[Ervaringen] IBM ThinkPad R50p

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik ben er sinds geruime tijd al uit welke richting ik ga doen volgend schooljaar en dit wel Multimedia & Communicatie Technologiën te Kortrijk. Doordat je voor deze richting een laptop nodig hebt om grafische toepassingen, webdesign, ...

Hierbij had je de keuze om een laptop zelf te kopen in een nabijgelegen PC-boer OF de keuze dit te doen via school zelf!

Hierbij had je verscheidene modellen, maar mijn oog is gevalle nop de IBM ThinkPad R50p. Hieronder ziet u configuratie.
Product Description: IBM ThinkPad R50p 1832 - Pentium M 1.7 GHz - 15" TFT
Dimensions (WxDxH): 33.2 cm x 26.9 cm x 4 cm
Weight: 3.2 kg
System Type: Notebook
Built-in Devices: Stereo speakers, wireless LAN aerial, ThinkLight, Bluetooth aerial
Processor: Intel Pentium M 1.7 GHz
Cache Memory: 1 MB - L2 Cache
RAM: 1 GB (installed) - DDR SDRAM - PC2700 - 333 MHz
Hard Drive: 1 x 60 GB 7200 rpm
Optical Storage: DVD-RW - plug-in module
Display: 15" TFT active matrix - 24-bit (16.7 million colours)
Graphics Controller: ATI MOBILITY FIRE GL T2 - 128 MB
Audio Output: Sound card
Telecom: Fax / modem - CDC - 56 Kbps
Networking: Network adapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, Bluetooth, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g
Input Device: Keyboard, TrackPoint, scroll button, UltraNav
Power: AC 110/230 V ( 50/60 Hz )
Battery: Lithium Ion
Average Run Time: 5.9 hour(s)
Operating System: Microsoft Windows XP Professional
Manufacturer Warranty: 3 years warranty
Prijs via school: 2127,05 €
Prijs via groothandelaar voor bedrijven: 3188,00 €
Adviesprijs voor winkeliers: 4170,00 €

Voor meer details over deze notebook kan je altijd op deze link klikken!

Wat vinden jullie van dit systeem?

Zelf zit ik nog met een klein vraagje. Doordat deze notebook nog geen externe muis bevat en ik wel graag 1 zou willen hebben dacht ik aan de MX510 en MX900! Mijn voorkeur gaat uit naar de MX900. Hierbij zou ik dan de muis willen gebruiken maar zonder de hub = opladder! Ik dacht dat het mogelijk was doordat de MX900 interne bluetooth heeft en mn laptop ook integreted bluetooth heeft of ben ik fout? Anders zal het de MX510 worden!

[ Voor 7% gewijzigd door nvidia op 19-05-2004 21:42 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 17:06
eh ik vind het niks :? :P wil je dat soms horen? man das een pracht van een laptop! als de retail €4000+ is dan vind ik het wel een hoop geld hoor(zou zelf nooit zoveel uitgeven eraan)(maar dat zijn mijn prioriteiten natuurlijk ), en via school krijg je een fikse korting op het ding. Altijd doen dus.

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• nvidia
ja dat ga ik ook doen, maar wat mijn vraag betreft!
Hierbij zou ik dan de muis willen gebruiken maar zonder de hub = opladder! Ik dacht dat het mogelijk was doordat de MX900 interne bluetooth heeft en mn laptop ook integreted bluetooth heeft of ben ik fout?
Weet hier iemand iets over?

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 17:06
nvidia,

zoek eens op google naar een review.En zoek dan specifiek op bluetooth icm de ibm laptop en een bluetooth muis. Moet wel wat te vinden zijn dunkt me. ;)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• nvidia
wel ik heb hier zo'n uurtje zitten zoeken naar een antwoord op google en niets gevonden. Enkel reviews van notebook, maar niet in combinatie met bluetooth lappie en bluetooth muis :?

