[gentoo] kdm inloggen als user onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:33

MrScratch

I am rubber, you are glue

Topicstarter
Ik probeer vandaag eens in te loggen als normale user in kdm, maar binnen een seconde wordt het beeld zwart en na een x-server herstart zit ik weer in kdm. Als ik als root inlog gaat wel alles goed.

Ik heb google en GoT geprobeerd om anderen met hetzelfde probleem te vinden, maar dat lukt niet erg. Helaas is forums.gentoo.org down, dus daar kan ik niet zoeken.

Ik heb gisteren wat packages ge-upgrade, dus daar zal het wel aan liggen, maar ik weet natuurlijk niet precies meer welke packages dat waren.

Heeft iemand een idee waar de logfiles van een inlogpoging te vinden zijn? He, ik heb een kdm.log in /var/log/. Hierin vind ik:

client 2 rejected from localhost

Ik wordt dus gewoon geblocked als user door kdm. Fijn dat hij dan niet even een melding geeft wat er aan de hand is. Wie weet waar dit aan ligt en hoe ik dichter bij de oplossing kom?

Look behind you! A three headed monkey!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 04:29
Staan je rechten wel goed? Misschien kan KDE niet naar je home directory van je user schrijven ofzo.

• MrScratch

MrScratch

Topicstarter
silentsnake schreef op 19 mei 2004 @ 16:55:
Staan je rechten wel goed? Misschien kan KDE niet naar je home directory van je user schrijven ofzo.
Nope, ik heb een test-user aangemaakt en met alle dingen nog op default kan ik niet inloggen. Het betreft dus alle users behalve root. Overigens blijft hij bij de nieuwe user oneindig hangen en crasht hij niet. Hij blijft maar eindeloos proberen en wordt telkens geblocked:
AUDIT: Wed May 19 17:00:46 2004: 24435 X: client 2 rejected from local host
AUDIT: Wed May 19 17:00:46 2004: 24435 X: client 2 rejected from local host
AUDIT: Wed May 19 17:00:47 2004: 24435 X: client 2 rejected from local host
AUDIT: Wed May 19 17:00:47 2004: 24435 X: client 2 rejected from local host

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 04:29
Ok, staat er in je /var/log/XFree86.log ook niks nuttigs? Het is tenslotte X die geen connection accepteert (denk ik), en ik denk dat KDE er dan weinig mee te maken heeft

• MrScratch

MrScratch

Topicstarter
silentsnake schreef op 19 mei 2004 @ 17:07:
Ok, staat er in je /var/log/XFree86.log ook niks nuttigs? Het is tenslotte X die geen connection accepteert (denk ik), en ik denk dat KDE er dan weinig mee te maken heeft
Niet dat ik kan zien. Errors (EE) staan er helemaal niet in, wel wat warnings, maar niets dat ook maar refereert aan het probleem. Alleen:

(WW) Open APM failed (/dev/apm_bios) (No such file or directory)

maar dat lijkt me niet relevant.

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:13

Ryceck

Constants and Variables

Nu werk ik zelf niet met kdm maar met gdm, maar daarin kan je instellen of hij remote, local of beiden moet accepteren voor inloggen... misschien dat het daaraan ligt?

Die APM melding is idd niet relevant nee, die hebbik ook en hier werktut wel :)

Als ik het zo hoor denk ik toch dat het iets met rechten te maken heeft, want je root-user mag overal bij, dus allicht dattie daarmee kan inloggen.... kzou toch s kiekken naar je rechten e.d.

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• MrScratch

MrScratch

Topicstarter
Goed, ik ben erachter. De informatie waar ik al snel wat mee had moeten doen, was dat alleen root dingen kon doen. Wanneer kan root alleen dingen doen? Als je harde schijf vol is, natuurlijk. root heeft zo'n 5% standaard gereserveerd op een ext3 filesystem.

Ik roep mezelf bij deze uit tot loser van de dag. 8)7 8)7 8)7 8)7

even een: rm -rf ~/nutteloze-troep-directory

en ik kan weer alles doen.

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 13:59
mooi dat het opgelost is.

meestal is het ook zo dat je /tmp dir vol is, of dat daar geen schrijfrechten op zitten
heb ik wel es gehad

Compromises are for the weak

Pagina: 1