Dreamweaver MX-PHP verklooit layout

Pagina: 1
Acties:

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoi, ik zit al een tijdje met het probleem dat .php bestanden die ik in Dreamweaver mx maak niet meer de correcte layout hebben als ik ze in design view wil bewerken.

Voorbeeldje: Ik heb hier de pagina staan zoals ie er in het echt uitziet.
http://www.jamm-society.com/nl/index.php
Het enige php element is het menu dat geinclude wordt. Werkt allemaal perfect dus.
Maar wil ik deze pagina in Dreamweaver bewerken dan wordt het menu over de hele pagina uitgerekt en zie ik dus niets meer.
Zoals hier dus:Afbeeldingslocatie: http://www.jamm-society.com/images/dw.gif

Als ik nu de .php extensie verander naar .htm dan krijg ik wel alles te zien zoals het hoort en kan ik de boel gewoon bewerken. Er staat dan in plaats van het menu, een geel php icoon.
Nu maakt dit voor mijzelf niet zo heel erg veel uit, maar de mensen die de site moeten gaan onderhouden weten niets van html af en kunnen alleen een beetje met DW aanmodderen en op deze manier gaat dat dus niet lukken.

Wat ik dus eigenlijk wil is dat ipv van het menu te includen, er gewoon zo'n php icoontje komt te staan en niet dat het .php gedeelte gelijk geinclude wordt.
Ik heb locaal wel een apache server draaien maar die draait niet als service en alleen als ik hem zelf aanzet. in Dreamweaver heb ik ook geen testing server gespecificeerd.

Ik ben al een paar dagen op zoek naar het antwoord maar ik heb tot nu toe nog niets kunnen vinden op google, de macromedia fora of op webdesign fora.
Het lijkt me dat dit gewoon een instellling van DW is, maar ik heb dus echt geen flauw idee waar ik die moet zoeken. In het preferences/settings menu kan ik in ieder geval niets vinden.

Ik draai Windows XP en als apache php server gebruik ik xammp.
Ik hoop dat ik genoeg informatie gegeven heb en dat ik een beetje duidelijk ben.

Alvast bedankt voor het meedenken

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
schopje. Ik verder geen verdere info of zo.

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:37
hmz.. ik weet niet precies wat codeweaver allemaal zou moeten kunnen enzo maar is het niet mogenlijk dit ff te fixen in notepad. kwestie van met het handje ff de code te corrigeren.