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
offtopic:
Dus je kan deze laptop via die school in kortrijk aan die prijs krijgen? Mag ik dan vragen hoeveel de inschrijving kost want das een laptop die ik wil maar geen budget voor heb.

• nvidia
Inschrijvingsgeld is 450 € + nog es de laptop van ongeveer 2300 € + alle extra nog en ik ben nog nie begonnen!!

• nvidia
Heb even een paar screenshots gezocht van de laptop:

Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/7701/1297full.jpg
Overall IBM ThinkPad R50p

Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/6610/1299full.jpg
Left Side IBM ThinkPad R50p

Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/8840/1300full.jpg
Right Side IBM ThinkPad R50p

Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/2027/1301full.jpg
Keyboard IBM ThinkPad R50p

• nvidia
IK heb even gebeld naar Logitech Belgium en daar konden ze mn vraag beantwoorden!

Het is mogelijk om de MX900 te gebruiken zonder de hub doordat deze automatisch kan communiceren met de Integreted Bluetooth van de laptop. Hierbij is wel een voorwaarde aan: De laptop moet voorzien zijn van Human Interface Devices (HID). Als je dan de muis (MX900) wil gebruiken zonder hub is het wel niet mogelijk speciale functie te gebruiken die je ingesteld hebt. Dan gebruik je hem als een standaard muis zoals je ze eigenlijk gekocht hebt! Hierbij werkt dan de muis op 800 dpi ipv 400 dpi.

Verwijderd

nvidia

De muis die op de IBM zit is echt perfect dat als je even een tijdje er mee werkt het gewoon supermakkelijk is.
Geloof me , probeer eerst de muis en als het dan nog niet werkt koop die externe muis erbij .
Voor de mensen die het niet weten Het rode knopje in het midden is de muis

• nvidia
ja ik weet het dat dit de muis is! Heb je ervaring ermee? Wat vindt je zelf van de laptop van specificaties - prijs - kwaliteit??

Verwijderd

De specs lijken me krachtig, de prijs is nogal duur, maar ja het is een IBM Thinkpad.
Wel heb ik een opmerking ivm het gewicht, het is namelijk niet echt een pretje om een 15inch laptop van 3.2kg de hele dag mee te sleuren naar school enzo.
Dan kan je beter een Dell Inspiron 510m nemen, of een Ibm thinkpad X31 of een T-reeks ofzo.

• nvidia
wel ze hebben enkel deze die je via school kan aankopen, behalve specs varieren klein beetje, qua processor, geheugen en vga, maar voor de rest is er weinig verschil!

Wat vindt je zelf van da lappie r00tx?

Verwijderd

Wel eerlijk gezegd voor die prijs is het echt wel een koopje.
De processor is meer dan krachtig, de harde schijf is lekker snel (hoge RPM), de videokaart is onwijs krachtig (ik wist zelfs niet dat deze kaart bestond voor een laptop), en je hebt er 3 jaar garantie bij, en het is een IBM Thinkpad (beste laptops ter wereld).
Dus dat zit wel goed denkik!
Ik ben zelf reeds 2 jaar ingeschreven in een hogeschool in Geel (Limburg) dus ik kan heelas niet ff naar Kortrijk komen :P

• nvidia
ma je kan hem wel bestellen hoor, link is Signpost.be

Zelf dacht ik ook dat dit een koopje is, toch als je bekijkt wat je er voor in de plaats krijgt! Daarom vind ik het ontzettend handig dat de laptop integreted Bluetooth heeft, bespaart je heel wat draden!

Verwijderd

Jama nvidia, ik neem aan dat ge een student moet zijn van die bepaalde school als ge zo'n laptop wilt kopen?
Of kan gewoon iedere student er daar één bestellen?

• nvidia
als ik 1 bestel onder mijn naam is dit geen probleem!

Verwijderd

Ik heb de mensen van signpost eens gemaild met de vraag of ze ook een eigen geconfiguratie kunnen bestellen.
Want het liefst zou ik zo'n R51 hebben maar dan met Centrino 1.4ghz cpu en 14.1" tft. Dat scheelt namelijk enorm in prijs, en ook gewicht ;)

• nvidia
ja kan ik geloven!! Hou me op de hoogte via deze topic!!

