Toon posts:

Flash EEPROM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe bios flash chip nodig?
Waar kan ik die kopen??

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zag laatst dat je ze kunt bestellen via [url="http://www.flashbios.org."]http://www.flashbios.org[/url].
(is een Nederlander, persoonlijk geen ervaring mee).

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Je moederbord-fabrikant even contacten.
Er zijn er een aantal die je kosteloos een nieuwe sturen.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Welk merk/type ?
Voor welk type mobo ?

Zelf heb ik mijn BIOS opgestuurd naar flashbios.org krijg ik als het goed is morgen terug.

Verwijderd

Ja 60 piek voor een flash-chippie zeker dan ben je gek... :r

Nee, loop maar naar een goede elektrozaak, daar zal het iets van 5,- tot max. 10,- zijn.

Nog beter: mail eerst effe de fabrikant van je mobo of die de juiste chippies kunnen leveren, sommige fabrikanten vragen een kapitaal maar anderen zien het als service en dan kost het bijna niets.

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 20 december 2000 20:03 schreef Bunny het volgende:
Ja 60 piek voor een flash-chippie zeker dan ben je gek... :r

Nee, loop maar naar een goede elektrozaak, daar zal het iets van 5,- tot max. 10,- zijn.
Voor 10 piek ga jij geen 2Mb eprom kopen en dan er bij, hoe ga je die lege eprom volgooiten ?

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Ik heb bij Display een nieuwe EEPROM gehaald (kostte iets van 30 piek of zo), en deze parallel aan mijn BIOS gezet, ik kan nu met een schakelaartje kiezen welke van de 2 ik wil gebruiken. Bios verkeerd geflashed ? Geen probleem ! schakelaar om, en opnieuw proberen :)

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Hoe je zo'n eeprom volgooit? Nou, booten met een pctje, oude eprom eruit (terwijl ie aanstaat ;) , natuurlijk van tevoren al bijna los in z'n voetje gedaan), nieuwe erin, flashen, klaar!

28F010 (1MB, 12V! dus voor oude bakken van PC's) kost bij Conrad 16,95. De tegenwoordig veel gebruikte 2MB/5V hebben die eikels helaas niet :(
Pagina: 1