css al gemaakt kan worden in normale browsers. En dan zou je alles ook nog in IE willen laten werken en dan heeft onze lieve clay ooit een topic gemaakt met een simpele oplossing voor deze browser. zie hier

En dus aan de ts. Gooi al je js weg en begin opnieuw met normaal html leren. Ga daarna een keer css leren en als je dat kan pas beginnen met javascript want dan mer je pas dat 99% van de dingen die je bedenkt in javascript niet mbv javascript hoeven :)

Veel plezier met je leercurve :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op 19 mei 2004 @ 23:44:
En zelfs zonder javascript zou je dit soort dingen kunnen leren aangezien 99% in css al gemaakt kan worden in normale browsers.

En dus aan de ts. Gooi al je js weg en begin opnieuw met normaal html leren. Ga daarna een keer css leren en als je dat kan pas beginnen met javascript want dan mer je pas dat 99% van de dingen die je bedenkt in javascript niet mbv javascript hoeven :)

Veel plezier met je leercurve :)
Dus als ik het goed begrijp, ben ik niet op de goede weg en moet ik dit maar in CCS proberen te smurfen.

Ik vraag me ook af of het uberhoubt mogelijk is om de framevulling te beinvloeden in je frontpage?

offtopic:
Qua de leercuve, Ik ben nogal eigenwijs en begin het huis te bouwen bij het dak aangezien ik dan direct de toepassing zie en het nut erin ga zien om eerst de fundering te leggen.
Klinkt mischien raar maar zo heb ik alles al geleerd wat computer/WWW gerelateerd is en omdat ik zo beter zie waar ik heen wil, neem ik de stof ook beter op.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 02:58 ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 21:13

Pelle

🚴‍♂️

Dit is een typisch voorbeeld van een scriptrequest :)
Wij gaan hier niet andermans code aan lopen passen zodat jij het kunt gebruiken op je site.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.