Toon posts:

[2x XP Pro UK] PC2 niet naar PC1, omgekeerd wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
we hebben 2 pc's. PC2 staat op zolder met het IP 192.168.1.3 255.255.255.0 in de werkgroep NIJSSEN
mijn pc staat beneden (PC1) en heeft IP 192.168.1.2 255.255.255.0 in de werkgroep NIJSSEN

pingen kunnen wij dus.

het loopt stuk op het daadwerkelijk uitwisselen van data tussen deze 2 pc's. ik kan zonder problemen op mijn broertjes pc komen maar hij niet op die van mij; ook niet met alle firewalls uit. hij kan btw wel internetten want dat loopt niet via mijn pc.

zie de screenshots met uitleg voor het probleem

Afbeeldingslocatie: http://forum.gamers.nl/attachment.php?s=&postid=1130773

het gekke is dus dat ik nergens een wachtwoord heb ingestelt; op geen enkele pc ook niet bij Windows inloggen.

PC2 heeft als profiel LENNAERT en mijn PC heeft als profielen OUDERS en LAURENS

wie kan mij helpen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:48
Waarom maak je niet eerst alle gebruikersaccounts met dezelfde wachtwoorden beschikbaar op beide computers? Als je ze dan ook in dezelfde workgroup plaatst (dat heb je al) kun je volgens mij al direct toegang hebben tot data op elkaars pc zonder ingewikkelde procedures.

Verwijderd

Topicstarter
ik vind het een beetje onnozel om op computers een profiel te maken die toch niet direct gebruikt wordt. en krijg je dan geen conflicten later?

• Dennis
Je krijgt sowiezo geen conflicten. Tja onnozel of niet, het werkt wel volgens mij (al kan ik het hier niet testen).

Verwijderd

Topicstarter
ik moet je wel gelijk geven...
op mijn computer het Guest account geactiveerd en mijn broertje kan vanaf zijn pc naar die van mij. wel raar want zijn pc heeft geen Guest account geactiveerd maar daar kan ik wel zonder problemen op 8)7

• Dennis
En dat komt niet toevallig omdat daar jouw username en wachtwoord bekend zijn (oftewel een gebruiker met dezelfde gebruikersnaam bestaat) ? ;).

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als jij met ingelogde user "Piet" naar je broertjes PC wil, welke geen guest account aan heeft staan EN geen account "Piet" kent, krijg je dus dit soort taferelen ja ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• Bucket
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-03 09:57
Je zou ook eens kunnen kijken op beide pc's hoe de optie voor sharing ingesteld staat (Folder Options --> View --> Use simple file sharing (Recommended) ).
Als dit aan staat, moet je namelijk dezelfde user hebben op beide pc's... anders gaat hij 't proberen via het Guest-account. Als je dit uit zet, kan je een andere usernaam intikken (met eventueel bijbehorend wachtwoord).

Misschien is dit een optie??? :Y)

Verwijderd

Topicstarter
kzal es kijken

edit

en dat werkt! :*) tenks allemaal _/-\o_
wel beetje nutteloos vinkje. als SIMPLE aanstaat krijg je dus dat gekloot met accounts, zet je SIMPLE uit (dus in principe naar ADVANCED oid) heb je dat niet maar wel veel meer beveiligingsopties....

jaajaa :/

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 22:27 ]

Pagina: 1