[Dual monitor] ATi Control Panel Crasht

Pagina: 1
Acties:

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 19:24
Na het talloze malen raadplegen van de search, zowel alhier op GoT-eiland als wel in de grote boze wereld van Google B), kan mijn dual-monitor setup nog altijd niet door één deur met het ATi Control Panel.

Probleem:
- ATi Control Panel crasht wanneer het wordt opgestart, zowel bij booten als bij raadplegen van geavanceerde monitorintstellingen. Details van error signature: appname is atiptaxx.exe, versie 6.14.10.5103.
- Na reboot vervalt primaire monitor vaak (niet altijd dus) in 60hz, waarschijnlijk vanwege die ati-crashes

Configuratie Hardware:
1. ATi Radeon ViVo 64DDR (met 7200 drivers, Catalyst 4.5) & Iiyama Vision Master Pro 451
2. Matrox Millennium II 8Mb (nieuwste drivers uit 2002 ofzo) & Iiyama Vision Master Pro 410

Software:
Windows XP SP1

'n Stukje geschiedenis:
- Videokaart 2 was eerst ATi Rage IIc waarvan de drivers inmiddels (safe) zijn verwijderd (dus geen restanten meer die in de weg kunnen zitten) ATi crashte met die kaart dus ook;
- Ik dacht eerst dat het Ultramon was waardoor ATi in de war raakte maar als ik die uitschakel crasht ie vrolijk door
- Probleem komt niet voor bij enkelvoudige monitor-setup

Onderzoeksvraag
- Is er überhaupt iemand die dit probleem herkent c.q. weet bij te dragen aan een oplossing door concrete tips? Dan graag :) Ik snap niet dat de laatste drivers van ATi zo buggy zijn in deze situatie...

[ Voor 5% gewijzigd door whitey-d op 19-05-2004 16:48 ]

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 20:54
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik draai Windows XP Professional en heb een multimonitor setup met een ATI Radeon 9200ViVo 128MB en een 3dfx Voodoo3 16MB PCI. Het probleem is op te lossen door "Schakel de toepassing ATI-taakbalkpictogram in" uit te vinken op het tabblad "Opties" van de videokaart instellingen.

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 19:24
Perfect zeg! Bedankt voor deze simpele doch rake tip :) Mocht ik zelf nog problemen ondervinden met 60hz-bugs na rebooten dan kom ik erop terug maar ik vermoed dat de problemen nu wel opgelost zijn, thanks

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”