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Een subtiele kick, omdat ik ook op zoek ben naar een nieuwe laptop (zie hier) en zit dus te twijfelen tussen de Sony Vaio 197XP en de IBM Thinkpad R50p.

Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de IBM R50p omdat die nog enigszins uitbreidbaar is (interne geheugen) en de service veel beter blijkt te zijn.

Het enige nadeel is dat het aan de prijzige kant is en daarom ben ik op zoek naar mogelijkheden om het goedkoper aan te schaffen. De configuratie die ik heb samengesteld op SignPost.be defaultshop (dus voor studenten van opleidingen die niet zijn aangesloten aan signpost) is alsnog stukken goedkoper dan in de webshops.

Weten jullie toevallig ook of zij leveren naar NL?
En als ik het bestelformulier invul, dan staat er onderaan:

Betalingsmethode:
• Ik betaal vooraf per overschrijving
• Krediet: maanden EUR + 1x EUR
• Krediet: maanden EUR + 1x EUR ( staat er 2 maal :? )

Ik neem aan dat de eerste optie gewoon het hele bedrag vooruit overmaken is, toch?

Verwijderd

prima die garantie voorwaarden. Je krijgt er 3 jaar next business day on site service bij. Kost bij de vrienden van Dell normaal gesproken iets van 400€

• de7geitjes
  • Laatst online: 18-01 11:00
WOW wat een laptop!! _/-\o_

Ik zou hem zo kopen helaas heb ik er op dit moment al een en kan er nog geen aanschaffen deze is nog geen 3 jaar oude maar de volgende word zeker een IBM !

"Hé Bob, drie bier!"

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Vreemd... die prijs ...

Ik koop NIEUW als particulier een IBM T41P voor € 1995,-. Enige nadeel: Duits toetsenbord + Duitse xp.
Maargoed, voor mijn werk repareer ik laptops dus dat tobo vervang ik wel ff.

Verder een zeer degelijke laptop :)
Alleen van de prijs kan dus nog wat af.

Bah, ik doe dus mee met topic kicken :'( :+

[ Voor 15% gewijzigd door Roberto op 09-08-2004 16:34 ]

• Haso2000
r50p is (althans, voor zover ik weet) een duurder model dan de T41p.
In Nederland is - volgens hen - campuskorting.nl het goedkoopste (je moet alleen wel aan kunnen tonen dat je nog studeert). AcedemicShop.be (is een onderdeel / project van SignPost.be) is nog een slagje goedkoper.

offtopic:
RS_003: oh oh oh :+

• Roberto
Haso2000 schreef op 09 augustus 2004 @ 16:41:
r50p is (althans, voor zover ik weet) een duurder model dan de T41p.
In Nederland is - volgens hen - campuskorting.nl het goedkoopste (je moet alleen wel aan kunnen tonen dat je nog studeert). AcedemicShop.be (is een onderdeel / project van SignPost.be) is nog een slagje goedkoper.

offtopic:
RS_003: oh oh oh :+
Mja, ik kom eigenlijk meer de R50P tegen als goedkope laptop. De T41P die ik ga kopen kost normaal ook € 3700,- maargoed, zullen we het daar maar niet over hebben ? :D

De R50 is wel dikker. Daarom ga ik dus voor de T serie.

[ Voor 6% gewijzigd door Roberto op 09-08-2004 16:46 ]

• Haso2000
hmm, nee je hebt inderdaad gelijk :) de T serie gaat qua specs een stuk verder (die gaan tot de 2.00GHz Intel Pentium M Processor 755)
Voor de rest zijn de specs gelijk, maar is de T een stuk lichter (en dus duurder :) )

helaas heeft de academicshop.be geen T-serie en bij de campuskorting.nl kan je geen T-model kopen die minstens gelijk is aan, of beter is dan, de R50p serie....

