[SuSe 9.1] Xine kleur probleem met divx

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb bij het afspelen van elke anime episode tot nu toe altijd een zwart wit beeld, en heel klein beetje kleur. Ik heb werkelijk alles geprobeerd..nieuwe xine-lib etc. Het ligt ook niet aan de player want ik heb het in Kaffeine, xine, totum etc geprobeerd. Weten jullie misschien een oplossing buiten de hue/sat etc te veranderen want dan komt er maar heel weinig kleur.

Daarnaast wilde ik ook graag weten of het mogelijk is om .r01 .r02 etc files uit te pakken bij windows drukte je dan gewoon op r01 en opent die met winrar en vervolgens ging hij alles uitpakken, maar hoe moet dat in linux aangezien het geen tarball is?

Met vriendelijk groet
/me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
het laatste: unrar e filename.r01 ;)

het eerste: heb je misschien de verkeerde overlay driver geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:42

Ryceck

Constants and Variables

errhmm.... hebbie wel je divx/xvid codecs geinstalleerd enzo?
En zo ja, herinstalleer die s dan, misschien dat daar toch wa mis meej is... (en das dus niet je xine-lib, da zijn meestal aparte dingen zoals bijv. divx4linux)

Stomme vraag: je filmpjes zijn wel in kleur :+ ?

[ Voor 11% gewijzigd door Ryceck op 19-05-2004 19:24 ]

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja de filmpjes zijn in kleur..maar bedankt voor de tip ik zal eens proberen een van de aparte codecs opnieuw te installeren..en ook nog bedankt voor de unrar tip..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okee ik heb de beeldkleuren terug, door weer de oude versie te installeren en daarna de xvid en de divx codec en vervolgens xinelib. Maar nu zit ik met een het volgende probleem. Als ik een film afspeel begint het geluid niet in het begin maar ergens halverwege. Dus terwijl de opening song eigenlijk afgespeelt hoor te worden afgespeelt hoor ik al stemmen. Iemand een oplossing mss..?

EDIT: is ook weer opgelost door even een mp3 eerst af te spelen met een andere player en vervolgens xine op te starten. Bedankt voor ieder zijn help, deze topic kan geclosed worden.

Met vriendelijke groet
Laurens

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 09:56 ]