Toon posts:

[XP] kan naam van 'deze computer' niet wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een schone installatie gedaan en XP opnieuw eropgezet en nu valt het mij op dat als ik de naam van 'deze computer' wil wijzigen op het bureaublad hij na een reboot weer terug staat op de oude naam (dus gewoon deze computer ipv de naam die ik zelf heb toegekend)

Heb al gekeken in het register maar daar word ik ook niet veel wijzer van en aangezien de search op tweakers erg lastig werkt laatste tijd (ik zoek bijv op het trefwoord 'windows') en hij geeft 0 resultaten dus ja...daarom open ik dit topic maar met de hoop dat iemand weet hoe ik dus bovenstaand probleem kan oplossen :)

Verwijderd

windows is een vrij algemene zoekterm.. als je je zoekterm wat meer specificeert zal je wel resultaten hebben.

Er zijn een paar dingen waar je je pc naam niet in mag verandere geloof ik en dat zijn administrator of een naam van een user account.

check dat eerst..

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je moet idd iets in het register veranderen, maar volgens mij gebruik je hoofdletters in je search-query, en dan doet ie het niet ;)

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 16:29:
windows is een vrij algemene zoekterm.. als je je zoekterm wat meer specificeert zal je wel resultaten hebben.
.
Waar slaat dit op :?

[search=windows] werkt gewoon hoor :>

Besides: probeer je het naampje van je icoon te wijzigen of de computernaam?

[ Voor 13% gewijzigd door BtM909 op 19-05-2004 16:35 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Idd, maar zoek nu maar eens op "Windows" . 0 hits, search kan geen hoofdletters aan:

lieve adjes faq:

Search geeft geen resultaten?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

BtM909 schreef op 19 mei 2004 @ 16:33:
[...]

Waar slaat dit op :?

[search=windows] werkt gewoon hoor :>

Besides: probeer je het naampje van je icoon te wijzigen of de computernaam?
brr ik moet echt aan een bril voor te leren te lezen :P

ik trek me maar terug uit dit topic |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meestal een zoekopdracht in hoofdletters gedaan zal zo even kijken of dat het probleem verhelpt als ik gewoon kleine letters gebruik..

En om nu even terug te gaan naar mijn 'probleem' ik kon normaliter altijd de naam van 'deze computer' op het bureablad aanpassen en de naam bleef dan ook staan na een reboot maar omdat ik nu mijn pc opnieuw heb geformatteerd kom ik dus het probleem tegen dat ie nu steeds weer terugschiet en ik ben gewoon admin op mijn account dus heb alle beheerdersfuncties voor zover ik weet

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:59
Probeer in je Registry deze key eens aan te passen:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CLSID\{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}]
Waarde = Computernaam

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gekeken maar als ik kijk dan zie ik hem er niet tussen staan, kijk zelf maar:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/BE4IUWJ4Z2XI/picserver.jpeg

Moet ik de sleutel zelf aanmaken?

Verwijderd

Topicstarter
Update: Ik heb ontdekt na het hernoemen van t pictogram 'deze computer' in een andere naam dat de sleutel die mhoogendam gaf ineens wél in het register staat alleen als ik de pc reboot of uitlog en weer inlog is de sleutel weer weg en is mijn naam gewoon weer teruggezet naar deze computer.....is er een manier om zo'n regsleutel 'vast' te zetten zodat ie niet meer ineens kan verdwijnen?

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Hmm, das wel vreemd, je zou eens kunnen kijken of je geen spyware op je pc hebt.
Anders misschien even in de Knowlegde base van microsoft kijken.
Tijdelijke workaround:
key exporteren met gewenste naam, en in je map "opstarten" / "startup" zetten, of via een batch bestand.

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
het kan ook zijn dat er een of andere Policy op jouw machine ingesteld staat waardoor je je "My Computer" naam niet kunt wijzigen.

Hangt deze machine in het domein?
Heeft er iemand met de policy lopen spelen?

while ( !$succeed ) { $try++ }

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 12:25

[Jules]

Confusion in confusion

Misschien heb je hier wat aan ;)

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx Jules! Het is misschien een wat ruwe methode maar hij blijft nu wel mooi staan op de naam die ik wil :) Ik heb gewoon ipv "%USERNAME%" ruw mijn naam ingevuld en dan werkt het ook prima :) toch blijft het vreemd dat ik het niet op een normale manier kan aanpassen en spyware of virussen zijn het ook niet, maarja het zal wel zo zijn :)
Pagina: 1