Oftewel, ik kan niet aan een goedkope top T-model komen... :'(

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 15:31:
prima die garantie voorwaarden. Je krijgt er 3 jaar next business day on site service bij. Kost bij de vrienden van Dell normaal gesproken iets van 400€
Waar heb jij het over? Via school of via die IBM reseller? Ik zoek een T41 en heb echt wel oren naar on site garantie. Dat langsbrengen bij een service point vind ik maar matig :)

Campuskorting.nl doet nml niet aan on site, kan alleen via bedrijven beweren ze.

[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 09-08-2004 17:32 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Haso2000
Ik heb nog net even op de valreep (voor 18.00u) IBM gebeld. Zij hebben mij verteld dat het in principe wel mogelijk is om als particulier zijnde een on site garantie te nemen. Hiervoor moest ik contact opnemen met de heer G. O. (weet niet of ik zijn naam hier mag plaatsen) van BlueLink; 1 van de vele officiele resellers (BlueLink is gevestigd in Amsterdam).

Daar ga ik zo even naar bellen (ik denk alleen niet dat ik ze vandaag nog te pakken ga krijgen...)

edit:

Helaas, ze nemen niet meer op... Dan maar een mailtje sturen... Ik laat het weten zodra ik antwoord krijg!

[ Voor 13% gewijzigd door Haso2000 op 09-08-2004 18:03 ]

• Roberto
Haso2000 schreef op 09 augustus 2004 @ 17:58:
Ik heb nog net even op de valreep (voor 18.00u) IBM gebeld. Zij hebben mij verteld dat het in principe wel mogelijk is om als particulier zijnde een on site garantie te nemen. Hiervoor moest ik contact opnemen met de heer G. O. (weet niet of ik zijn naam hier mag plaatsen) van BlueLink; 1 van de vele officiele resellers (BlueLink is gevestigd in Amsterdam).

Daar ga ik zo even naar bellen (ik denk alleen niet dat ik ze vandaag nog te pakken ga krijgen...)

edit:

Helaas, ze nemen niet meer op... Dan maar een mailtje sturen... Ik laat het weten zodra ik antwoord krijg!
Ik ga mijn laptop kopen bij campuskorting.nl / notebookcenter.nl

zou je kunnen vragen voor mij of het daar ook mogelijk is? (als in de vorm: Onsite garantie is een pakket wat je lost koopt)

• Haso2000
Ik heb gisteren naar drie instanties e-mails gestuurd met wat vragen over de IBM Thinkpad:

Als eerst een e-mail naar signpost.be gestuurd met de vraag of ik als student van een Universiteit in Nederland wat niet is aangesloten aan Signpost toch een laptop kan bestellen. Als reactie kreeg ik hierop:
Beste Hasan,

Het is geen enkel probleem om via de defaultshop te bestellen. Het enige wat u dient te weten, is dat u het toestel na bestelling volledig dient vooraf te betalen, dan kunnen wij uw toestel binnen de maand leveren.

Met vriendelijke groeten,

Internal Sales

Signpost NV
Bordeauxstraat 14
2000 Antwerpen
Daarna had ik nog een mailtje gestuurd met de vraag of ik daar ook een On Site garantie kon krijgen, maar na een beetje surfen kwam ik al het volgende tegen:
Klik! -> Garantie: 3 year next business day on site. Bij een defect komt er de volgende werkdag iemand bij je langs op het probleem op te lossen.
Dus mijn vraag lijkt volgens mij wat overbodig, aangezien daar 3 jaar on site er sowieso bij zit.

