Toon posts:

Videokaart met vga, tv-out en fm-tuner?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil deze zomer een custom case gaan bouwen die als multimedia systeem gebruikt gaat worden (over het design laat ik me nog niet uit :P). Ik wil dat dit systeem DVD's en mp3's af gaat spelen. Daarnaast wil ik hem mijn stereo laten ontvangen en op deze manier mijn stereo die ik nu heb staan vervangen. Ik zit nu alleen met de vraag hoe ik het beste alles aan kan sluiten en of er hele handige oplossingen voor zijn. In principe gebruik ik een GF4 MX400 voor tv-out en een Audigy (1) voor het geluid.

Mijn verdere hardware:
- Custom Case
- 300 Watt Sweex :X voeding
- ASrock K7S8X
- Duron 1800
- GF4 MX400
- Creative Audigy
- 512 MB Dane-elec ddr400 mem (over.... vandaar :D)
- 7" lilliput touchscreen :9~

Nu zit ik nog met een aantal vragen. Kan ik bijvoorbeeld een radio antenne aan de spdif aansluiting van mun audigy hangen. Als dit niet kan wat is dan de beste/goedkoopste manier om dit wel te doen. Of zijn er nog andere evt. makkelijkere/slimmere/betere manieren om dit te doen.

PS, searchen op FM tuner e.d. leverde nix op 8)7

edit:

DOM, wat kan een vga kaart nou met geluidssignalen |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 16:24 ]

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:52
Er zijn tv-kaarten te koop die ook radio kunnen ontvangen.
Denk dat je zoiets wel interessant gaat vinden.
zal wel ff kijken of ik iets kan vinden

http://www.asus.com/products/vga/tvfm/overview.htm

[ Voor 15% gewijzigd door olof op 19-05-2004 16:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
IN principe wil ik het met deze hardware doen, als dat niet mogelijk is wil ik pas gaan kijken naar nieuwe hardware...

• olof
Gaat je niet lukken.
Je geluidskaart kan helemaal niks met een antenne. Die signalen kent ie gewoonweg niet.

Je zal toch echt naar nieuwe hardware moeten kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er dan ook kaarten die alle drie hebben?

dus:
VGA
TV-out, wel beetje goede (sommige geven ECHT slecht beeld)
FM-in

• olof
Ati AIW kaarten misschien?
Weet alleen niet zeker of ze ook radio kunnen ontvangen.

Verwijderd

Topicstarter
Vraag anders gesteld:

Wie heeft een videokaart waarop hij via zun RCA uitgang radio kan ontvangen...

edit:

Ik heb zojuist met Olof gemsnt, die wist mij te vertellen dat de ATI AIW versies dit allemaal hebben. Deze zijn alleen redelijk duur IMO, voor dit geld heb ik namelijk makkelijk een tv-kaart die dat ook heeft.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 17:01 ]

Verwijderd

Titelfix en move > Videoplanken & Beeldkanonnen

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt voor de move euss _/-\o_

Er zijn dus 2 opties:

Of ik wil hem op mijn Audigy aansluiten (spdif in)

OF ik zoek een goedkope (het is immers geen systeem voor veel performance) oplossing om via mijn videokaart met evt. een tvkaart ernaast FM te kunnen ontvangen.

PS TV kijken op mijn pc is GEEN vereiste, wel leuke bijkomstigheid

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er bestaan genoeg losse radiokaarten maar kijk ook eens naar de ATI All In Wonder videokaarten. Deze hebben een TV tuner, leuke mediacenter, goede afstandsbediening (met ook muisfunctie), video in/uit en sommige modellen hebben een radio.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
de muisfunctie zit al in mijn touchscreen....
en ik wil er niet meer dan 100 euro voor utigeven.... (pling mssn 2e handse)

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-07 11:31
Een ATI AIW heeft geen FM-tuner! voor 100 euro heb je zeker wel een TV/radio kaartje. heb zelf een Terratec Cinergy 600 en dez kocht ik destijds voor 105 euro...en dat is al meer dan een 1 1/2 terug.

tv/radio kaarten hebben zover ik weet nooit een vga uitgang. Dus een kaart die zowel een vga als een FM-tuner heeft bestaat volgens mij niet.

een RCA uitgang wordt gebruikt om een signaal uit te zenden...deze kan je dus NIET gebruiken om een radio signaal naar binnen te krijgen (lijkt mij nogal logisch)

en zoals Olof al zei kun je geen antenne op je spdif-in aansluiten, tenzij je een stereo met tuner hebt met spdif-out...misschien dat dat zou lukken, maar dat is vast niet de bedoeling.

oh en bij tweakers.net hebben ze een pricewatch...en met behulp van een search kun je ook veel vinden...had je vast en zeker ook nog niet geprobeerd...

Verwijderd

Topicstarter
chrisO schreef op 19 mei 2004 @ 18:39:
oh en bij tweakers.net hebben ze een pricewatch...en met behulp van een search kun je ook veel vinden...had je vast en zeker ook nog niet geprobeerd...
Misschien ben ik geen geweldige zoeker maar ik kreeg iig geen enkele hit op FM tuner, radio en op tuner kreeg ik er 8000 ofzow....

Dus de conclusie is:
het kan niet op mijn audigy
de enige mogelijkheid om ze alle 3 te hebben is een Ati all in wonder...

• chrisO
NEE, een ATI All in Wonder (AIW) heeft GEEN FM-tuner!!!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

chrisO schreef op 19 mei 2004 @ 20:15:
NEE, een ATI All in Wonder (AIW) heeft GEEN FM-tuner!!!
Wees zeker van je zaak voordat je gaat blaten:

http://www.ati.com/products/radeon9600/aiw9600xt/
With the ALL-IN-WONDER® 9600 XT there is more processing power for blistering fast, visually stunning, 3D gameplay. A new video editing software package customized for ATI will expand your productivity. Multimedia features include TV, DVD, FM radio, and the most complete package of audio and video authoring tools ever offered.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• chrisO
Ok mijn fout daar...die had ik zelf niet gevonden..,zat zelf enkel naar de oudere AIW kaarten te kijken vanwege z'n budget van 100 euro en die 9600 AIW XT kost meer dan z'n budget

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
ik heb geloof ik wel eens usb fm tuners gezien die amper wat kostten

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 11:51

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wist al dat het via een tv-kaart kon, dit ga ik dus ook doen.... Thx voor de hulp en een AIW kaart is leuk maar:
1. hij ligt buiten mijn budget
2. Dikke overkill voor een systeem wat maximaal dvd's speelt.
Pagina: 1