Toon posts:

Qmail?? Alleen POP3 of ook SMTP

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een geschikte howto gebruikt om Qmail te installeren, hierbij zaten nog vele extras. Onderanderen Vpopmail, Spamfilter, Virus Scanner, Stats etc. (Howto is te vinden op: http://sylvestre.ledru.info/howto/howto_qmail_vpopmail.php)

Maar ik weet eigenlijk niet echt de functie van Qmail :s
Is het nou alleen POP3, of POP3 en SMTP??

Moet ik Exim niet installeren ofzo???

Wie zou mij een goed advies/uitleg kunnen geven?

Ik weet de vraag door de mods misschien niet serieus genomen word (NOS Policy). Ik heb rondgevraagd, gezocht op google... Maar ik heb niet het geschikte antwoord kunnen vinden.

Dus ik hoop dat mijn vraag serieus wordt genomen.

Groeten Ruben.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:27
Als je weet wat die extra pakketen doen weet je wat qmail niet doet?

Qmail is een pop en smtp programma. dmv vpopmail zijn virtual domains mogelijk.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
Ah Dus ik hoef verder geen extra proggies te installen, alles moet gewoon functioneren??

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
qmail kan pop3 imap smtp allse aan btw ik vindt deze tutorial iets fijner en uit gebreider

www.qmailrocks.org

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:27
imap kan het niet, moet je een extra programma voor hebben. Verder raad ik vpopmail van harte aan, zijn ook mooie control panel's voor (vqadmin). Verder is die qmailrocks site een goede handleiding, alleen gebruikt ik andere (grotere) patches, met meer opties. Ook een patch tegen spam intern bijvoorbeeld; leuk, als iemand 10.000 geadresseerden selecteerd bijvoorbeeld :S

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat qmail wel en niet kan lijkt mij wel gedocumenteerd en te vinden eigenlijk. Misschien handig vantevoren even te kijken wat een programma doet voor je het blindelings installeert? We verwachten dus dat je zelf dat soort dingen opzoekt eigenlijk, daarom doe ik deze dicht, succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.