Vervolgens een reactie gekregen van G. O. van BlueLink (een officiële IBM reseller gevestigd in Amsterdam) op mijn vraag of het mogelijk is om - als particulier zijnde - een On Site garantie te nemen:
Mijnheer Akman,

Het is inderdaad mogelijk als particulier OnSite service te krijgen middels een uitbreiding op de standaard garantie. Beide modellen zijn bijgevoegd.
Let er op, dat het steeds Next Business Day Response is. (Response is niet : gefixed, gerepareerd en weer beschikbaar)

TJ22ANU 18322AX
IBM ThinkPad R50p PM-1.6GHz 512MB 60GB 15inch (1600x1200) DVD-R WiFi Bluetooth WinXP-P US TopSeller WiFi, Infrared, S-Video out, BlueTooth, Mod/GBEth, UltraNav, 2xUSB2.0 € 2550,00
Standard Warranty period: Three years parts and labor (system battery: one year)
uitbreiding:
14J1491 IBM eServicePac PC45 3 Jaar On-site Next Business Day Response € 162,00

UC2HTNU 2373HTG
IBM ThinkPad T42p PM745-1.8GHz 1GB 60GB 15inch (1600x1200) 9 Cell Li-Ion DVD-R WiFi Bluetooth WinXP-P US € 3290,00
Standard Warranty period: Three year (system battery:one year) parts and labour
uitbreiding:
14J1491 IBM eServicePac PC45 3 Jaar On-site Next Business Day Response € 162,00

prijzen ex BTW. Bij bestellingen < € 500,00 brengen wij € 7,00 administratie kosten in rekening

met vriendelijke groet / kind regards;

G***** O*****

BlueLink BV
Amsterdam - The Netherlands
Tel.+31 (0)20 448 6400 (General)
Tel.+31 (0)20 448 6417 (Direct)
Fax.+31 (0)20 448 6401
Internet: http://www.bluelink.nl
e-mail ******@bluelink.nl

En als laatste een reactie gekregen van Notebookcenter.nl/campuskorting.nl:
Beste Hasan,

Voor de goede orde: wij zijn een OFFICIEEL IBM PREMIER BUSINESS PARTNER!

Op de volgende link ziet u de vermelding op de IBM site, (onderaan; de bovenste zijn de Duitse vestigingen)

http://www.pc.ibm.com/de/thinkpad_center5.html

Aangezien we nog niet zolang in Nederland actief zijn ( Wij zijn van Duitse
oorsprong: www.addac.de) staan we, nu zie ik het pas ook, nog niet op de IBM NL site!

Uw vragen:
1) Er geldt een driejarige Bring-In Garantie wereldwijd. Aangezien de ThinkPads van een dergelijk kwalitatief hoog niveau zijn zou ik u aanraden, in ieder geval voor de eerste drie jaren, geen extra service pack aan te schaffen. Het kan uiteraard natuurlijk wel.

2) In principe kan ik iedere ThinkPad leveren tegen een bepaalde korting. U hoeft mij alleen de specificaties en systeemeisen te geven....

Met vriendelijke groet,

E*** C*****

ADD Maastricht
Grote Gracht 60
6211 SX Maastricht
Tel. 043-3510587
Fax 043-3510597
Email ******@notebookcenter.nl
Website www.notebookcenter.nl en www.ibm.nl
Hieruit blijkt dat het wel mogelijk is om een on site garantie te nemen, en ze kunnen elk model leveren die door IBM aangeboden wordt :) _/-\o_

offtopic:
By the way, E*** mocht je dit nog lezen:
sorry, ik wist niet dat jullie een officieel premium business partner waren :> :)

• Roberto
Nou. Eric Co**** ...

Dat eerste stuk over dat hij het niet wist dat ze niet @ ibm.nl stonden heb ik 2 weken geleden in mijn inbox gekregen :o

Ik wou eigenlijk vandaag mijn T41P bij hem kopen. Maar nu zie ik dat hij liegt.
(Zeggen dat hij het voor het eerst ziet)
Voor de goede orde: Mijn firma is een IBM Premier Business Partner. Aangezien pas sinds twee maanden in Nederland actief zijn staan we, nu zie ik het pas ook, nog niet op de IBM NL site. U kunt ons wel vinden op IBM Duitsland: http://www.pc.ibm.com/de/thinkpad_center5.html
Gewoon dus het zelfde :/

[ Voor 56% gewijzigd door Roberto op 10-08-2004 10:59 ]

• Haso2000
Hmm... blijkbaar een standaard reactie?
Maargoed, het is blijkbaar dus ook mogelijk om na de 3 jaar standaard garantie een extra service pack (on site garantie) te kopen?

