TCP SYN Flooding

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Bovenstaande melding krijg ik in de log van mijn router te zien. Heb gezocht maar kan niets vinden, wie kan mij vertellen wat dit betekend?

En wellicht nog belangrijker, wat moet ik doen?

Router is een 3com 3crwe51196
Norton Utilities staat aan

• -Tibo-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-Tibo-

ow = teh

Dat betekend dat iemand of meerdere pcs (dDoS attack?) steeds proberen een connectie te openen maar vervolgens niet meer reargeren. Dit om jou bezig te houden.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

[google=whatis TCP SYN Flood]

http://searchsecurity.tec...,,sid14_gci943965,00.html
SYN flooding is a method that the user of a hostile client program can use to conduct a denial-of-service (DOS) attack on a computer server. The hostile client repeatedly sends SYN (synchronization) packets to every port on the server, using fake IP addresses.
Het _kan_ dus zijn dat er echt een SYN flood aan de gang is, maar als je bijvoorbeeld een gameserver of Samba server draait kun je deze meldingen ook nog wel eens krijgen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
-Tibo- schreef op 19 mei 2004 @ 21:06:
Dat betekend dat iemand of meerdere pcs (dDoS attack?) steeds proberen een connectie te openen maar vervolgens niet meer reargeren. Dit om jou bezig te houden.
Precies, waar een "normale" DoS-attack zich bezig houdt met het volgooien van zoveel mogelijk bandbreedte probeerd een SYN-flood zoveel mogelijk resources te vreten van de server, denk aan CPU en RAM-gebruik.

TS, zou je eens wat meer logs kunnen plaatsen?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 18:28

Korakal

Up up up!

Google does the trick :P

Daar hoor je overigens zelf mee te beginnen voordat je een topic opent, ik heb niet het idee dat je dat hebt gedaan. Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.