Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[search] timed out bij gebruik van puntjes?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• Marc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
als ik een search doe naar bijvoorbeeld "2.6.6" of "a.3.f" in de "trefwoorden" krijg ik een time out:

Search took more than 15 seconds and was terminated. Please adjust your query (especially the phrase search parts, if any) or try again later on.

het ligt er niet aan dat er teveel resultaten zijn lijkt me.

bug?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Search took more than 15 seconds and was terminated. Please adjust your query (especially the phrase search parts, if any) or try again later on.
En in de Omega search manual had je kunnen lezen dat dingen met puntjes inderdaad phrase-queries opleveren.

En dan timed het helemaal snel uit met dat soort dingen als een phrase van losse letters of getallen, die vreselijk vaak in allerlei verschillende topics voorkomt.
Er zijn dus wel degelijk teveel resultaten; namelijk alle waar een 2 (379972 topics) en een 6 (146043 topics) in zitten even doorworstelen op 2 en 6 naast elkaar... en die "naast elkaar"-check is nou net wat het zwaarste is.

Geen bug, min of meer onvermijdelijk zoekmachine-gedrag waar wij zelf niets aan kunnen wijzigen en wat hooguit door de xapian-programmeurs verbeterd kan worden.

Dit topic is gesloten.