Toon posts:

asus a7n8x-x 2600amd probleem, help!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik word helemaal gek.
Ik heb een asus a7n8x-x, met 512 ddr en een 2600amd en een geforce fx5200
ik heb alle drivers enzo goed geinstalleerd, ik word alleen gek van die bios.
Ik ben niet zon techneut maar ik krijg hem niet sneller dan 166hz en de ddr geeft hij aan in single chanel. Ik speel spellen asl warcraft en call of duty en ik heb het idee dat ze veel beter kunnen lopen dan nu.
Iemand een idee?

Bij voorbaat dank!!!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Dual Channel werkt alleen als je 2x256MB hebt en niet als je 1x512MB hebt.
Qua overclocken kan je gewoon in de Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) kijken.. Daar staat een heleboel info in :)

Verder is de FX5200 niet bepaald een geweldige kaart, dus daar kan je nou eenmaal niet al te veel van verwachten.. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Laurenz op 19-05-2004 17:34 ]

Leave only footprints, take only memories

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:30

makje

Professioneel prutser

Dit mobo ondersteund ook geen dual channel geheugen, enkel single channel (zie www.asus.com)

Wat bedoel je met: "ik krijg hem niet sneller dan 166hz" ? bedoel je dat hij op hogere snelheden niet stabiel is/ niet wil opstarten of bedoel je dat je die optie niet kunt selecteren? Dat laatste zou mij verbazen, daar in mijn asus a7n8x je heel duidelijk de keuze hebt tussen 100/133/166 en 200Mhz. Om per Mhz omhoog te kunnen moet je wel eerst de frequency van automatic op manual zetten, maar dat staat ook allemaal wel in je manual en ios ook wel zo logisch dat je dat zelf wel kunt vinden met een beetje proberen...

edit:
en Mafkeez heeft gelijk, met een GeForce 5200 heb je wel een directX 9.0 kaart, maar geen snelle kaart. Verwacht dus niet dat spellen als Call of Duty en Warcraft 3 op hoge detail en resoluties soepel lopen, een GeForce 4 TI4200 is veel sneller dan de FX 5200, zie de reviews maar: zoeken naar Geforce FX 5200 @ Tweakers.net

[ Voor 30% gewijzigd door makje op 19-05-2004 17:38 ]

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
aja bedankt zal kijken hoever ik kom.
wat is trouwens wel een harde videokaart voor betaalbare prijs?

Verwijderd

Topicstarter
als ik hem op 200hz kan ik hem niet opstarten en moet ik hem via de jumper resetten

Verwijderd

Topicstarter
hij loopt dus wel op 166x11.5 maar niet op 200x9.5 bijvoorbeeld

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 17:35:
aja bedankt zal kijken hoever ik kom.
wat is trouwens wel een harde videokaart voor betaalbare prijs?
Wat is volgens jou betaalbaar?
Maar je kan gewoon kijken welke kaarten je qua prijs interessant vindt, en dan reviews zoeken om de prestaties te vergelijken :)
Kijk bijv. eens op www.tomshardware.com, en voor de laagste prijzen in de Pricewatch.

Leave only footprints, take only memories

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

To be honest, maar dit is niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten :) Je meld niet wat voor volledige specs je hebt, je geeft niet aan hoe ALLE relevante instellingen in BIOS staan. Er is veel meer wat je had kunnen doen. Neem hiertoe de startpost van het PMG Beleid in z'n geheel door, incluis de troubleshooter. Praktisch alle tips en suggesties die hier langskomen staan daar toch al in.

In ieder geval is het hier de bedoeling om vooronderzoek te plegen eer er een topic wordt geopend. Dat staat ook heel duidelijk in het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] aangegeven. Bij deze verzoek ik je dan ook vriendelijk doch dringend om deze nogmaals te herlezen, omdat je deze essentiële informatie kennelijk doodleuk hebt overgeslagen, getuige jouw topistart. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten en zo kun je voorkomen dat je in de toekomst weer de mist in gaat qua het gebruik van GoT :)

Een tip: neem voortaan de "Let op:" tekst bovenaan in New Topic door eer je een topic opent. Daarin staat een beknopte samenvatting van hetgeen je minimaal moet kennen/uitvoeren om op correcte wijze een topic te starten B)

Edit:
En wees nauwkeurig :o Warcraft draait al prima op een 486, ik veronderstel dus dat je met 'Warcraft' bedoelt Warcraft 3 :z

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 19-05-2004 17:52 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.