Windows start op, maar kan dan NIETS!

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een probleempje met een PC, hij is van iemand anders dus weet niet wat er mee gedaan is. Het probleem is het volgende:
De PC start zonder problemen op en komt ook in Windows XP.
Heel even kan je dan het Startmenu openen, maar daarna kan je niks meer.
De muis beweegt nog wel goed, maar zelfs Ctrl, Alt, DEL werkt niet meer.

Dingen die ik zelf al geprobeerd heb:
HD eruit en bij mijn eigen PC ingestopt om te controleren op virussen, resultaat 2x het Blaster virus, maar na verwijderen nog steeds het probleem!!

PLZ Help me, ik weet niet wat het kan zijn.

edit:
Ik zal hier ff uitleggen wat nu werkelijk het probleem was, er zaten 2 varianten van het Blastervirus op, die had ik verwijderd, dus verwachtte dat alles weer zou werken.
Het probleem lag bij de eigenaar van de computer, die had (omdat Norton Antivirus geen virus detecteerde) er ook nog eens Panda antivirus opgegooid.
En met 2 virusscanners tegelijk krijg je dus bovenstaand probleem.
Via veilige modus kon ik Norton Antivirus niet uninstallen, maar Panda antivirus wel.

Hopende hiermee iemand anders met dit probleem te hebben geholpen!

[ Voor 34% gewijzigd door Chickendorp op 19-05-2004 20:16 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

En in de Veilige modus, gaat het dan wel goed?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Xp er opnieuw opzetten. Beetje vaag iets hoor, je kunt wel kijken of die niet te warm wordt, of dat er driverfouten zijn ofzo. Denk dat het veel tijd scheelt om XP er opnieuw op te zetten, suc6 :X

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:59
Wat heb je al geprobeerd? Keybord kapot? Werkt je Num Lock wel?

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:39
Ik begrijp het niet, je kan niets maar evenlater kan je juist weer wel je muis bewegen, wat is het nou :?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Veilige modus -> ff rotzooi uit de bekende startup-foldertjes in het register halen.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 16:34:
Xp er opnieuw opzetten. Beetje vaag iets hoor, je kunt wel kijken of die niet te warm wordt, of dat er driverfouten zijn ofzo. Denk dat het veel tijd scheelt om XP er opnieuw op te zetten, suc6 :X
Inderdaad: aangezien je zelf twee keer een virus tegen gekomen bent is het niet onverstandig om gewoon die schijf te formatteren en windows er opnieuw op te zetten

Verwijderd

Echte tweaker, heb je een virus gelijk formatteren 8)7

Windows overnieuw er op, heb je tenminste de rest nog. Misschien een patch voor de laatste virussen ophalen, als je weet hoe het virus heet. ff googlen moet daarin wel uitkomst kunnen bieden. Dan hoef je misschien ook windows niet overnieuw te installeren...

Verwijderd

Ik heb weleens het probleem dat m'n usbtoetsenbord met muis gewoon ermee kappen. Als ik dan verwissel van usb poort helpt dat ook niet. Net of de spanning of zoiets is weggevallen. Na opnieuw opstarten doet ie het dan weer wel :S.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 16:47:
Echte tweaker, heb je een virus gelijk formatteren 8)7

Windows overnieuw er op, heb je tenminste de rest nog. Misschien een patch voor de laatste virussen ophalen, als je weet hoe het virus heet. ff googlen moet daarin wel uitkomst kunnen bieden. Dan hoef je misschien ook windows niet overnieuw te installeren...
Windows over Windows heen installeren (en dan heb ik het niet over upgraden is _nooit_ slim. Veelal blijven problemen bestaan, virussen hebben nog steeds vrij spel, evenals ad- en spyware. Bovendien zal je installatie er niet veel sneller op worden. Als je je data wilt behouden moet je maar backuppen.

Overigens heb je gelijk dat een Tweaker bij elk probleempje niet zomaar een reïnstall doet; in dit geval lijkt het me echter wel aan te raden :)
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 16:52:
Ik heb weleens het probleem dat m'n usbtoetsenbord met muis gewoon ermee kappen. Als ik dan verwissel van usb poort helpt dat ook niet. Net of de spanning of zoiets is weggevallen. Na opnieuw opstarten doet ie het dan weer wel :S.
Uit het feit dat hij zijn harde schijf (niet hot-swappable neem ik aan!) er reeds uit heeft gehad en er weer in kan je opmaken dat reeds opniuew opstarten al gebeurt is.
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 16:36:
[...]

Inderdaad: aangezien je zelf twee keer een virus tegen gekomen bent is het niet onverstandig om gewoon die schijf te formatteren en windows er opnieuw op te zetten
Uiteraard eerst even weer de HD in zijn eigen computer doen om backups te maken. Uiteraard wel een up2date virusscanner hierbij gebruiken! Na de nieuwe install even een Ghost image maken om het jezelf in de toekomst makkelijker te maken.
FaceDown schreef op 19 mei 2004 @ 16:35:
Veilige modus -> ff rotzooi uit de bekende startup-foldertjes in het register halen.
Veilige modus en daarna systeemherstel naar een punt voordat deze problemen optraden is ook te proberen. Ga je echter msconfig doorspitten, neem dan meteen even ad-aware mee. Liever niet de computer aan het internet hangen trouwens; eerst zorgen voor updates ivm. Sasser.
Sluuut schreef op 19 mei 2004 @ 16:35:
Ik begrijp het niet, je kan niets maar evenlater kan je juist weer wel je muis bewegen, wat is het nou :?
Ik kan duidelijk uit z'n verhaal opmaken dat hij nog net het startmenu kan openen met z'n muis, waarna hij helemaal niets meer kan, behalve z'n muiscursor bewegen.

Ik kan de topicstarter aanraden eerst een format en reïnstall te overwegen, dat lost het probleem zeker op itt. tot de andere aangedragen oplossingen die het missschien kunnen oplossen. Dit vooral vanwege de (voormalige) aanwezigheid van viri icm. met het niet meer fatsoenlijk starten van Windows.

[ Voor 79% gewijzigd door sdomburg op 19-05-2004 17:02 ]

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zal hier ff uitleggen wat nu werkelijk het probleem was, er zaten 2 varianten van het Blastervirus op, die had ik verwijderd, dus verwachtte dat alles weer zou werken.
Het probleem lag bij de eigenaar van de computer, die had (omdat Norton Antivirus geen virus detecteerde) er ook nog eens Panda antivirus opgegooid.
En met 2 virusscanners tegelijk krijg je dus bovenstaand probleem.
Via veilige modus kon ik Norton Antivirus niet uninstallen, maar Panda antivirus wel.

Hopende hiermee iemand anders met dit probleem te hebben geholpen!
Pagina: 1