• Roberto
Haso2000 schreef op 10 augustus 2004 @ 11:21:
Hmm... blijkbaar een standaard reactie?
Maargoed, het is blijkbaar dus ook mogelijk om na de 3 jaar standaard garantie een extra service pack (on site garantie) te kopen?
It seems to be so.

Maargoed, het wekt gewoon geen vertrouwen als je 2 weken geleden ook hoort dat hij het nu pas ziet ... en nu weer het zelfde...

Ik ga de man nog wel bellen, want zijn aanbieding naar mij is wel erg goed.

• Haso2000
nee groot gelijk heb je... daarom ga ik nu zoeken naar meer info over campuskorting.nl... Even kijken wie daar nog meer notebooks hebben gekocht en wat zij er van vonden

• Roberto
Haso2000 schreef op 10 augustus 2004 @ 11:45:
nee groot gelijk heb je... daarom ga ik nu zoeken naar meer info over campuskorting.nl... Even kijken wie daar nog meer notebooks hebben gekocht en wat zij er van vonden
Zo, ik heb met die man gebeld. Aardige man.

Hij komt binnekort dus ook op de IBM.nl site (tenminste, ibm zou bij hem langs komen)

Zover zit dat dus goed.

Nou hij levert dus alleen IBM. En de laptops komen op dit moment nog uit Duitseland. Maar dat betekend dus nie tdat er een Duits tobo op moet zitten ;)

Ik geloof btw niet dat het een super groot bedrijf is, maar hij kwam wel betrouwbaar op me over.

• Haso2000
RS_003 schreef op 10 augustus 2004 @ 12:31:
[...]

Zo, ik heb met die man gebeld. Aardige man.

Hij komt binnekort dus ook op de IBM.nl site (tenminste, ibm zou bij hem langs komen)

Zover zit dat dus goed.

Nou hij levert dus alleen IBM. En de laptops komen op dit moment nog uit Duitseland. Maar dat betekend dus nie tdat er een Duits tobo op moet zitten ;)

Ik geloof btw niet dat het een super groot bedrijf is, maar hij kwam wel betrouwbaar op me over.
Okee, das fijn om te horen... ik heb verder niks kunnen vinden over campuskorting (alleen wat over de duitste tak, maar ik kan bijna geen woord Duits meer).

Zojuist overigens ook van mijn opleiding een aantal aanbiedingen gehad, maar dat zijn systemen die het hooguit 3 jaar vol zullen houden (komop zeg... 256MB interne geheugen is net aan voldoende voor WinXP!), dus ik denk dat ik de mijne ook maar 1 der deze dagen ga bestellen.... Eerst even kijken hoeveel de config gaat kosten die ik wil B)

• Haso2000
Oké, de config die ik zou willen zou boven de 4000,- uitkomen (en dat is inclusief de korting die zij geven :| )
Zij hebben wel een andere 'aanbieding':
T42p met een Dothan 2.0Ghz processor, 80GB HD, 1GB intern, DVD brander, en 1600x1200 scherm voor € 3900,-. Dit is sneller EN goedkoper dan het model wat ik eerst in gedachte had, maar ook € 3900,- is voor mij net even te veel...

Ik heb dus maar besloten om toch voor de R50p te gaan (dan maar iets logger).
Hiervoor had ik twee keuzes: of bij campuskorting.nl, of bij academicshop.nl
Uiteindelijk ben ik toch voor de R50p bij de academic shop gegaan, omdat die voor dezelfde prijs iets meer leverden dan bij de campuskorting.nl.

