[Zalman 400B-APS] Voltages raar?

Pagina: 1
Acties:

• Exxion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06-2020
Heey mensen,

Heb een tijdje terug gevraagd of dat mijn voeding het niet meer zou trekken in mijn systeem:
Athlon XP 2400+
MSI K7N2G moederbord
2x 256MB Corsair PC2700 (DDR333)
1 X Maxtor Diamondmax 9 80 Gb hard disk (7.200RPM)
1 X Wetern Digital 8 Gb hard disk (moet als back up drive gaan fungeren)
Soundblaster Audigy
Geforce FX5600 Ultra (Asus)
Realtek Netwerkcontroller
2 x Coolermaster fan
Aopen CDRW 52x
LG 16x DVD speler

Ik had een 300Watt Aopen voeding, en de 12volt lijn daalde tijdens bijv. het gamen tot zo'n 11,54 volt.

Op aanraden van een aantal mensen heb ik dus maar een nieuwe voeding gekocht, de zalman 400b-aps (400Watt).

Nu is het zo dat mijn 12 volt lijn bij idle al 11,52 volt is! Dit is toch niet normaal? Kan toch niet? Deze voeding kan zelfs 3 ampere meer leveren op de 12 volt lijn ipv. mijn vorige 300 watt aopen voeding? Is dit erg? Heeft iemand een verklaring?

I do not suffer from insanity... I enjoy every minute of it!

Verwijderd

werkt alles verder wel goed?, kan ook gewoon een uitleesfout zijn. Misschien een ander progje proberen en kijken wat voor een waarden die geeft. Wat geeft de bios aan?

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 10:13

Dentheman

Zie signature

Met natuurkundepractica mocht ik ( met weerstandjes enzo >:) ) tot 10 % van het antwoord afwijken. Nu zit jij binnen die 10 %, je kan ook proberen als je precies op 12V wilt zitten om iets dikker draad te kopen. Maar ik zou er niks aan doen.

Zie ondertitel

Verwijderd

Hoe meet je die spanning dan? Toch niet met die troep die ze standaard op een Mainboard doen? Dat werkt nooit zuiver! Beter is een multi meter in je molex stampen!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-05 14:02

FlyEragon

Alien Monkeys

Nou troep is wel erg pessimistisch hoor :) , het kan soms wel wat afwijken ja
en daarvoor kan je het met een multimeter even nameten, als de spanning bij zware applicaties niet in elkaar zakt zit het wel goed met de voeding