Ik heb het volgende besteld:
IBM Thinkpad R50p
• 1.7Ghz Intel M (ik weet alleen niet of dit een dothan of banias is :? )
• 512MB + 1024MB (erbij gekocht voor 600,-) Intern geheugen
• 60GB (7200rpm) HD
• DVD brander (ipv cdrw/dvd -> 192,-)
• 15,0" UXGA (1600x1200)
• ATI Mobility Fire GL T2 (128MB)
• Intel wireless G (ipv wireless B -> 50,-)
• 10/100/1000Mbit LAN / Bluetooth / modem / IEEE 1394 / en overige standaard meuk
• IBM Thinkpad Port Replicator II (157,- extra)
• 3 jaar Next Business Day On Site garantie (!!!)
• nog een extra verzekering tegen alle ongevallen die niet onder de garantie vallen en tegen diefstal (ik ga op campus, dus dit leek me wel een goed idee... Kost me 120,- extra)
• en uiteraard: QWERTY toetsenbord ipv een AZERTY :+ (geen extra kosten aan verbonden)

Standaard kost ie 1927,- (incl BTW en verzenden), en mijn versie kost 3050,- (ook incl. BTW en verzenden)

Nu nog hopen dat ik m zo snel mogelijk binnen krijg!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-01 12:21
Zou je zo snel je de laptop hebt, wat ervaringen met mij/ons kunnen delen? Ik ben ook zeer geïnteresseerd in de laptop, zeker gezien de prijs die je er als student voor moet neerleggen. Het vertrouwde IBM en verzekering/garantie erbij maakt het plaatje helemaal compleet.
Vooral het gewicht/grootte staat mij ietwat tegen. Hij wordt door CNet zelfs beschreven als "ietwat zwaar en "bulky"". Nu ben ik geen CNet-fan, maar ik had toch graag wat "reallife" ervaringen erover gehoord. En natuurlijk hoe het zit met de verzending van je laptop, hoe lang zoiets kan duren vanuit België.
Als laatste sta ik wat te kijken van je keus mbt het extra geheugen... als je via de T.net memory configurator voor een 1GB Dane-Elec bij deze laptop kies, kost deze maar €380. Verder lijkt mij persoonlijk 1,5 GB behoorlijk overdreven, maar dat is natuurlijk je eigen keus.

--edit--
Wat mij opvalt in de OP: de TS praat daar over een gewicht van 3.2 kilo, terwijl Academic shop en de IBM-site het hebben over 2.6 kilo. Welke is het nu? :?

[ Voor 12% gewijzigd door zugzug op 14-08-2004 19:24 ]

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Verwijderd

zo, ik heb net een r50p besteld bij academicshop :)

zijn er r50p owners hier op got die benchmarks hebben perongeluk? (en pics! :) )

--edit--
@zugzug: ik denk dat t wel 2.6a2.7kg is, dat kom ik iig overal tegen (ook op ibm-site zelf)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 11:16 ]

Verwijderd

Zoals ik al eerder ergens heb gepost.
De beeldschermen van IBM zijn niet helder genoeg.
Als je bij een raam zit te werken of je hebt iets te veel verlichting aan dan is een IBM scherm geen aanrader.

Verwijderd

Trouwens nog iets. als je die IBMs een beetje laat werken en de CPU load wat omhoog gaat, dan wordt er al snel voor gezorgd dat de snelheid omlaag gaat om het zaakje koel te houden.

Dat is dus echt mega irritant.

De IBMs zijn trouwens ook al lang geen statussymbool meer omdat het allemaal uit China komt.
De goede spullen komen nog altijd gewoon uit Japan zoals een Vaio.

Verwijderd

na veel gebrowse heb k uiteindelijk een review met pics en benches gevonden :D

http://www.my-thinkpadx.n...gory=1&template=thinkpadx

een ietofwat anticlimax is die 8943 3dmark 2001 score... maar dat zal vast wel wat omhoog kunnen met goeie catalysts, de standaard drivers zijn optimized voor cad enz...

Verwijderd

tussen haakjes nvidia, die eerste pic die je postte is een t** model :)

btw sunbeam, ik ben nergens negatieve commentaar op die flexview tfts tegengekomen hoor...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 18:54 ]

Pagina: 1